Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının pedagojik formasyon sertifika programına yönelik görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninin tercih edildiği çalışmada, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde PFSP’nda ders veren eğitim bilimleri öğretim üyelerinin görüşlerine başvurulmuştur. Buna göre araştırmanın çalışma grubunda, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde görev yapan eğitim bilimleri bölümünün farklı anabilim dallarından 17 öğretim elemanı yer almıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmış, verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda PFSP’nın nitelikli öğretmen yetiştirme amacına ulaşamadığı, öğretim elemanlarının çoğu tarafından gereksiz bulunduğu görülmüştür. Öğretim elemanlarına göre, PFSP’nda yaşanan en önemli sorunlar öğrenme-öğretme süreci,öğrenci, ders içerikleri, değerlendirme, öğretmenlik uygulaması, genel sorunlar ve öğretim elemanı temalarında yoğunlaşmaktadır. Buna göre PFSP’nın yeni bir yapı ve modelle uygulanması, daha da önemlisi öğretmen yetiştirme sisteminde tutarlı bir politikanın izlenmesi gerekmektedir.
Öğretmen eğitimi, Pedagojik formasyon sertifika programı Öğretim elemanı görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.