Aslan, S. ve Güven, M.(2009). Ergen Ayrışma Bireyleşme Ölçeği›nin
uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Çocuk ve Gençlik Ruh
Sağlığı Dergisi, 16 (3),123-128.
Aslan, S., & Güven, M. (2010). The relation between attachment and
personal adjustment mediated by separation-individuation. Egitim ve
Bilim, 35(157), 181.
Blos, P. (1967). The second individuation process of adolescence. The
psychoanalytic study of the child, 22(1), 162-186.
Blos, P.(1989). The Adolescent Passage. Madison, Connecticut:
International Universities Press Inc.
Çoban, A. E. (2013). Investigation of Turkish Adolescents Emotional
Autonomy in Terms of Some Demographic Variables. Egitim ve
Bilim, 38(169).
Gavazzi, S. M. (1993). The relation between family differentiation levels in
families with adolescents and the severity of presenting problems. Family
Relations, 463-468.
Gnaulati, E., & Heine, B. J. (2001). Separation-individuation in late
adolescence: An investigation of gender and ethnic differences. The
journal of psychology, 135(1), 59-70.
Kağıtçıbaşı, Ç. (1993). Türkiye’de Aile Kültürü. Kadın Araştırmaları
Dergisi, (1).
Mahler, M., & Furer, M. Pine, f., & Bergman, A.(1975). The psychological
birth of the human infant.
Mahler, M. S., Pine, F., Bergman, A., & Babaoğlu, A. N. (2003). İnsan
yavrusunun psikolojik doğumu. Metis Yayınları.
Sayar, K. (2003). Kültür ve Ruh Sağlığı: Küreselleşme Koşullarında
Kültürel Psikiyatri. İstanbul: Metis.
Tamar, M., Bildik, T., Kösem, F. S., & Kesikci, H. (2006). The
characteristics of separation-individuation in Turkish high school
students. Adolescence, 41 (161), 177.
Vahip, I. (1993). Ayrılma-bireyleşme kuramı. Türk Psikiyatri Dergisi, 4,
60-66.
Uçar, G., & Eker, E. (2018). Ağrı/Patnos Özelinde 12. Sınıf Öğrencilerinin Ayrışma Bireyleşme Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi. Aydın İnsan Ve Toplum Dergisi, 4(1), 63-74.