Çalışmada ortaöğretim kız öğrencilerinin biyoloji korkusu ve sebeplerine ilişkin görüşleri ile biyolojiye yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2015-2016 akademik yılı sonunda, Marmara bölgesinin bir ilçe merkezinde Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine devam eden 9. ve 10. sınıftan toplam 70 kız öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile belirlenmiştir. Betimsel araştırma yaklaşımının benimsendiği araştırma da veriler nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin eş zamanlı olarak uygulandığı çeşitleme yöntemi ile elde edilmiştir. Veriler Biyoloji Bilimine ve Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Biyoloji Korkusu Anketi ile elde edilmiştir. Öğrencilerin biyoloji korkusunun çoğunlukla başarısız olma, konuları anlayamama, öğrendiklerini karıştırma şeklinde olduğu ve bu korkuların sınavlarda soruların çözümünde zorlanma, konuların karışık ve zor olması kaynaklandığı tespit edilmiştir. Biyoloji konularında yeralan böcek, virüs, bakteri, bağırsak solucanı, yılan vb. canlıların öğrenciler tarafından tehlikeli, tiksindirici veya korkutucu olarak algılanması sebebiyle biyoloji korku oluştuğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin genetik, insan vücudu gibi zorlandığı biyoloji konulara yönelik korkularının geliştiği bulunmuştur. Öğrencilerin biyoloji ve biyoloji dersine yönelik tutum puanların düşük düzeyde olduğu, bazı öğrencilerin biyoloji dersini sevmedikleri, sıkıcı gördükleri ve ilgilerini çekmediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin biyoloji korkusunun azaltılması ve tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesi noktasında eğitimcilere önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.