BibTex RIS Kaynak Göster

Effect of the Pre-Service Teachers’ Learning Styles On Physıcs Achievement and Attitudes

Yıl 2010, Cilt: 10 Sayı: 1, 47 - 55, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • Baykul, Y. (1999). İstatistik Metodlar ve Uygulamalar. Anı Yayıncılık. Ankara
  • Bilgin, İ., ve Bahar, M. (2002). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Fen Bilgisi Dersine Karşı Tutumları Arasındaki İlişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(4), 53-67
  • Bilgin, İ. ve Durmuş, S. (2003). Öğrenme stilleri ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(2), 381–400.
  • Boydak, A. (2001). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Carroll, Aileen (1998). How to Study Better and Faster - Using Your Learning Styles and Strengths-. J. Weston Walch Publisher, Portland, Maine.
  • Collison, C. (1999): Connecting the new organisation. How BP Amoco encourages post-merger collaboration. Knowledge Management Review 7.
  • Diaz, David P. ve Ryan B. Cartnal (1999). Students Learning Styles In Two Classes. College Teaching 47 (4): 130 - 136.
  • Dunn, R. and Dunn, K. (1993). Teaching Secondary Students Through Their Individual Learning Styles Practical Approaches for Grades 7-12. Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Felder, R.M., (1988). “Creativity in Engineering Education,” Chemical Engineering Education, Vol. 22, No. 3, pp. 120-125
  • Felder, R.M. and Silverman, L.K., (1988). Learning and Teaching Styles in Engineering Education. Engineering Education, Vol. 78, No. 7, pp. 674–681.
  • Felder, R.M. & Soloman, B. A. (2003). Index of learning styles questionnaire. İndirilme Tarihi:18 Kasım 2007 WWW :Web: http://www.engr.ncsu.edu /learningstyles/ilsweb.html
  • Felder, R. M. & Spurlin, J. (2005). “Applications, Reliability, Validity of Index of Learning Styles”. Int. J.Engg. Education, Vol. 21, No. 1, pp. 103–112.
  • Grasha, A. F. (1996). Teaching with Style: A Practical Guide to Enhancing Learning by Understanding Teaching and Learning. Pittsburgh, PA: Alliance.
  • Grasha, A.F and Riechmann, S. (1982). The Grasha-Riechmann Student Learning Style Scales: Research Findings and Applications. In: Keefe, J. (ed.), Student Learning Styles and Brain Behavior, Reston, VA: NASSP.
  • Honey, M. & Moeller, B. (1990). Teachers' beliefs and technology integration: different values, different understandings. Technical Report No. 6, Center for Technology in Education, NY; ERIC Document Reproduction Service No. ED 326203.
  • Jonassen, H. David ve Barbara L. Grobowski (1999). Handbook of Individual Differences,Learning and Instruction. Lawrance Erlbaum Associates. USA.
  • Kabadayı, A. (2004). İlköğretim Öğrencilerinin Bilişsel Öğrenme Stilleri ve Cinsiyetlerine Göre Karşılaştırılması: Konya İli Örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 1-16
  • Kaplan, E. Joseph ve Daniel A. Kies (1995). Teaching Styles and Learning Styles. Journal of Instructional Psychology 22 (1): 29 - 34.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall, Inc., Engle wood Cliffs.
  • Myers, Brian E. ve James E. Dyer (2004). “The Influence of Student Learning Style on Critical Thinking Skill”. Telecommunications for Remote Work and Learning web sayfasındaki, http://plaza.ufl.edu/bmyers/Papers/SAERC20 04/LearningstyleCT.pdf. adresinden alınmıştır.
  • Shaw, B. ve Taylor, J., C. (1984). Instructional Design: Distance Education and Academic Tradition. Distance Education, 5(2), 277-85.
  • Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2003). The Effect of Learning Styles on High School Students’ Achievement and Attitudes in Chemistry. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Philadelphia, PA, (ERIC Document Reproduction Service No. ED 475 483).
  • Tüysüz, C. ve Tatar, E. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Kimya Dersine Yönelik Tutum Ve Başarılarına Etkisi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2008). 5(9), 97- 107
  • Ülgen, G. (1997). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Yıldırım, N. ve Aslan, B. (2008). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeterlilikleri ile Öğrenme Stillerine ilişkin Bir Araştırma (Tokat İli Örneği), Elektronik sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 238-255

Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi

Yıl 2010, Cilt: 10 Sayı: 1, 47 - 55, 01.06.2010

Öz

Bu araştırmada öğretmen adaylarının öğrenme stilleri belirlenerek, öğrenme stillinin öğretmen adaylarının fizik dersindeki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2009–2010 öğretim yılı Güz döneminde Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Bölümü 2. sınıfta okuyan 168 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Grasha ve Riechmann (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlanması Uzuntiryaki, Bilgin ve Geban (2003) tarafından yapılan Öğrenme Stilleri Ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen Fizik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Öğrenme Stili Ölçeği öğrencilerin tercihleri üzerine odaklanarak Bağımsız, Pasif, İşbirlikli, Bağımlı, Rekabetçi ve Katılımcı olmak üzere 6 farklı öğrenme stili tanımlamıştır. Ölçek 5’li Likert ölçek olarak hazırlanıp 60 maddeden oluşmaktadır. Öğrencilerin fizik dersindeki başarıları için ise dönem sonu fizik notları kullanılmıştır. Araştırma öğrenme stillerinin öğretmen adaylarının fizik dersindeki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisinin olduğunu göstermiştir

Kaynakça

  • Baykul, Y. (1999). İstatistik Metodlar ve Uygulamalar. Anı Yayıncılık. Ankara
  • Bilgin, İ., ve Bahar, M. (2002). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Fen Bilgisi Dersine Karşı Tutumları Arasındaki İlişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(4), 53-67
  • Bilgin, İ. ve Durmuş, S. (2003). Öğrenme stilleri ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(2), 381–400.
  • Boydak, A. (2001). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Carroll, Aileen (1998). How to Study Better and Faster - Using Your Learning Styles and Strengths-. J. Weston Walch Publisher, Portland, Maine.
  • Collison, C. (1999): Connecting the new organisation. How BP Amoco encourages post-merger collaboration. Knowledge Management Review 7.
  • Diaz, David P. ve Ryan B. Cartnal (1999). Students Learning Styles In Two Classes. College Teaching 47 (4): 130 - 136.
  • Dunn, R. and Dunn, K. (1993). Teaching Secondary Students Through Their Individual Learning Styles Practical Approaches for Grades 7-12. Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Felder, R.M., (1988). “Creativity in Engineering Education,” Chemical Engineering Education, Vol. 22, No. 3, pp. 120-125
  • Felder, R.M. and Silverman, L.K., (1988). Learning and Teaching Styles in Engineering Education. Engineering Education, Vol. 78, No. 7, pp. 674–681.
  • Felder, R.M. & Soloman, B. A. (2003). Index of learning styles questionnaire. İndirilme Tarihi:18 Kasım 2007 WWW :Web: http://www.engr.ncsu.edu /learningstyles/ilsweb.html
  • Felder, R. M. & Spurlin, J. (2005). “Applications, Reliability, Validity of Index of Learning Styles”. Int. J.Engg. Education, Vol. 21, No. 1, pp. 103–112.
  • Grasha, A. F. (1996). Teaching with Style: A Practical Guide to Enhancing Learning by Understanding Teaching and Learning. Pittsburgh, PA: Alliance.
  • Grasha, A.F and Riechmann, S. (1982). The Grasha-Riechmann Student Learning Style Scales: Research Findings and Applications. In: Keefe, J. (ed.), Student Learning Styles and Brain Behavior, Reston, VA: NASSP.
  • Honey, M. & Moeller, B. (1990). Teachers' beliefs and technology integration: different values, different understandings. Technical Report No. 6, Center for Technology in Education, NY; ERIC Document Reproduction Service No. ED 326203.
  • Jonassen, H. David ve Barbara L. Grobowski (1999). Handbook of Individual Differences,Learning and Instruction. Lawrance Erlbaum Associates. USA.
  • Kabadayı, A. (2004). İlköğretim Öğrencilerinin Bilişsel Öğrenme Stilleri ve Cinsiyetlerine Göre Karşılaştırılması: Konya İli Örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 1-16
  • Kaplan, E. Joseph ve Daniel A. Kies (1995). Teaching Styles and Learning Styles. Journal of Instructional Psychology 22 (1): 29 - 34.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall, Inc., Engle wood Cliffs.
  • Myers, Brian E. ve James E. Dyer (2004). “The Influence of Student Learning Style on Critical Thinking Skill”. Telecommunications for Remote Work and Learning web sayfasındaki, http://plaza.ufl.edu/bmyers/Papers/SAERC20 04/LearningstyleCT.pdf. adresinden alınmıştır.
  • Shaw, B. ve Taylor, J., C. (1984). Instructional Design: Distance Education and Academic Tradition. Distance Education, 5(2), 277-85.
  • Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2003). The Effect of Learning Styles on High School Students’ Achievement and Attitudes in Chemistry. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Philadelphia, PA, (ERIC Document Reproduction Service No. ED 475 483).
  • Tüysüz, C. ve Tatar, E. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Kimya Dersine Yönelik Tutum Ve Başarılarına Etkisi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2008). 5(9), 97- 107
  • Ülgen, G. (1997). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Yıldırım, N. ve Aslan, B. (2008). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeterlilikleri ile Öğrenme Stillerine ilişkin Bir Araştırma (Tokat İli Örneği), Elektronik sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 238-255
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yunus Karakuyu Bu kişi benim

Hasan Said Tortop Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakuyu, Y., & Tortop, H. S. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 10(1), 47-55.
AMA Karakuyu Y, Tortop HS. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. Haziran 2010;10(1):47-55.
Chicago Karakuyu, Yunus, ve Hasan Said Tortop. “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum Ve Başarılarına Etkisi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 10, sy. 1 (Haziran 2010): 47-55.
EndNote Karakuyu Y, Tortop HS (01 Haziran 2010) Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 10 1 47–55.
IEEE Y. Karakuyu ve H. S. Tortop, “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 10, sy. 1, ss. 47–55, 2010.
ISNAD Karakuyu, Yunus - Tortop, Hasan Said. “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum Ve Başarılarına Etkisi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 10/1 (Haziran 2010), 47-55.
JAMA Karakuyu Y, Tortop HS. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2010;10:47–55.
MLA Karakuyu, Yunus ve Hasan Said Tortop. “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum Ve Başarılarına Etkisi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 10, sy. 1, 2010, ss. 47-55.
Vancouver Karakuyu Y, Tortop HS. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2010;10(1):47-55.