Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

International Exhibitions and Psychic Distance

Yıl 2020, , 889 - 910, 30.09.2020
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.706465

Öz

The purpose of this study is to investigate the relationship between attending exhibitions abroad and psychic distance (PD), which reflects an important barrier to international trade. The empirical knowledge regarding to the connection between exhibitions and PD is rather limited. Nevertheless, international fairs, which are still popular worldwide, are organizations that can diminish PD especially from the perspective of visitors against the host country. Respectfully, a research hypothesis is developed and tested by examining data collected from 100 Chinese firm representatives visiting exhibitions in Turkey by face-to-face surveys. Although results do not show significant relationship between international fair attendance and PD, it is revealed that country visits apart from exhibitions decrease PD. The research contributes to the relevant literature by pinpointing a theoretical gap as well as has implications for business managers in terms of international marketing planning.

Kaynakça

  • AKSOY, C. (2016). Türkiye’de Fuar Organizasyonlarının İhracatına Etkisi, Yüksek Lisans Tez, Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tekirdağ.
  • ARSLAN, B. (2016). Küresel İşletmelerin Fiyatlandırma Kararlarında Psikolojik Mesafenin Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • AYAS, S. (2017). Ulusal Mesafe ve Örgütsel Öğrenmenin Sınır-Ötesi Şirket Satın Almaları Üzerine Etkisi: 2006-2015 Avrupa Örneği, Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • AYTEKİN, I. (2017). İlişkisel Pazarlama Perspektifinden İhtisas Fuarlarına Katılımın Fuar Performansına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • BECKERMAN, W. (1956). “Distance and the Pattern of Intra-European Trade”, The Review of Economics and Statistics. 38(1): 31-40.
  • BREWER, P.A. (2007). “Operationalizing Psychic Distance: A Revised Approach”, Journal of International Marketing, 15(1): 44-66.
  • BROUTHERS, K.D. ve BROUTHERS, L.E. (2001). “Explaining the National Cultural Distance Paradox”, Journal of International Business Studies, 32 (1): 177-189.
  • CHILD J., NG, S.H. ve WONG, C. (2002). “Psychic Distance and Internationalization: Evidence from Hong Kong Firms”, International Studies of Management and Organization, 32(1): 36-56.
  • ÇEKİÇ, M. (2009). Pazarlama Faaliyetleri İçinde Fuarlar – Endüstri Kuruluşlarının Fuarlara Yönelik Tutumları ve Madencilik Sektöründe Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • DINNER, I. M., KUSHWAHA, T. ve STENKAMP, J-B.E.M. (2019). “Psychic Distance and Performance of MNCs during Marketing Crises”, Journal of International Business Studies, 50: 339-364.
  • DOW, D. (2000). “A Note on Psychological Distance and Export Market Selection”, Journal of International Marketing, 8(1): 51-64.
  • DOW, D. ve KARUNARATNA, A. (2006). “Developing a Multidimensional Instrument to Measure Psychic Distance Stimuli”, Journal of International Business Studies, 37: 578-602.
  • DTÖ, Dünya Ticaret Örgütü, “World Trade Statistical Review 2019”, https://www.wto.org/english/res_e/statis_e/wts2019_e/wts2019_e.pdf, 14.03.2020.
  • DÜNYA BANKASI, “Exports of Goods and Services (Current US$)”, https://data.worldbank.org/indicator/NE.EXP.GNFS.CD, 10.03.2020.
  • ELLIS, P.D. (2008). “Does Psychic Distance Moderate the Market Size–Entry Sequence Relationship?”, Journal of International Business Studies, 39: 351-369.
  • ERDEMİR, A. (2017). 1939 New-York Dünya Fuarı’nda Türkiye, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü, Erzurum.
  • EVANS, J. ve MAVONDO, F. T. (2002). “Psychic Distance: The Construct and Measures”, American Marketing Association, 13: 308-314.
  • GÖDEKMERDAN, L. (2012). Psikolojik Mesafenin Uluslararasılaşma Sürecindeki Rolü: Türkiye’nin İhracatı Üzerine Bir Araştırma, Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • GREGORY, S. ve BREITER, D. (2001). “Trade Show Managers: Profile in Technology Usage”, Journal of Convention & Exhibition Management, 3(3): 63–76.
  • GÜREL, Ş.E. (1998). “Etken Bir Satış Geliştirme Tekniği: Fuarlar”, Ekonomik Vizyon - İzmir Ticaret Odası Dergisi, 68(31): 52-58.
  • HAKANSON, L. ve AMBOS, B. (2010). “The Antecedents of Psychic Distance”, Journal of International Management, 16(3): 195-210.
  • HANSEN, K. (2004). “Measuring Performance at Trade Shows: Scale Development and Validation”, Journal of Business Research, 57: 1-13.
  • HOFSTEDE INSIGHTS, “Country Comparison”, https://www.hofstede-insights.com/ country-comparison/china,turkey, 24.07.2019
  • İNCE, E.Ş. (2013). Türkiye’de Kobilerin Pazarlama İletişimi Planlarında İhtisas Fuarlarına ve Yayınlarına Yaklaşımı. (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • JIN, X., WEBER, K. ve BAUER, T. (2012). “Relationship Quality between Exhibitors and Organizers: A Perspective from Mainland China’s Exhibition Industry”, International Journal of Hospitality Management, 31: 1222-1234.
  • JOHANSON, J. ve VAHLNE, J-E. (1977). “The Internationalization Process of the Firm - A Model of Knowledge Development and Increasing Foreign Market Commitments”, Journal of International Business Studies, 8: 23-32.
  • JOHANSON, J. ve WIEDERSHEIM-PAUL, F. (1975). “The Internationalization of the Firm–Four Swedish Cases”, The Journal of Management Studies, 12(3): 305-322.
  • KARAKAŞ, Ş. (2013). Psychic Distance and the Internationalization Process of Large Turkish Corporations, Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KOGUT, B. ve SINGH, H. (1988). “The Effect of National Culture on the Choice of Entry Mode”, Journal of International Business Studies, 19(3): 411-432.
  • KOLDAŞ, A.N. (2006). Ticari Fuarların Satış Geliştirme Etkisi ve Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • LI, L. (2010). “Antecedents and Effect of Internet Implementation for Trade Shows”, Journal of Business & Industrial Marketing, 25(4): 272–283.
  • MAGNUSSON, P. ve BOYLE, B.A. (2009). “A Contingency Perspective on Psychic Distance in International Channel Relationships”, Journal of Marketing Channels, 16: 77-99.
  • NORUSIS, M.J. (2012). IBM SPSS Statistics 19 Advanced Statistical Procedures Companion, Prentice Hall, New Jersey.
  • OJALA, A. (2015). “Geographic, Cultural, and Psychic Distance to Foreign Markets in the Context of Small and New Ventures”, International Busines Review, 24(5): 825-835.
  • PAKER, S. (2009). Satış Geliştirme Yöntemi Olarak Fuarcılık ve Güncel Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • PEHLİVAN, A.Ç. (1996). Fuarcılık Türkiye ve Avrupa Fuarcılığına Karşılaştırmalı Bir Bakış, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • PRIME N., OBADIA, C. ve VIDA, I. (2009). “Psychic Distance in Exporter–Importer Relationships: A Grounded Theory Approach”, International Business Review, 18: 184-198.
  • SARMENTO, M., SİMÕES, C. ve FARHANGMEHR, M. (2015). “Applying a Relationship Marketing Perspective to B2B Trade Fairs: The Role of Socialization Episodes”, Industrial Marketing Management, 44: 131-141.
  • SOHODOL, Ç. (2003). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Sürecinde Ticari İhtisas Fuarlarının Önemi; Fuar Katılım ve Organizasyonunun Stratejik Planlanması, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • SOUSA, C.M.P. ve BRADLEY, F. (2008). “Cultural Distance and Psychic Distance: Refinements in Conceptualisation and Measurement”, Journal of Marketing Management, 24(5-6): 467-488.
  • SOUSA, C.M.P. ve LENGLER, J. (2009). “Psychic Distance, Marketing Strategy and Performance in Export Ventures of Brazilian Firms”, Journal of Marketing Management, 25(5-6): 591-610.
  • SÜLÜN, U. (2006). İhracatın Geliştirilmesinde Fuar, Sergi ve Panayırlara Yönelik Mali Teşviklerin Etkinliği (1990 – 2005 Dönemi Analizi), Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • SÜMER, S.I. (2011). Uluslararası Pazarlamada Psikolojik Mesafe ve Ürün Stratejileri Arasındaki İlişki: Ampirik Bir Değerlendirme, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ŞENCAN, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik, Seçkin, Ankara.
  • TANNER, J. (2002). “Leveling the Playing Field: Factors Influencing Trade Show Success for Small Companies”, Industrial Marketing Management, 31: 229–239.
  • TİCARET BAKANLIĞI, “Ülkelere Göre Dış Ticaret”, https://ticaret.gov.tr/istatistikler/dis-ticaret-istatistikleri/dis-ticaret-istatistikleri-ocak-ekim-2019/ulkelere-gore-dis-ticaret, 12.03.2020.
  • TOBB, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, “2019 Fuar İstatistikleri”, https://tobb.org.tr/FuarlarMudurlugu/Sayfalar/Istatistikler.php, 10.03.2020.
  • TOBB, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, “Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar”, https://www.tobb.org.tr/FuarlarMudurlugu/Sayfalar/FuarlarMevzuat.html, 06.06.2019.
  • TUERXUN, Y. (2017). Uluslararası Fuarların Dış Ticaretteki Önemi – Çin ve Türkiye’de Düzenlenen Fuarlara Katılımın Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü, İstanbul.
  • VIRVILAITE, R. ve SEINAUSKIENE, B. (2015). “The Influence of Psychic Distance on Export Performance: The Moderating Effects of International Experience”, Procedia–Social and Behavioral Sciences, 213: 665-670.
  • YACOUBA, M.S.M. (2017). The Effect of Cultural Distance, Familiarity and Country Image on Purchase Intentions, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • YONG, A.G. ve PEARCE, S. (2013). “A Beginner’s Guide to Factor Analysis: Focusing on Exploratory Factor Analysis”, Tutorials in Quantitative Methods for Psychology, 9(2): 79–94.

Uluslararası Fuarlar ve Zihinsel Mesafe

Yıl 2020, , 889 - 910, 30.09.2020
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.706465

Öz

Bu çalışmanın amacı yurt dışı fuar katılımı ile uluslararası ticarette önemli bir bariyeri yansıtan zihinsel mesafe arasındaki ilişkiyi irdelemektir. Yazında fuarlar ile zihinsel mesafeyi bağdaştıran görgül bilgi çok sınırlıdır. Hâlbuki dünyada popülerliği sürmekte olan uluslararası fuarlar, özellikle ziyaretçilerin ev sahibi ülkeye dair zihinsel mesafesini de azaltabilen bir etkinliktir. Bu doğrultuda oluşturulan araştırma hipotezi, Türkiye’de fuar ziyaretinde bulunan 100 Çinli firma temsilcisinden yüz yüze anket yöntemiyle toplanan veri setiyle sınanmıştır. Analiz sonuçları, fuar katılımı ile zihinsel mesafe arasında anlamlı bir ilişki göstermese de; fuar haricinde ülkeye yapılan ziyaretlerin zihinsel mesafeyi azalttığı yönünde bulguya rastlanmıştır. Bu araştırmanın teorik bir boşluğu vurgulamasının yanı sıra, uluslararası pazarlama faaliyetlerinin planlanmasında firma yöneticilerine de katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • AKSOY, C. (2016). Türkiye’de Fuar Organizasyonlarının İhracatına Etkisi, Yüksek Lisans Tez, Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tekirdağ.
  • ARSLAN, B. (2016). Küresel İşletmelerin Fiyatlandırma Kararlarında Psikolojik Mesafenin Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • AYAS, S. (2017). Ulusal Mesafe ve Örgütsel Öğrenmenin Sınır-Ötesi Şirket Satın Almaları Üzerine Etkisi: 2006-2015 Avrupa Örneği, Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • AYTEKİN, I. (2017). İlişkisel Pazarlama Perspektifinden İhtisas Fuarlarına Katılımın Fuar Performansına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • BECKERMAN, W. (1956). “Distance and the Pattern of Intra-European Trade”, The Review of Economics and Statistics. 38(1): 31-40.
  • BREWER, P.A. (2007). “Operationalizing Psychic Distance: A Revised Approach”, Journal of International Marketing, 15(1): 44-66.
  • BROUTHERS, K.D. ve BROUTHERS, L.E. (2001). “Explaining the National Cultural Distance Paradox”, Journal of International Business Studies, 32 (1): 177-189.
  • CHILD J., NG, S.H. ve WONG, C. (2002). “Psychic Distance and Internationalization: Evidence from Hong Kong Firms”, International Studies of Management and Organization, 32(1): 36-56.
  • ÇEKİÇ, M. (2009). Pazarlama Faaliyetleri İçinde Fuarlar – Endüstri Kuruluşlarının Fuarlara Yönelik Tutumları ve Madencilik Sektöründe Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • DINNER, I. M., KUSHWAHA, T. ve STENKAMP, J-B.E.M. (2019). “Psychic Distance and Performance of MNCs during Marketing Crises”, Journal of International Business Studies, 50: 339-364.
  • DOW, D. (2000). “A Note on Psychological Distance and Export Market Selection”, Journal of International Marketing, 8(1): 51-64.
  • DOW, D. ve KARUNARATNA, A. (2006). “Developing a Multidimensional Instrument to Measure Psychic Distance Stimuli”, Journal of International Business Studies, 37: 578-602.
  • DTÖ, Dünya Ticaret Örgütü, “World Trade Statistical Review 2019”, https://www.wto.org/english/res_e/statis_e/wts2019_e/wts2019_e.pdf, 14.03.2020.
  • DÜNYA BANKASI, “Exports of Goods and Services (Current US$)”, https://data.worldbank.org/indicator/NE.EXP.GNFS.CD, 10.03.2020.
  • ELLIS, P.D. (2008). “Does Psychic Distance Moderate the Market Size–Entry Sequence Relationship?”, Journal of International Business Studies, 39: 351-369.
  • ERDEMİR, A. (2017). 1939 New-York Dünya Fuarı’nda Türkiye, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü, Erzurum.
  • EVANS, J. ve MAVONDO, F. T. (2002). “Psychic Distance: The Construct and Measures”, American Marketing Association, 13: 308-314.
  • GÖDEKMERDAN, L. (2012). Psikolojik Mesafenin Uluslararasılaşma Sürecindeki Rolü: Türkiye’nin İhracatı Üzerine Bir Araştırma, Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • GREGORY, S. ve BREITER, D. (2001). “Trade Show Managers: Profile in Technology Usage”, Journal of Convention & Exhibition Management, 3(3): 63–76.
  • GÜREL, Ş.E. (1998). “Etken Bir Satış Geliştirme Tekniği: Fuarlar”, Ekonomik Vizyon - İzmir Ticaret Odası Dergisi, 68(31): 52-58.
  • HAKANSON, L. ve AMBOS, B. (2010). “The Antecedents of Psychic Distance”, Journal of International Management, 16(3): 195-210.
  • HANSEN, K. (2004). “Measuring Performance at Trade Shows: Scale Development and Validation”, Journal of Business Research, 57: 1-13.
  • HOFSTEDE INSIGHTS, “Country Comparison”, https://www.hofstede-insights.com/ country-comparison/china,turkey, 24.07.2019
  • İNCE, E.Ş. (2013). Türkiye’de Kobilerin Pazarlama İletişimi Planlarında İhtisas Fuarlarına ve Yayınlarına Yaklaşımı. (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • JIN, X., WEBER, K. ve BAUER, T. (2012). “Relationship Quality between Exhibitors and Organizers: A Perspective from Mainland China’s Exhibition Industry”, International Journal of Hospitality Management, 31: 1222-1234.
  • JOHANSON, J. ve VAHLNE, J-E. (1977). “The Internationalization Process of the Firm - A Model of Knowledge Development and Increasing Foreign Market Commitments”, Journal of International Business Studies, 8: 23-32.
  • JOHANSON, J. ve WIEDERSHEIM-PAUL, F. (1975). “The Internationalization of the Firm–Four Swedish Cases”, The Journal of Management Studies, 12(3): 305-322.
  • KARAKAŞ, Ş. (2013). Psychic Distance and the Internationalization Process of Large Turkish Corporations, Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KOGUT, B. ve SINGH, H. (1988). “The Effect of National Culture on the Choice of Entry Mode”, Journal of International Business Studies, 19(3): 411-432.
  • KOLDAŞ, A.N. (2006). Ticari Fuarların Satış Geliştirme Etkisi ve Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • LI, L. (2010). “Antecedents and Effect of Internet Implementation for Trade Shows”, Journal of Business & Industrial Marketing, 25(4): 272–283.
  • MAGNUSSON, P. ve BOYLE, B.A. (2009). “A Contingency Perspective on Psychic Distance in International Channel Relationships”, Journal of Marketing Channels, 16: 77-99.
  • NORUSIS, M.J. (2012). IBM SPSS Statistics 19 Advanced Statistical Procedures Companion, Prentice Hall, New Jersey.
  • OJALA, A. (2015). “Geographic, Cultural, and Psychic Distance to Foreign Markets in the Context of Small and New Ventures”, International Busines Review, 24(5): 825-835.
  • PAKER, S. (2009). Satış Geliştirme Yöntemi Olarak Fuarcılık ve Güncel Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • PEHLİVAN, A.Ç. (1996). Fuarcılık Türkiye ve Avrupa Fuarcılığına Karşılaştırmalı Bir Bakış, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • PRIME N., OBADIA, C. ve VIDA, I. (2009). “Psychic Distance in Exporter–Importer Relationships: A Grounded Theory Approach”, International Business Review, 18: 184-198.
  • SARMENTO, M., SİMÕES, C. ve FARHANGMEHR, M. (2015). “Applying a Relationship Marketing Perspective to B2B Trade Fairs: The Role of Socialization Episodes”, Industrial Marketing Management, 44: 131-141.
  • SOHODOL, Ç. (2003). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Sürecinde Ticari İhtisas Fuarlarının Önemi; Fuar Katılım ve Organizasyonunun Stratejik Planlanması, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • SOUSA, C.M.P. ve BRADLEY, F. (2008). “Cultural Distance and Psychic Distance: Refinements in Conceptualisation and Measurement”, Journal of Marketing Management, 24(5-6): 467-488.
  • SOUSA, C.M.P. ve LENGLER, J. (2009). “Psychic Distance, Marketing Strategy and Performance in Export Ventures of Brazilian Firms”, Journal of Marketing Management, 25(5-6): 591-610.
  • SÜLÜN, U. (2006). İhracatın Geliştirilmesinde Fuar, Sergi ve Panayırlara Yönelik Mali Teşviklerin Etkinliği (1990 – 2005 Dönemi Analizi), Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • SÜMER, S.I. (2011). Uluslararası Pazarlamada Psikolojik Mesafe ve Ürün Stratejileri Arasındaki İlişki: Ampirik Bir Değerlendirme, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ŞENCAN, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik, Seçkin, Ankara.
  • TANNER, J. (2002). “Leveling the Playing Field: Factors Influencing Trade Show Success for Small Companies”, Industrial Marketing Management, 31: 229–239.
  • TİCARET BAKANLIĞI, “Ülkelere Göre Dış Ticaret”, https://ticaret.gov.tr/istatistikler/dis-ticaret-istatistikleri/dis-ticaret-istatistikleri-ocak-ekim-2019/ulkelere-gore-dis-ticaret, 12.03.2020.
  • TOBB, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, “2019 Fuar İstatistikleri”, https://tobb.org.tr/FuarlarMudurlugu/Sayfalar/Istatistikler.php, 10.03.2020.
  • TOBB, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, “Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar”, https://www.tobb.org.tr/FuarlarMudurlugu/Sayfalar/FuarlarMevzuat.html, 06.06.2019.
  • TUERXUN, Y. (2017). Uluslararası Fuarların Dış Ticaretteki Önemi – Çin ve Türkiye’de Düzenlenen Fuarlara Katılımın Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü, İstanbul.
  • VIRVILAITE, R. ve SEINAUSKIENE, B. (2015). “The Influence of Psychic Distance on Export Performance: The Moderating Effects of International Experience”, Procedia–Social and Behavioral Sciences, 213: 665-670.
  • YACOUBA, M.S.M. (2017). The Effect of Cultural Distance, Familiarity and Country Image on Purchase Intentions, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • YONG, A.G. ve PEARCE, S. (2013). “A Beginner’s Guide to Factor Analysis: Focusing on Exploratory Factor Analysis”, Tutorials in Quantitative Methods for Psychology, 9(2): 79–94.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Sungur Bu kişi benim

Aytuğ Sözüer 0000-0003-2680-2071

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Kabul Tarihi 11 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Sungur, B., & Sözüer, A. (2020). Uluslararası Fuarlar ve Zihinsel Mesafe. Alanya Akademik Bakış, 4(3), 889-910. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.706465