Amaç ve Kapsam

Alanyazın (CRES Journal) (Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi), yılda iki kez yayınlanan uluslararası, hakemli bir akademik dergidir. Dergi, disiplinler arası alanlarda bilimsel bilgiyi sentezleyen ve değerlendiren yüksek kaliteli derleme ve inceleme makaleleri yayınlayarak eğitim bilimlerinde eleştirel söylemi güçlendirmeyi amaçlamaktadır.


Alanyazın (CRES Journal) şunları hedefliyor:

1. Eğitim olgusunun daha derin bir şekilde anlaşılmasını teşvik etmek için felsefe, sosyoloji, psikoloji, siyaset bilimi, ekonomi, bilgi teknolojileri ve istatistik dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri eleştirel bir şekilde analiz ve entegre etmek.

2. Eşitlik, çeşitlilik, sürdürülebilirlik, dijital dönüşüm ve küresel vatandaşlık gibi eğitimdeki çağdaş zorluk ve fırsatlara ilişkinin üretilen bilimsel bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla analiz etmek.

3. Mevcut literatürün sistematik incelemelerini, meta analizlerini ve eleştirel değerlendirmelerini sunarak eğitim teorileri, politikaları ve uygulamaları hakkında bütünsel bir bakış açısı sağlamak.

4. Teori ve uygulama arasında bir köprü görevi görerek eğitimciler, yöneticiler, politika yapıcılar ve araştırmacılar için uygulanabilir içgörüler sunmak.

5. Farklı kültürel ve akademik arkaplanlara sahip yayınları teşvik ederek küresel fikir alışverişini teşvik etmek.


Alanyazın (CRES Journal) şu katkılara odaklanır:

• Eğitimin yapay zeka, çevrimiçi öğrenme ve sömürgelikten arındırılmış müfredat gibi yeni ortaya çıkan trendlerle kesişimini keşfetmeye.

• Eğitim sistemleri, politikaları ve uygulamaları hakkında karşılaştırmalı ve uluslararası bakış açıları sunmaya.

• Eğitimin geleceğiyle ilgili devam eden tartışmalara dahil olmaya ve dönüştürücü değişim için önerilerde bulunmaya.


Uzmanların Sesleri

• Alanyazın (CRES Journal), hakemli bilimsel makalelerin yanı sıra, deneyimli akademisyen ve uygulamacıların uzmanlıkları ve deneyimlerinden gelen içgörü ve analizlerini paylaşabildikleri bir platformdur.

• Eğitim uygulamaları, politikaları ve bilimsel gelişmeler hakkında eleştirel analizler, yansıtıcı içgörüler ve uzmanlığa dayalı bakış açıları sunan katkıları bekliyoruz. Bu akran denetimli olmayan yazılar, uzmanların bilgeliklerini paylaşmaları, hakim eğilimleri eleştirmeleri ve eğitim bilimlerini ilerletmek için yenilikçi yaklaşımlar önermeleri için benzersiz bir platform sağlayacaktır.

• Alanyazın (CRES Journal), uzmanların seslerini dahil ederek söylemi zenginleştirmeyi, akademik ve profesyonel alanda teorik bilgi ile pratikteki yansımaları arasındaki boşluğu kapatmayı hedefliyor.

Alanyazın (CRES Journal)’ın Odaklandığı Konular ve Makale Türleri

Alanyazın, eğitim bilimleri alanındaki yayınları, kurumları, etkinlikleri, kişileri ve uygulamaları eleştirel bir şekilde inceleyen, sentezleyen ve değerlendiren yüksek kaliteli akademik çalışmalar yayınlar. Alanyazın (CRES Journal), deneysel ve ampirik olmayan çalışmalara odaklanır ve aşağıdaki makale türlerini yayınlar:


Alanyazın (CRES Journal)’ın Odaklandığı Konular

• Makaleler öncelikle eleştirel incelemelere, sentezlere veya teorik tartışmalara katkıda bulunmalıdır.

• Makaleler, Alanyazın (CRES Journal) teori ve pratiği birleştirme, eğitimciler, araştırmacılar ve politika yapıcılar için pratik içgörüler sunma hedefiyle uyumlu olmalıdır.

• Alanyazın (CRES Journal), sistematik bir derlemenin veya meta-analizin parçası olmadıkları sürece, orijinal veri toplamaya dayanan deneysel/araştırma makalelerini yayınlamaz.


Makale Türleri:

1. Derleme/İnceleme Makaleleri: Mevcut araştırmaları birleştiren ve yeni bakış açıları sunan sistematik incelemeler, meta-analizler ve meta-sentezler.

2. Teorik Makaleler: Eğitim teorilerini ve çerçevelerini ilerleten veya eleştiren makaleler.

3. Eleştirel Analizler: Eğitimdeki güncel tartışmaların, eğilimlerin veya uygulamaların derinlemesine değerlendirmeleri.

4. Önceki Çalışmalar Üzerine Yorumlar: Önemli yayınlanmış çalışmalara ilişkin akademik eleştiriler veya düşünceler.

5. Kısa Raporlar: Ortaya çıkan konular hakkında kısa ancak etkili analizler veya perspektifler.

6. Kitap, Dergi veya Proje İncelemeleri: Eğitimdeki önemli kitapların, akademik dergilerin veya araştırma projelerinin analitik incelemeleri.

7. Politika ve Enstitü İncelemeleri: Eğitim politikalarının, kurumlarının veya tarihi hareketlerin değerlendirmeleri.

8. Monografiler ve Tarihsel Araştırmalar: Eğitim bilimlerinde ayrıntılı çalışmalar veya tarihsel araştırmalar.

9. Ekol veya Paradigma İncelemeleri: Belirli düşünce okullarına veya eğitim paradigmalarına odaklanan incelemeler.

10. Konferans ve Bilimsel Etkinlik İncelemeleri: Eğitim konferanslarından ve her türlü bilimsel toplantıdan elde edilen temel içgörülerin özetleri ve analizleri.

11. Biyografiler ve Otobiyografiler: Etkili eğitimciler, teorisyenler veya politika yapıcıların akademik anlatımları.

12. Metodolojik Makaleler: Eğitim çalışmalarındaki araştırma yöntemleri üzerine tartışmalar, özellikle incelemelerle ilgili olanlar.

13. Disiplinlerarası Çalışmalar: Eğitim zorluklarını ele almak için birden fazla disiplinden gelen bilgileri birleştiren makaleler.

14. Editöre Mektuplar ve Yorumlar: Eğitim konularını veya önceki makaleleri ele alan görüşler, düşünceler veya eleştiriler.

Yayımlanma Ayları
Mayıs Kasım
Son Güncelleme Zamanı: 2.01.2025 17:57:55