Abstract: In today's consumption world, individuals define identities through objects, thus creating a consumer culture, in which the woman's body is objectified based on ideologies of control mechanisms. The media acts as a reinforcing tool for ideological redefinition of women through their bodies. This study aims to analyse the film Substance through Naomi Wolf's Beauty Myth Theory and with semiotic analysis methods of structuralist Levi-Strauss and Roland Barthes. Substance tells Elisabeth’s story using a substance to combat the difficulties while struggling against the construct of beauty ideals. Story and characters offer a chance to analyse objectification of the woman body in consumer society and beauty myth’s impacts on personal life. Beauty myth theory examines how women's social place is restricted by masculine constructions of beauty. Barthes examines how woman's beauty is naturalised by ideological myths, and Levi-Strauss examines a system of meaning created by subtextual oppositions. Findings revealed representation of woman’s body in cinema of consumer culture under work, culture, sexuality, religion, hunger and violence themes of the beauty myth at structuralist and ideological levels. The study contributed to the literature by addressing the woman body in cinema in a critical context at both structural and ideological levels.
Woman Body in Cinema Semiotics Consumption Culture Beauty Myth
Öz: Günümüz tüketim dünyasında bireyler kimliklerini nesneler aracılığıyla tanımlayarak tüketim kültürünü ortaya çıkarmıştır ve tüketim kültüründe beden, özellikle kadın bedeni, kontrol mekanizmalarının ideolojileri doğrultusunda nesneleştirilmektedir. Medya bu süreçte kadının beden üzerinden ideolojik olarak yeniden tanımlanmasını pekiştirici bir araç rolü oynamaktadır. Bu çalışma, Substance filmi örneğini medyada kadın bedeninin tüketim nesnesi olarak temsilini Naomi Wolf’un Güzellik Miti teorisi çerçevesinde ve yapısalcı Levi-Strauss ile Roland Barthes’ın ideolojik göstergebilimsel çözümleme yöntemleriyle incelemeyi amaçlamaktadır. Substance filmi, güzellik idealleri kurgusu karşısında mücadele verirken karşılaştığı zorluklarla mücadele için ona sunulan bir maddeyi kullanan Elisabeth Sparkle’ın hikâyesini anlatmaktadır. Filmin hikâyesi ve karakterler, tüketim toplumunda kadın bedeninin nesneleştirilmesine ve güzellik miti kurgusunun bireyin yaşamındaki etkisine yönelik güçlü bir analiz fırsatı sunmaktadır. Güzellik miti teorisi kadının toplumdaki yerinin eril güzellik kurgusuyla kısıtlanmasını, Barthes kadının güzelliğinin ideolojik mitlerle doğallaştırılmasını ve Levi-Strauss alt metindeki karşıtlıkların nasıl bu anlam sistemini oluşturduğunu incelemektedir. Araştırmanın bulguları güzellik mitinin iş, kültür, cinsellik, din, açlık ve şiddet temalarının her birinde sinemada kadın bedeninin tüketim kültüründeki temsilini hem yapısalcı hem ideolojik düzeyde ortaya çıkarmıştır. Çalışma, sinemada kadın bedeninin hem yapısal hem de ideolojik düzeyde eleştirel bir bağlamda ele alarak literatüre katkı sağlamıştır.
Sinemada Kadın Bedeni Göstergebilim Tüketim Kültürü Güzellik Miti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer), Sinema (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 2 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 19 |