BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Convergences and Stresses in Istanbul Metro Tunnels by the Finite Elements Method

Yıl 2007, Cilt: 7 Sayı: 2, 53 - 64, 01.12.2007

Öz

Kaynakça

  • İBB, Ulaşım master raporu, http: //www.ibb.gov.tr/ibbtr/140/14005 /1400501/ulasim_raporu.htm, (2004). 2. İBB, Toplu taşıma sistemi komisyonu raporu (taslak), http://www.ibb.gov.tr, (2004).
  • İETT, http://www.iett.gov.tr/ section. php ? sid =39#, (2004).
  • Akdaş, H., Two Dimensional Elasto-Plastic Finite Element Analysis of Longwall Panels in Coal, Colarado School of Mines, PhD. Thesis., (1992).
  • Ocak, İ., İstanbul Metrosunun Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi, Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: 68s., (1995).
  • Sonuç, M., Giray, G., Atik, İ. ve Küçük, S., İstanbul Metrosunda uygulanan yapım çalışmaları, Ulaşımda Yeraltı Kazıları 1. Sempozyumu, İstanbul: 93-104, (1994).
  • Yalçın, A, İstanbul Metrosu yapımında 1992–1993 dönemi çalışmaları, İstanbul, 100s., (1994).
  • Ayaydın, N., Metro İstanbul, Tunnel for People, 561-567, Rotterdam, (1997).
  • Bilgin, N., Yeraltı kazılarında mekanizasyon, Ulaşımda Yeraltı Kazıları 1. Sempozyumu, İstanbul, 53-98, (1994)
  • Vardar, M. ve Eriş, İ., İstanbul Metrosu Taksim- 4.levent güzergahı temel kayaçların jeomekanik özellikleri ve duraylılık sorunları, Ulaşımda Yeraltı Kazıları 1. Sempozyumu, İstanbul: 181-197, (1994).
  • Biberoğlu, S., Kişisel görüşme, İstanbul, (2000).
  • Eriş, İ., Kişisel görüşme, İTÜ Maden Fakültesi, İstanbul (2000).
  • Temel Araştırma ve Sondaj Ltd. Şti., İstanbul Metrosu 1. Aşama 2. Kısım İnşaatı Şişli İstasyonu Zemin Etüt Sondajları Factual Raporu, Rapor No: 6/3.512, İstanbul, 46s. (1993).
  • Temel Araştırma ve Sondaj Ltd. Şti., İstanbul Metrosu 1. Aşama 2. Kısım İnşaatı Taksim İstasyonu Zemin Etüt Sondajları Factual Raporu, Rapor No: 6/3.512, İstanbul: 52s., (1993).
  • Temel Araştırma ve Sondaj Ltd. Şti., İstanbul Metrosu 1. Aşama 2. Kısım İnşaatı Osmanbey İstasyonu Zemin Etüd Sondajları Factual Raporu, Rapor No: 6/3.512, İstanbul: 44s., (1993).
  • Hoek, E., Carvalho, J. L. and Coskum, B. T., Plastic hybrid analysis of steres for estimation of support, University of Toronto: p98., (1992).
  • Palakçı, Y., İstanbul Metrosu 1. aşama 1. kısım kontrol mühendisi, Kişisel görüşme, Taksim şantiyesi, İstanbul, (1995).

İSTANBUL METRO TÜNELLERİNDE OLUŞAN KONVERJANS VE GERİLMELERİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE ANALİZİ

Yıl 2007, Cilt: 7 Sayı: 2, 53 - 64, 01.12.2007

Öz

Günümüzde, şehir içi ulaşım problemlerinin çözümünde metronun yeri
tartışma kabul etmez bir gerçektir. Dünyanın belli başlı büyük şehirlerinde
ana ulaşım aracı metrodur. Günümüzde, Londra, New York, Tokyo gibi
kentlerin metro ağı 400 kilometrenin üzerinde olup her gün bu metrolarla
milyonlarca kişi taşınmaktadır. Metro kazıları sırasında, kazılar çoğunlukla
ulaşımın ve şehirleşmenin yoğun olduğu kesimlerde gerçekleştirildiği için
oluşan gerilme ve konverjansın önceden tespiti, özellikle yüzeye yakın
tünellerde, yüzeyde bulunan binalara zarar verilmemesi açısından gerekli
tedbirlerin zamanında alınabilmesi için son derece önemli olmaktadır.
Bu çalışmada, metro tünellerinde oluşan gerilme ve konverjansın kazıdan
önce tahmin edilebilmesi amacına yönelik olarak, birinci aşaması ulaşıma
açılmış, ikinci aşama kazıları devam etmekte olan İstanbul Metrosu, Phases
2D programı kullanılarak modellenmiş ve bulunan gerilme ve konverjans
değerleri ölçülen değerlerle karşılılaştırılmıştır.

Kaynakça

  • İBB, Ulaşım master raporu, http: //www.ibb.gov.tr/ibbtr/140/14005 /1400501/ulasim_raporu.htm, (2004). 2. İBB, Toplu taşıma sistemi komisyonu raporu (taslak), http://www.ibb.gov.tr, (2004).
  • İETT, http://www.iett.gov.tr/ section. php ? sid =39#, (2004).
  • Akdaş, H., Two Dimensional Elasto-Plastic Finite Element Analysis of Longwall Panels in Coal, Colarado School of Mines, PhD. Thesis., (1992).
  • Ocak, İ., İstanbul Metrosunun Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi, Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: 68s., (1995).
  • Sonuç, M., Giray, G., Atik, İ. ve Küçük, S., İstanbul Metrosunda uygulanan yapım çalışmaları, Ulaşımda Yeraltı Kazıları 1. Sempozyumu, İstanbul: 93-104, (1994).
  • Yalçın, A, İstanbul Metrosu yapımında 1992–1993 dönemi çalışmaları, İstanbul, 100s., (1994).
  • Ayaydın, N., Metro İstanbul, Tunnel for People, 561-567, Rotterdam, (1997).
  • Bilgin, N., Yeraltı kazılarında mekanizasyon, Ulaşımda Yeraltı Kazıları 1. Sempozyumu, İstanbul, 53-98, (1994)
  • Vardar, M. ve Eriş, İ., İstanbul Metrosu Taksim- 4.levent güzergahı temel kayaçların jeomekanik özellikleri ve duraylılık sorunları, Ulaşımda Yeraltı Kazıları 1. Sempozyumu, İstanbul: 181-197, (1994).
  • Biberoğlu, S., Kişisel görüşme, İstanbul, (2000).
  • Eriş, İ., Kişisel görüşme, İTÜ Maden Fakültesi, İstanbul (2000).
  • Temel Araştırma ve Sondaj Ltd. Şti., İstanbul Metrosu 1. Aşama 2. Kısım İnşaatı Şişli İstasyonu Zemin Etüt Sondajları Factual Raporu, Rapor No: 6/3.512, İstanbul, 46s. (1993).
  • Temel Araştırma ve Sondaj Ltd. Şti., İstanbul Metrosu 1. Aşama 2. Kısım İnşaatı Taksim İstasyonu Zemin Etüt Sondajları Factual Raporu, Rapor No: 6/3.512, İstanbul: 52s., (1993).
  • Temel Araştırma ve Sondaj Ltd. Şti., İstanbul Metrosu 1. Aşama 2. Kısım İnşaatı Osmanbey İstasyonu Zemin Etüd Sondajları Factual Raporu, Rapor No: 6/3.512, İstanbul: 44s., (1993).
  • Hoek, E., Carvalho, J. L. and Coskum, B. T., Plastic hybrid analysis of steres for estimation of support, University of Toronto: p98., (1992).
  • Palakçı, Y., İstanbul Metrosu 1. aşama 1. kısım kontrol mühendisi, Kişisel görüşme, Taksim şantiyesi, İstanbul, (1995).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Ocak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ocak, İ. (2007). İSTANBUL METRO TÜNELLERİNDE OLUŞAN KONVERJANS VE GERİLMELERİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE ANALİZİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 7(2), 53-64.
AMA Ocak İ. İSTANBUL METRO TÜNELLERİNDE OLUŞAN KONVERJANS VE GERİLMELERİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE ANALİZİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. Aralık 2007;7(2):53-64.
Chicago Ocak, İbrahim. “İSTANBUL METRO TÜNELLERİNDE OLUŞAN KONVERJANS VE GERİLMELERİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE ANALİZİ”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 7, sy. 2 (Aralık 2007): 53-64.
EndNote Ocak İ (01 Aralık 2007) İSTANBUL METRO TÜNELLERİNDE OLUŞAN KONVERJANS VE GERİLMELERİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE ANALİZİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 7 2 53–64.
IEEE İ. Ocak, “İSTANBUL METRO TÜNELLERİNDE OLUŞAN KONVERJANS VE GERİLMELERİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE ANALİZİ”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 53–64, 2007.
ISNAD Ocak, İbrahim. “İSTANBUL METRO TÜNELLERİNDE OLUŞAN KONVERJANS VE GERİLMELERİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE ANALİZİ”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 7/2 (Aralık 2007), 53-64.
JAMA Ocak İ. İSTANBUL METRO TÜNELLERİNDE OLUŞAN KONVERJANS VE GERİLMELERİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE ANALİZİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2007;7:53–64.
MLA Ocak, İbrahim. “İSTANBUL METRO TÜNELLERİNDE OLUŞAN KONVERJANS VE GERİLMELERİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE ANALİZİ”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 2, 2007, ss. 53-64.
Vancouver Ocak İ. İSTANBUL METRO TÜNELLERİNDE OLUŞAN KONVERJANS VE GERİLMELERİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE ANALİZİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2007;7(2):53-64.