Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, , 77 - 91, 27.09.2023
https://doi.org/10.47215/aji.1307106

Öz

Kaynakça

  • Aktan, O. (2020). Öğretmenlerin kariyer gelişimi açısından lisansüstü eğitimin değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(3), 596-607. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.419
  • Alabaş, R., Kamer, S. T., & Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.
  • Baş, G. (2013). Öğretmenlerin lisansüstü eğitimden beklentileri: Nitel bir araştırma (Niğde ili örneği). Yükseköğretim Dergisi, 3(2), 61-69. https://doi.org/10.2399/yod.13.009
  • Başer, N., Narlı, S., & Günhan, B. (2005). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim almalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 129-135.
  • Bayar, A., & Duran, E. (2019). Lisansüstü eğitimde nitelik sorunları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(20), 219-240. https://doi.org/10.33692/avrasyad.664273
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün & S. B. Demir (Çev. Ed.). İstanbul: Siyasal Kitabevi.
  • Çoruk, A., Çağatay, Ş. M., & Öztürk, H. (2016). Lisansüstü eğitimde kayıt ve devam sorunları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 165-178.
  • Dilci, T. (2019). Eğitim bilimleri örnekleminde lisansüstü eğitimin niteliksel boyutuna ilişkin görüşler (nitel bir çalışma). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(1), 159-179. https://doi.org/10.18069/firatsbed.538667
  • Dilci, T., & Gürol, M. (2012). Öğretim üyeleri bakış açısıyla lisansüstü eğitiminin yaşam alanına yansımaları (Eğitim bilimleri örneklemi). Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3), 1073-1090.
  • Er, H., & Ünal, F. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 687-707.
  • Gürgan Öztürk, F., & Dinç, H. (2016). Lisansüstü eğitim alan müzik öğretmenlerinin eğitimleri sürecinde karşılaştıkları sorunlar. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 5(21), 505-520.
  • Geboers, E., Geijsel, F., Admiraal, W., & Ten Dam, G. (2013). Review of the effects of citizenship education. Educational Research Review, 9, 158-173. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2012.02.001
  • Hébert, Y. M., & Sears, A. (2001). Citizenship education. New Brunswick: Canadian Education Association. Kahraman, Ü., & Tok, T. N. (2016). Eğitim yönetimi denetimi planlaması ve ekonomisi lisansüstü öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 147-164.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
  • Katılmış, A., Çelik, H., & Kop, Y. (2013). Türkiye'de yüksek lisans öğreniminde yaşanan sorunlar: sosyal bilgiler öğretmenliği örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(1), 108-122.
  • Kıral, E., & Altun, B. (2015). Expectations of students in the educational administration, supervision, planning and economics master’s program without thesis and their opinions regarding the satisfaction of their expectations. The Anthropologist, 21(3), 512-521. https://doi.org/10.1080/09720073.2015.11891841
  • Koşar, D., Er, E., & Kılınç, A. (2020). Öğretmenlerin lisansüstü öğrenim görme nedenleri: Nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 370-392. https://doi.org/10.21764/maeuefd.581698
  • MEB. (2019). MEB 2019-2023 stratejik planı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • MEB. (2018a). 2023 eğitim vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2018b). İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar sosyal bilgiler dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Özmen, Z. M., & Güç Aydın, F. (2013). Doktora eğitimi ile ilgili yaşanan zorluklar ve baş etme stratejileri: durum çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 214-219. https://doi.org/10.5961/jhes.2013.079
  • Teyfur, M., & Çakır, R. (2018). Lisansüstü eğitime devam eden öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Turkish Studies Educational Sciences, 13(19), 1745, 1764. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14018
  • Wells, M. (2014). Elements of effective and sustainable professional learning. Professional Development in Education, 40(3), 488-504. https://doi.org/10.1080/19415257.2013.838691
  • Yetkiner, A., & İnce, M. (2016). Views of students regarding problems encountered in postgraduate education: A phenomenological research. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 373-383. https://doi.org/10.5961/jhes.2016.174
  • Yükseköğretim Kanunu. (1981, 6 Kasım). Resmi Gazete (Sayı: 2547). Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and method. Thousand Oaks, CA: Sage

Challenges in the Process of Training Citizen Educators: A Case Study

Yıl 2023, , 77 - 91, 27.09.2023
https://doi.org/10.47215/aji.1307106

Öz

Undergraduate education endeavors to impart fundamental proficiencies; nevertheless, it falls short of adequately fulfilling the requisites for adept personnel. Conversely, graduate education strives to cultivate the aptitude for generating scholarly knowledge and executing research. The governmental authorities aspire to escalate the enrollment of educators pursuing advanced degrees and deploy varied incentives to this end. Nevertheless, numerous obstacles manifest in the course of advanced education. Given the pivotal role of graduate education in augmenting teacher competencies and potentially influencing the overall educational caliber, it is imperative to recognize and redress these challenges. This investigation aims to comprehensively scrutinize the predicaments and origins thereof encountered within the realm of graduate education. Accordingly, the research employs a case study design, a qualitative research methodology. A cohort of twelve educators engaged in advanced studies within the domain of social studies partook in the study. Data were gathered via semi-structured interviews and subjected to content analysis. As a result of the data analysis, five main themes emerged, including factors influencing success, sources of problems, problems, suggestions, and purposes of pursuing graduate education. It was revealed that participants engaged in graduate education primarily to pursue an academic career and personal development, and their success throughout the process was primarily influenced by supervisors, faculty members, and financial and personal challenges. The problems faced by participants mainly originated from the curriculum, supervisors, and faculty members. The suggested remedies forwarded by the participants constituted a distinct theme.

Kaynakça

  • Aktan, O. (2020). Öğretmenlerin kariyer gelişimi açısından lisansüstü eğitimin değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(3), 596-607. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.419
  • Alabaş, R., Kamer, S. T., & Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.
  • Baş, G. (2013). Öğretmenlerin lisansüstü eğitimden beklentileri: Nitel bir araştırma (Niğde ili örneği). Yükseköğretim Dergisi, 3(2), 61-69. https://doi.org/10.2399/yod.13.009
  • Başer, N., Narlı, S., & Günhan, B. (2005). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim almalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 129-135.
  • Bayar, A., & Duran, E. (2019). Lisansüstü eğitimde nitelik sorunları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(20), 219-240. https://doi.org/10.33692/avrasyad.664273
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün & S. B. Demir (Çev. Ed.). İstanbul: Siyasal Kitabevi.
  • Çoruk, A., Çağatay, Ş. M., & Öztürk, H. (2016). Lisansüstü eğitimde kayıt ve devam sorunları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 165-178.
  • Dilci, T. (2019). Eğitim bilimleri örnekleminde lisansüstü eğitimin niteliksel boyutuna ilişkin görüşler (nitel bir çalışma). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(1), 159-179. https://doi.org/10.18069/firatsbed.538667
  • Dilci, T., & Gürol, M. (2012). Öğretim üyeleri bakış açısıyla lisansüstü eğitiminin yaşam alanına yansımaları (Eğitim bilimleri örneklemi). Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3), 1073-1090.
  • Er, H., & Ünal, F. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 687-707.
  • Gürgan Öztürk, F., & Dinç, H. (2016). Lisansüstü eğitim alan müzik öğretmenlerinin eğitimleri sürecinde karşılaştıkları sorunlar. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 5(21), 505-520.
  • Geboers, E., Geijsel, F., Admiraal, W., & Ten Dam, G. (2013). Review of the effects of citizenship education. Educational Research Review, 9, 158-173. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2012.02.001
  • Hébert, Y. M., & Sears, A. (2001). Citizenship education. New Brunswick: Canadian Education Association. Kahraman, Ü., & Tok, T. N. (2016). Eğitim yönetimi denetimi planlaması ve ekonomisi lisansüstü öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 147-164.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
  • Katılmış, A., Çelik, H., & Kop, Y. (2013). Türkiye'de yüksek lisans öğreniminde yaşanan sorunlar: sosyal bilgiler öğretmenliği örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(1), 108-122.
  • Kıral, E., & Altun, B. (2015). Expectations of students in the educational administration, supervision, planning and economics master’s program without thesis and their opinions regarding the satisfaction of their expectations. The Anthropologist, 21(3), 512-521. https://doi.org/10.1080/09720073.2015.11891841
  • Koşar, D., Er, E., & Kılınç, A. (2020). Öğretmenlerin lisansüstü öğrenim görme nedenleri: Nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 370-392. https://doi.org/10.21764/maeuefd.581698
  • MEB. (2019). MEB 2019-2023 stratejik planı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • MEB. (2018a). 2023 eğitim vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2018b). İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar sosyal bilgiler dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Özmen, Z. M., & Güç Aydın, F. (2013). Doktora eğitimi ile ilgili yaşanan zorluklar ve baş etme stratejileri: durum çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 214-219. https://doi.org/10.5961/jhes.2013.079
  • Teyfur, M., & Çakır, R. (2018). Lisansüstü eğitime devam eden öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Turkish Studies Educational Sciences, 13(19), 1745, 1764. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14018
  • Wells, M. (2014). Elements of effective and sustainable professional learning. Professional Development in Education, 40(3), 488-504. https://doi.org/10.1080/19415257.2013.838691
  • Yetkiner, A., & İnce, M. (2016). Views of students regarding problems encountered in postgraduate education: A phenomenological research. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 373-383. https://doi.org/10.5961/jhes.2016.174
  • Yükseköğretim Kanunu. (1981, 6 Kasım). Resmi Gazete (Sayı: 2547). Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and method. Thousand Oaks, CA: Sage
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Galip Yücel 0000-0001-9435-7315

Ali Meydan 0000-0002-1278-096X

Erken Görünüm Tarihi 27 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Yücel, A. G., & Meydan, A. (2023). Challenges in the Process of Training Citizen Educators: A Case Study. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 11(1st International Positive Schools & Well-Being Congress Special Issue), 77-91. https://doi.org/10.47215/aji.1307106

ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)

Creative Commons Lisansı Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.