Bu araştırmada, 1986-2016 yılları arasında 3-9 yaş arasındaki çocukların çizdiği resimlerin gelişimsel ve projektif açıdan değerlendirildiği çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Çocuk resimlerinin konu alındığı çalışmaların incelenmesi ve alanyazında nasıl ele alındığının belirli kriterler çerçevesinde belirlenmesi bu konuda büyük resmin görülmesine katkı sağlayacaktır. Bu çerçevede “resim çizme, çocuk resmi, çocuk resim çizimi” anahtar kelimeleri çerçevesinde Yükseköğretim Kurumu Uluslararası Tez Merkezi ve Dergipark Ulakbim Veri Tabanı üzerinde yapılan inceleme yapılmış ve 75 araştırmaya ulaşılmıştır. Belirlenen kriterler çerçevesinde toplam 53 çalışma (35 lisansüstü tez ve 18 makale) döküman analizi yöntemi çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda, 3-9 yaş arasındaki çocukların resimlerinin incelendiği çalışmaların 2006 yılından sonra belirgin bir artış gösterdiği, araştırma örneklemlerinin 10-2400 arasında değiştiği, çocuklara en fazla “bir insan çiz” yönergesinin farklı formlarda verildiği, araştırmaya en fazla alınan örneklemin özel durumlarının anne babasından ayrı yaşayan çocuklar ile anne babası boşanma sürecinde olan çocuklar olduğu, araştırmacılar tarafından en fazla kullanılan veri toplama araçlarının ise “görüşme, aile/çocuk bilgi formu” “anket” ile resim değerlendirmek için geliştirilen araçlar olduğu görülmektedir.https://orcid.org/0000-0001-6027-954X
Çocuk, resim çizimi, gelişimsel, projektif, resim değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bibtex | @derleme { aji646484, journal = {Asya Öğretim Dergisi}, eissn = {2148-2659}, address = {}, publisher = {Yeni Eğitim Yayıncılık}, year = {2019}, volume = {7}, number = {2}, pages = {38 - 59}, title = {3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Başay, Ali Can and Güngör Aytar, Fatma Abide} } |
APA | Başay, A. C. & Güngör Aytar, F. A. (2019). 3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi . Asya Öğretim Dergisi , 7 (2) , 38-59 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aji/issue/51548/646484 |
MLA | Başay, A. C. , Güngör Aytar, F. A. "3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi" . Asya Öğretim Dergisi 7 (2019 ): 38-59 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/aji/issue/51548/646484> |
Chicago | Başay, A. C. , Güngör Aytar, F. A. "3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi". Asya Öğretim Dergisi 7 (2019 ): 38-59 |
RIS | TY - JOUR T1 - 3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi AU - Ali CanBaşay, Fatma AbideGüngör Aytar Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Asya Öğretim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 38 EP - 59 VL - 7 IS - 2 SN - -2148-2659 M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Asya Öğretim Dergisi 3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi %A Ali Can Başay , Fatma Abide Güngör Aytar %T 3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi %D 2019 %J Asya Öğretim Dergisi %P -2148-2659 %V 7 %N 2 %R %U |
ISNAD | Başay, Ali Can , Güngör Aytar, Fatma Abide . "3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi". Asya Öğretim Dergisi 7 / 2 (Aralık 2019): 38-59 . |
AMA | Başay A. C. , Güngör Aytar F. A. 3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi. Asya Öğretim Dergisi. 2019; 7(2): 38-59. |
Vancouver | Başay A. C. , Güngör Aytar F. A. 3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi. Asya Öğretim Dergisi. 2019; 7(2): 38-59. |
IEEE | A. C. Başay ve F. A. Güngör Aytar , "3-9 Yaş Arası Çocukların Resimlerinin Değerlendirildiği Çalışmaların İncelenmesi", Asya Öğretim Dergisi, c. 7, sayı. 2, ss. 38-59, Ara. 2019 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.