Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığı düzeyinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda öğrencilerin cinsiyet, sınıf, evde bilgisayar olup olmama durumu ve akademik başarı ortalamaları değişkenlerine göre bilgisayar oyun bağımlılık düzeyleri incelenmiştir. Öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılığını ölçebilmek Horzum, Ayas ve Balta 2008 tarafından geliştirilen çocuklar için “Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek toplam 21 maddeden oluşan dört faktörlü bir yapıya sahiptir. Ölçeğin güvenilirliği için Horzum, Ayas ve Balta 2008 tarafından Cronbach alfa iç tutarlılık sayısı .85, bu araştırma için hesaplanan Cronbach alfa iç tutarlılık sayısı ise .84 olarak hesaplanmıştır. Bu araştırma 2016-2017 yılı güz eğitim ve öğretim döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi Siirt ili merkezinde yer alan farklı okulların 5.6.7. ve 8. sınıflarda okuyan öğrencilerden rastgele tesadüfî seçilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 22.0 veri analiz programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Bağımsız örneklemler t testi ve Tek yönlü varyans analizi ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda erkek öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılığının kız öğrencilere göre anlamlı düzeyde farklılık tespit edilmiştir.
The aim of this study is to investigate the level of computer addiction of secondary school students according to various variables. In line with this general goal, the computer game addiction levels were examined according to the variables of gender, class, whether or not having a computer at home and academic achievement average. Computer Game Addiction Scale For Children developed by Horzum, Ayas and Balta 2008 was used to measure computer game addiction. The scale has a four-factor structure consisting of a total of 21 items. For the reliability of the scale, Horzum, Ayas and Balta 2008 found the Cronbach alpha internal consistency as .85, while in the present study it was calculated as .84. This research was conducted during the fall term 2016-2017 academic and the participants were randomly ed from the students at 5,6,7, and 8 grades in different schools in the city center of Siirt. The data obtaiend was  analyzed via SPSS 22.0 data analysis program. Independent samples t test and One-way analysis of variance ANOVA test were used to analyze the data. At the end of the research, it was determined that the computer game addiction of male students was significantly different than that of female students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 34 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.