Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim ve Belediye Birliklerinin Rolü

Yıl 2020, Cilt: 12 Sayı: 1, 55 - 68, 16.04.2020

Öz

Bu makalede, belediyelerde
hizmet içi eğitim konusu ele alınmış ve belediye birliklerinin belediyelere
yönelik hizmet içi eğitim yaklaşımları ve süreçleri ile bu konuda yaşadıkları
sorunlar incelenmiştir. Çalışmada, öncelikle hizmet içi eğitim kavramı ve
hizmet içi eğitim sürecinin aşamaları konusundaki yaklaşım ve tartışmalara yer
verilerek teorik bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır.  Daha sonra, Türkiye’de belediyelerin hizmet
içi eğitim uygulamaları ve bu konuda yaşanan sorunlardan bahsedilmiştir. Belediye
birliklerinin belediyelere yönelik hizmet içi eğitim yaklaşım ve süreçleri ile
bu konuda yaşadıkları sorunlar ise Türkiye Belediyeler Birliği ve Marmara
Belediyeler Birliği örnekleri üzerinden analiz edilmiştir.  Bu kapsamda, örnek olarak alınan birliklerin
belediyelere yönelik hizmet içi eğitim stratejileri, eğitim hizmetlerinin
birlik organizasyon yapısı içindeki yeri, hizmet içi eğitimlerin kapsamı ve
hizmet içi eğitim sürecinin aşamaları (eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi,
eğitimlerin planlanması ve gerçekleştirilmesi, eğitimlerin değerlendirilmesi)
ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. 
Böylece, söz konusu birliklerin belediyelerin hizmet içi eğitiminde
üstlendikleri rol ve bu konuda yaşanan sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, C. (2016). Eğitim programlarının geliştirilmesinde ihtiyaç analizi el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Agunis, H., & Kraiger, K. (2009). Benefits of training and development for individuals and teams. organizations and society. Annual Review of Psychology, 60, 451-474.
  • Aydın, İ. (2014). Kamu ve özel sektörde hizmet içi eğitim el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Barbazette, J. (2006). Training needs assessment: methods, tools and techniques. San Francisco: Pfeiffer A Wiley Imprint.
  • Bates, R. (2004). A critical analysis of evaluation practice: the Kirkpatrick Model and the principle of beneficence. Evaluation and Program Planning, 27, 341-347.
  • Bilgin, K., Akay, A., Koyuncu, H. E., & Haşar, E.Ç. (2007). Yerel yönetimlerde hizmet içi eğitim. Ankara: Tepav.
  • Goetsh, D. L. and Davis, S.B. (2006). Quality management: introduction to total quality management for production, processing and services. New Jersey: Prentice Hall.
  • Khan, R.A.G., Khan, F.A., & Khan, M.A. (2011). Impact of training and development on organizational performance. Global Journal of Management and Business Research, 11 (7), 63-68.
  • Kirkpatrick, D. L., & Kirkpatrick, J.D. (2008). Evaluating training programs the four levels. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers, Inc.
  • Kumpikaite, V. (2007). Human resource training evaluation. Engineering Economics, 5 (55), 29-36.
  • Laird, D. (2003). Approaches to training and development. New York: Perseus Publishing.
  • Latham, G.P. (1988). Human resource training and development. Annual Review Psychol, 545-582.
  • Marmara Belediyeler Birliği (MBB) (2017). Belediye çalışanlarının eğitimi: sorunlar ve çözüm önerileri çalıştay raporu. İstanbul: Marmara Belediyeler Birliği Yayını. Erişim tarihi: 04.08.2018-05.08.2018, http://marmara.gov.tr.
  • MBB Eğitim Müdürlüğü (2018). Soru formu. İstanbul.
  • MBB Yerel Yönetim Akademisi (2018). Eğitim kataloğu. İstanbul: MBB Yayını.
  • Milhem, W., Abushamsich, K., & Arostegui, M. N. P.(2014). Training strategies, theories and types. Journal of Accounting-Business&Management, 21 (1), 12-26.
  • Negiz, N.(2007). Belediye personelinin hizmet içi eğitim sorunu. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12 (3), 193-214.
  • Niazi, A. S. (2011). Training and development strategy and its role in organizational performance. Journal of Public Administration and Governance, 1 (2), 42-57.
  • Noe, R.A. (2009). İnsan kaynaklarının geliştirilmesi (Canan Çetin, Çev.). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Pynes, J.E. (2009). Human resources management for public and nonprofit organizations: a strategic approach. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Rai Technology University (2014). Managing training&development. Bangalore: Rai Technology University. Erişim tarihi: 06.07.2018, http://164.100.133.129:81/eCONTENT/Uploads/Managing_Training_&_Development.pdf.
  • Sega, M.A. (2006). Training and need assessment technique improvement in customer service through a field observation study. A research paper for master of science degree. Madison: The Graduate School University of Wisconsin-Stout. Erişim tarihi: 06.07.2018, http://www2.uwstout.edu/content/lib/thesis/2006/2006segam.pdf.
  • Şen, M.L., Oktay, T., & Azaklı, S. (2011). Seçilmiş yerel temsilcilerin etkinliğini artırmada bir araç olarak hizmet içi eğitim. Kaysem VI. (26-27 Mayıs 2011), Adıyaman.Erişim tarihi: 04.08.2018-05.08.2018, http://tbb.gov.tr.
  • TBB Eğitim Müdürlüğü (2018), Soru formu. Ankara.
  • Wilson, J. (Ed.) (2004). Human resource development: learning and training for individuals and organizations. London: Kogan Page Ltd.
  • Zengin, G. (2013). Türkiye’de belediye personel ve yöneticilerinin hizmet içi eğitim sorunu ve çözümleri üzerine bir değerlendirme. Öneri Dergisi, 10 (39) 117-134.

In-Service Training in Municipalities and the Role of Municipal Unions

Yıl 2020, Cilt: 12 Sayı: 1, 55 - 68, 16.04.2020

Öz

In this article, in-service training matter in municipalities has been discussed and in-service training approaches and processes of municipal unions aimed at municipalities and the problems they experienced in this matter have been examined. In the study, firstly approaches and discussions on the concept of inservice training and the phases of its process have been presented in order to draw a theoretical framework. Then, in-service training applications of the municipalities of Turkey and the problems experienced in this matter have been mentioned. Municipal union’s in-service training approaches and processes aimed at the municipalities and the problems they faced in this matter have been analyzed through the cases of Union of Municipalities of Turkey and Marmara Municipalities Union. In this context, in-service training strategies of the sampled unions aimed at municipalities, the place of training services within the organizational structure of the unions, the phases of in-service training process (determination of training needs, training planning and implementation and evaluation of trainings) have been analyzed in detail. Thereby, the role taken by the unions in the in-service training of the municipalities and the problems experienced in this matter have been tried to be determined.

Kaynakça

  • Adıgüzel, C. (2016). Eğitim programlarının geliştirilmesinde ihtiyaç analizi el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Agunis, H., & Kraiger, K. (2009). Benefits of training and development for individuals and teams. organizations and society. Annual Review of Psychology, 60, 451-474.
  • Aydın, İ. (2014). Kamu ve özel sektörde hizmet içi eğitim el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Barbazette, J. (2006). Training needs assessment: methods, tools and techniques. San Francisco: Pfeiffer A Wiley Imprint.
  • Bates, R. (2004). A critical analysis of evaluation practice: the Kirkpatrick Model and the principle of beneficence. Evaluation and Program Planning, 27, 341-347.
  • Bilgin, K., Akay, A., Koyuncu, H. E., & Haşar, E.Ç. (2007). Yerel yönetimlerde hizmet içi eğitim. Ankara: Tepav.
  • Goetsh, D. L. and Davis, S.B. (2006). Quality management: introduction to total quality management for production, processing and services. New Jersey: Prentice Hall.
  • Khan, R.A.G., Khan, F.A., & Khan, M.A. (2011). Impact of training and development on organizational performance. Global Journal of Management and Business Research, 11 (7), 63-68.
  • Kirkpatrick, D. L., & Kirkpatrick, J.D. (2008). Evaluating training programs the four levels. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers, Inc.
  • Kumpikaite, V. (2007). Human resource training evaluation. Engineering Economics, 5 (55), 29-36.
  • Laird, D. (2003). Approaches to training and development. New York: Perseus Publishing.
  • Latham, G.P. (1988). Human resource training and development. Annual Review Psychol, 545-582.
  • Marmara Belediyeler Birliği (MBB) (2017). Belediye çalışanlarının eğitimi: sorunlar ve çözüm önerileri çalıştay raporu. İstanbul: Marmara Belediyeler Birliği Yayını. Erişim tarihi: 04.08.2018-05.08.2018, http://marmara.gov.tr.
  • MBB Eğitim Müdürlüğü (2018). Soru formu. İstanbul.
  • MBB Yerel Yönetim Akademisi (2018). Eğitim kataloğu. İstanbul: MBB Yayını.
  • Milhem, W., Abushamsich, K., & Arostegui, M. N. P.(2014). Training strategies, theories and types. Journal of Accounting-Business&Management, 21 (1), 12-26.
  • Negiz, N.(2007). Belediye personelinin hizmet içi eğitim sorunu. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12 (3), 193-214.
  • Niazi, A. S. (2011). Training and development strategy and its role in organizational performance. Journal of Public Administration and Governance, 1 (2), 42-57.
  • Noe, R.A. (2009). İnsan kaynaklarının geliştirilmesi (Canan Çetin, Çev.). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Pynes, J.E. (2009). Human resources management for public and nonprofit organizations: a strategic approach. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Rai Technology University (2014). Managing training&development. Bangalore: Rai Technology University. Erişim tarihi: 06.07.2018, http://164.100.133.129:81/eCONTENT/Uploads/Managing_Training_&_Development.pdf.
  • Sega, M.A. (2006). Training and need assessment technique improvement in customer service through a field observation study. A research paper for master of science degree. Madison: The Graduate School University of Wisconsin-Stout. Erişim tarihi: 06.07.2018, http://www2.uwstout.edu/content/lib/thesis/2006/2006segam.pdf.
  • Şen, M.L., Oktay, T., & Azaklı, S. (2011). Seçilmiş yerel temsilcilerin etkinliğini artırmada bir araç olarak hizmet içi eğitim. Kaysem VI. (26-27 Mayıs 2011), Adıyaman.Erişim tarihi: 04.08.2018-05.08.2018, http://tbb.gov.tr.
  • TBB Eğitim Müdürlüğü (2018), Soru formu. Ankara.
  • Wilson, J. (Ed.) (2004). Human resource development: learning and training for individuals and organizations. London: Kogan Page Ltd.
  • Zengin, G. (2013). Türkiye’de belediye personel ve yöneticilerinin hizmet içi eğitim sorunu ve çözümleri üzerine bir değerlendirme. Öneri Dergisi, 10 (39) 117-134.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Ülkü Arıkboğa 0000-0003-3260-6763

Yayımlanma Tarihi 16 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arıkboğa, Ü. (2020). Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim ve Belediye Birliklerinin Rolü. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(1), 55-68.
AMA Arıkboğa Ü. Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim ve Belediye Birliklerinin Rolü. ASÜ İİBF Dergisi. Nisan 2020;12(1):55-68.
Chicago Arıkboğa, Ülkü. “Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim Ve Belediye Birliklerinin Rolü”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 12, sy. 1 (Nisan 2020): 55-68.
EndNote Arıkboğa Ü (01 Nisan 2020) Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim ve Belediye Birliklerinin Rolü. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 12 1 55–68.
IEEE Ü. Arıkboğa, “Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim ve Belediye Birliklerinin Rolü”, ASÜ İİBF Dergisi, c. 12, sy. 1, ss. 55–68, 2020.
ISNAD Arıkboğa, Ülkü. “Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim Ve Belediye Birliklerinin Rolü”. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 12/1 (Nisan 2020), 55-68.
JAMA Arıkboğa Ü. Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim ve Belediye Birliklerinin Rolü. ASÜ İİBF Dergisi. 2020;12:55–68.
MLA Arıkboğa, Ülkü. “Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim Ve Belediye Birliklerinin Rolü”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 12, sy. 1, 2020, ss. 55-68.
Vancouver Arıkboğa Ü. Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim ve Belediye Birliklerinin Rolü. ASÜ İİBF Dergisi. 2020;12(1):55-68.