This study aims to develop the “Attitude Scale Towards Sustainable Development” (ASTSD), which covers the cognitive, affective, and behavioral dimensions, to determine middle school students' attitudes towards sustainable development within the framework of sustainable development education. The research was conducted using a survey model, and the study group consists of 757 students attending various middle schools in a city in the Central Anatolia Region during the 2022-2023 academic year. The scale items were developed considering the 17 Sustainable Development Goals set by the United Nations, and data were collected for validity and reliability analyses through expert opinions. In this process, in addition to descriptive statistics, exploratory and confirmatory factor analyses were performed, and the internal consistency coefficient, Cronbach's Alpha, was calculated. As a result, the developed ASTSD is designed as a 5-point Likert-type scale consisting of a total of 41 items. The affective dimension of the scale consists of 15 items, the behavioral dimension of 14 items, and the cognitive dimension of 12 items. Teachers can use ASTSD to assess middle school students' attitudes towards sustainable development from various perspectives.
attitude scale middle school students sustainable development.
Erciyes Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimleri Etik Kurul’undan 28.06.2022 tarihinde 278 belge numaralı etik kurul izni alınmıştır. Bu çalışma, ikinci ve üçüncü yazar danışmanlığında birinci yazar tarafından hazırlanan doktora tezinden üretilmiştir.
Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilir kalkınma eğitimi çerçevesinde ortaokul öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma konusundaki tutumlarını belirleyebilmek için bilişsel, duyuşsal ve davranışsal boyutları kapsayan “Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği”ni (SKYTÖ) geliştirmektir. Araştırma, tarama modeliyle gerçekleştirilmiş olup, çalışma grubunu 2022-2023 eğitim-öğretim yılı itibarıyla Orta Anadolu Bölgesi’ndeki çeşitli ortaokullarda öğrenim gören 757 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçek maddeleri, Birleşmiş Milletler’in belirlediği 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacı göz önünde bulundurularak oluşturulmuş ve uzman görüşleri doğrultusunda geçerlik ve güvenirlik analizleri için veriler toplanmıştır. Bu süreçte, betimsel istatistiklerin yanı sıra açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmış ve iç tutarlılık katsayısı olan Cronbach Alpha değeri hesaplanmıştır. Sonuç olarak, geliştirilen SKYTÖ, 5 dereceli Likert tipi bir ölçek olarak tasarlanmış olup, toplamda 41 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin duyuşsal boyutu 15, davranışsal boyutu 14 ve bilişsel boyutu ise 12 maddeden oluşmaktadır. SKYTÖ, öğretmenler tarafından ortaokul öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma tutumlarını farklı değişkenler açısından değerlendirmek amacıyla kullanılabilir.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Çevre Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 18 Sayı: 4 |