Öz
Yeni iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişim süreci, tüketim toplumunun dinamiklerine etki
ederken; çocukların tüketim sürecinin bir parçasına dönüşmesine de zemin hazırlamaktadır.
Çocukluk döneminde önemli bir unsur olan oyun kavramı da geçmişten bugüne önemli bir değişim
sürecine girmiştir. Günümüzde yeni iletişim teknolojilerinin etkisiyle oyunlar, dijital ortamlara
taşınmıştır. Bu platformlardaki oyunlar sayesinde çocuk kullanıcılara yönelik ihtiyaç yaratılmakta
ve çocuk kullanıcılar tüketime teşvik edilmektedir. Çalışma kapsamında, çocuk oyuncuların
dijital oyunlar aracılığıyla tüketime yönelişleri, öğrenme yaklaşımları göz önünde bulundurularak
tartışılacak ve odak grup araştırması yöntemiyle dijital oyunlardaki tüketim mesajlarının çocuk
kullanıcı üzerindeki etkisi değerlendirilecektir.