BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation of Creativity Among Children Attending Preschools

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 156 - 170, 01.06.2012

Öz

The purpose of this study is to investigate creativity among children attending preschools in terms of
several variables. The study was conducted with 72 female and 63 male 5-year-old (60-72 months) children selected
from independent preschools related to the Turkish Ministry of National Education in Ankara. The “General
Information Form” was administered to children in order to collect basic information about children and their
parents. To determine creativity among children, the “Torrence Creative Thinking Test” developed by Torrence in
1966 and translated into Turkish by Aslan (1999) was used. Mann-Whitney U and Kruskall-Wallis H tests were
used to analyze data. As a result of the study, gender and father’s educational level do not affect creativity scores of
the children, yet duration of preschool attendance and mother’s educational level statistically have a significant
effect on their creativity scores (p < .05).

Anaokuluna Devam Eden Çocukların Yaratıcılıklarının İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 156 - 170, 01.06.2012

Öz

Bu araştırma, anaokuluna devam eden çocukların yaratıcılıklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Ankara ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bağımsız anaokullarının beş yaş grubuna devam eden 72 kız, 63 erkek olmak üzere toplam 135 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada çocuklar ve ebeveynleri hakkında bazı bilgileri edinmek amacıyla “Genel Bilgi Formu”, çocukların yaratıcılıklarını belirlemek amacıyla 1966 yılında Torrance tarafından geliştirilen ve Aslan (2001) tarafından Türkçeye uyarlanan “Torrance Yaratıcı Düşünce Testi-Şekil form A” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Mann-Whitney U Testi ve Kruskall-Wallis H Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, cinsiyet ve baba öğrenim düzeyi değişkenlerinin çocukların yaratıcılık puanlarında herhangi bir farklılığa yol açmadığı, ancak okula devam süresi, okula devam durumu ve anne öğrenim düzeyi değişkenlerinin çocukların yaratıcılık puanlarında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığa neden olduğu belirlenmiştir (p < .05).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39VG25KT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zuhal Gizir Ergen Bu kişi benim

Aysel Köksal Akyol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gizir Ergen, Z., & Köksal Akyol, A. (2012). An Investigation of Creativity Among Children Attending Preschools. Journal of Theoretical Educational Science, 5(2), 156-170.