Bu araştırmada, Türkiye’de gerçekleştirilmiş, okul öncesi dönemde mizaç konusunu ele alan 1989-2020 yılları arasında tamamlanmış tezlerin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Ulusal Tez Merkezi’nde mizaç konusunda yayımlanan tezlerin incelendiği bu araştırma nicel araştırma türlerinden tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Ulusal Tez Merkezi’nden elde edilen 46 lisansüstü tez oluşturmaktadır. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından alan yazın incelenerek geliştirilmiş, 14 maddeden oluşan Veri Kodlama Formu’dur. Araştırmanın sonuçlarına göre son yıllarda özellikle yüksek lisans alanında konu ile ilgili tezler artış göstermiştir. Ancak doktora düzeyinde yapılan tezlerin sayısının çok az olduğu görülmektedir. Buna karşılık okul öncesi dönemde mizaç konulu tezlerin artması, anahtar kelime, ölçme aracı, yöntem, istatistik analiz çeşitliğinin sağlanması gereklidir. Ayrıca örneklem gruplarındaki çocuk sayısının artması da veri güvenirliği açısından önem taşıyan bir unsurdur. Araştırma kapsamında incelenen tezler, konunun farklı enstitü bünyelerinde çalışıldığı, çoklu disipliner bir konu olduğunu göstermektedir. Bu noktada, mizaç konusunda farklı konu alanlarının, disiplinlerin bir araya gelmesi önem taşımaktadır.
Mizaç, okul öncesi dönem, lisansüstü tezler, içerik analizi.
This research aims to analyze of the theses completed between 1989 and 2020, which were on the subject of temperament in the pre-school period in Turkey. This research, which examines the theses published on the subject of temperament in the National Thesis Center, was carried out using the screening model, which is one of the quantitative research types. The study group of the research consists of 46 postgraduate theses obtained from the National Thesis Center of the Council of Higher Education (YÖK). The data collection tool is the Data Coding Form consisting of 14 items, developed by the researchers by examining the literature. According to the results of the research, the theses on the subject have increased in recent years, especially in the graduate field. However, it is seen that the number of theses done at the doctoral level is very low. On the other hand, it is necessary to increase the number of theses on temperament in the preschool period, and to provide a variety of keywords, measurement tools, methods and statistical analysis. In addition, the increase in the number of children in the sample groups is an important factor in terms of data reliability. The theses examined within the scope of the research show that the subject is a multi-disciplinary subject studied in different institutes. At this point, it is important that different subject areas and disciplines come together on temperament.
Temperament, preschool period, graduate theses, content analysis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 10, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { aji963291, journal = {Asya Öğretim Dergisi}, eissn = {2148-2659}, address = {}, publisher = {Yeni Eğitim Yayıncılık}, year = {2022}, volume = {10}, number = {1}, pages = {14 - 34}, doi = {10.47215/aji.963291}, title = {Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi}, key = {cite}, author = {Arı Arat, Ceren and Gülay Ogelman, Hülya} } |
APA | Arı Arat, C. & Gülay Ogelman, H. (2022). Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi . Asya Öğretim Dergisi , 10 (1) , 14-34 . DOI: 10.47215/aji.963291 |
MLA | Arı Arat, C. , Gülay Ogelman, H. "Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi" . Asya Öğretim Dergisi 10 (2022 ): 14-34 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/aji/issue/71046/963291> |
Chicago | Arı Arat, C. , Gülay Ogelman, H. "Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi". Asya Öğretim Dergisi 10 (2022 ): 14-34 |
RIS | TY - JOUR T1 - Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi AU - CerenArı Arat, HülyaGülay Ogelman Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.47215/aji.963291 DO - 10.47215/aji.963291 T2 - Asya Öğretim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 14 EP - 34 VL - 10 IS - 1 SN - -2148-2659 M3 - doi: 10.47215/aji.963291 UR - https://doi.org/10.47215/aji.963291 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Asya Öğretim Dergisi Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi %A Ceren Arı Arat , Hülya Gülay Ogelman %T Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi %D 2022 %J Asya Öğretim Dergisi %P -2148-2659 %V 10 %N 1 %R doi: 10.47215/aji.963291 %U 10.47215/aji.963291 |
ISNAD | Arı Arat, Ceren , Gülay Ogelman, Hülya . "Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi". Asya Öğretim Dergisi 10 / 1 (Haziran 2022): 14-34 . https://doi.org/10.47215/aji.963291 |
AMA | Arı Arat C. , Gülay Ogelman H. Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi. Asya Öğretim Dergisi. 2022; 10(1): 14-34. |
Vancouver | Arı Arat C. , Gülay Ogelman H. Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi. Asya Öğretim Dergisi. 2022; 10(1): 14-34. |
IEEE | C. Arı Arat ve H. Gülay Ogelman , "Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Mizaç ile İlgili Tezlerin Analizi", Asya Öğretim Dergisi, c. 10, sayı. 1, ss. 14-34, Haz. 2022, doi:10.47215/aji.963291 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.