Bu çalışmada, farklı fakültelerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin mükemmeliyetçiliğe bakışlarının çok boyutlu mükemmeliyetçilik ölçeği ile değerlendirilip, fakülteler arasındaki farklılığı incelemektir. Araştırma Anadolu Üniversitesinin üç farklı fakültesinde (Fen, İktisadi ve İdari Bilimler ve Mühendislik Mimarlık) öğrenim gören 213 öğrenci ile yürütülmüştür. İlk aşamada, 35 sorudan oluşan ve her sorunun şıklarında beşli Likert kullanılan altı faktörlü çok boyutlu mükemmeliyetçilik ölçeği ile veriler anket yolu ile toplanmıştır. İkinci aşamada, yapılan anketin güvenirliliği Cronbach’ın alfa katsayısı ile ölçülmüştür. Son olarak öğrencilerin anket sorularına verdikleri cevaplara göre, fakülteler arasında farklılık olup olmadığı parametrik olmayan istatistiksel tekniklerinden olan Kruskal-Wallis testi ve Diskriminant analizi ile araştırılmıştır
Öğrenciler Kişilik Kruskal-Wallis H İstatistiği Diskriminant Analizi İnsan Doğası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 1 |