Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ DİNİ HAREKETLERİN KLASİK DİNLERDEN FARKI: POST-MODERN PAGANİZM GELENEKSEL DİNDARLIĞA KARŞI

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 13, 23 - 32, 30.09.2017
https://doi.org/10.31126/akrajournal.325564

Öz

Bu
makale yeni dini hareketlerin (YDH) temel argümanlarının  aslında klasik dinlerin ‘eski’ terim ve
kurumlarını “yenilemek” yani ayrışıp farklılaşmak gibi diyalektik bir dile
dayanıp dayanmadığını tartışmaktadır. Çağdaş din bilimlerine göre YDH’lere ait
temel fenomenler aslında sekülerleşmenin yarattığı imkanların bir sonucudur.
Bir başka ifadeyle bu akımlar, kendi çağlar[1]ı olan post-modern günlerde
artık klasik çağların gelenekleri gördükleri dinlerin yerini almak isterler.








Kaynakça

  • Rose, Stuart (2006), “Spirtiuality, Encyclopedia of New Religious Movements, ed. Peter B. Clarke, New York- London, ss. 600- 602. Sarıkçıoğlu, Ekrem (2000), “Yeni Dinî Akımlar”, Dinler Tarihi Araştırmaları II Sempozyum:20–21 Kasım 1998 Konya, Ankara, ss. 81–87. Sethi, A. S. (1990–1991), ‘Self transformation’, Journal of Comparative Sociology and Religion, ss. 1–56. Stark, Rodney (1987), “How New Religions Succeed: A Theoretical Model”, The Future of New Religious Movements, ed. David G. Bromley-Phillip H. Hammond, ss. 11- 29. Swator, William H. (1998), “Church- Sect Theory”, Encyclopedia of Religion and Society, ed. Peter Kivisto, Altamira, ss. 90-94.

THE DISTINCTION OF THE NEW AGE RELIGIOUS MOVEMENTS FROM THE TRADITIONAL RELIGIONS: POSTMODERN PAGANISM VERSUS TRADITIONAL RELIGIOSITY

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 13, 23 - 32, 30.09.2017
https://doi.org/10.31126/akrajournal.325564

Öz

This article discusses the fact that whether the basic arguments of new age movements (NAM) -such as all the terms of the classical religions are Òthe oldÓ therefore along with all its institutions need to be renewed base on the dialectical discourses. According to the contemporary religious studies, NAM-s are the result of the secularisation process of the religious phenomena. In other words, such these fractions demands to fix themselves up in the places of the Òold religionsÓ, claiming that nowadays are theirs own. 

Kaynakça

  • Rose, Stuart (2006), “Spirtiuality, Encyclopedia of New Religious Movements, ed. Peter B. Clarke, New York- London, ss. 600- 602. Sarıkçıoğlu, Ekrem (2000), “Yeni Dinî Akımlar”, Dinler Tarihi Araştırmaları II Sempozyum:20–21 Kasım 1998 Konya, Ankara, ss. 81–87. Sethi, A. S. (1990–1991), ‘Self transformation’, Journal of Comparative Sociology and Religion, ss. 1–56. Stark, Rodney (1987), “How New Religions Succeed: A Theoretical Model”, The Future of New Religious Movements, ed. David G. Bromley-Phillip H. Hammond, ss. 11- 29. Swator, William H. (1998), “Church- Sect Theory”, Encyclopedia of Religion and Society, ed. Peter Kivisto, Altamira, ss. 90-94.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Alıcı

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2017
Kabul Tarihi 22 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Alıcı, M. (2017). YENİ DİNİ HAREKETLERİN KLASİK DİNLERDEN FARKI: POST-MODERN PAGANİZM GELENEKSEL DİNDARLIĞA KARŞI. AKRA Kültür Sanat Ve Edebiyat Dergisi, 5(13), 23-32. https://doi.org/10.31126/akrajournal.325564

Evliya Çelebi Mahallesi Hatboyu Caddesi, No: 2/2 TUZLA / İSTANBUL Tel: +90 532 732 00 21 (Türkçe İletişim) Tel: +90 533 578 27 54 (For English)  Tel: +90 545 933 24 14 (Pour le Français), akrajournal@gmail.com 18436 18471

14035    14036    14037     14038  16497  16571

16772      download  18435 19333