BibTex RIS Kaynak Göster

Technical and Form Analysis of L’école Moderne Etudes-Caprices for Violin Solo Op.10 by Henryk Wieniawski

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 01.06.2015

Öz

In this study, world-wide violin virtuoso, composer and pedagogue Henryk Wieniawski’s L’école Moderne Etude-Caprices Op.10 that have important place at upper level violin education have been comprehensively researched. “Technical and Form Analysis of L’école Moderne Etudes-Caprices for Violin Solo Op.10 by Henryk Wieniawski” is a descriptive research. Data acquired have been interpreted by using literature survey. All of these caprices in terms of right and left hand techniques and form analysis is examined

Kaynakça

  • Baykara, S. (2009). Kreutzer Etütler Üzerine Teknik İnceleme ve Öneriler, Hacettepe
  • Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Üniversitesi Sosyal Bilimler Biricik, B. (1998). Keman Sağ El Tekniğinin Galamian ve Rus
  • Okullarından Örneklerle İncelenmesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Cangal, N.(2004). Müzik Formları. Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • Cardenas, M. (2011). Henryk Wieniawski: From Prodigy to Virtuoso, California
  • Music, Proje Raporu, Long Beach. Çuhadar, H. (2009). “Kemanda Çalma Teknikleri” Çukurova Üniversitesi Sosyal Cilt:18, Sayı 1, ss.121-132.
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, Greene, D.M. (1985). Greene's Biographical Encyclopedia of
  • Composers. New York: Doubleday. Jazdon, A. (2009). Thematic Catologue of Works. Poznán: Henryk Wieniawski
  • Musical Society in Poznán. Kozak, P. (2011). Pedagogical Examination of Henryk
  • Wieniawski' s L'école Moderne Opus 10., Graduate Faculty of The University of Georgia, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Georgia. Ledbetter, D. H. F. (11 Mart 2014). Grove Music Online. Mart 11, 2014 tarihinde
  • Grove Music Online Web Sitesi:http://www.oxfordmusiconline.com / subscriber/article/grove/music/43302
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Sözer, V. (2005). Müzik Ansiklopedik Sözlük. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Swartz, A. (1975). “The Polish Folk Mazurka” Studia
  • Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Cilt 18, Sayı 1/4, ss. 249-255. Ulucan, S. (2005). Kemanda Yay Tekniğinin Temel Bilgileri ve Gelişimi
  • Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek İstanbul. Üniversitesi Sosyal Bilimler Lisans Tezi, http://wieniawski.com/life_and_creation.html, 30.10.2014. http://www.usc.edu/dept/polish_music/composer/wieniawski.html, 2014. http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/30 284pg1, 02014. http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/43 302, 03.2014.
  • Baykara, S. (2009). Kreutzer Etütler Üzerine Teknik İnceleme ve Öneriler, Hacettepe
  • Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Üniversitesi Sosyal Bilimler Biricik, B. (1998). Keman Sağ El Tekniğinin Galamian ve Rus
  • Okullarından Örneklerle İncelenmesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Cangal, N.(2004). Müzik Formları. Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • Cardenas, M. (2011). Henryk Wieniawski: From Prodigy to Virtuoso, California
  • Music, Proje Raporu, Long Beach. Çuhadar, H. (2009). “Kemanda Çalma Teknikleri” Çukurova Üniversitesi Sosyal Cilt:18, Sayı 1, ss.121-132.
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, Greene, D.M. (1985). Greene's Biographical Encyclopedia of
  • Composers. New York: Doubleday. Jazdon, A. (2009). Thematic Catologue of Works. Poznán: Henryk Wieniawski
  • Musical Society in Poznán. Kozak, P. (2011). Pedagogical Examination of Henryk
  • Wieniawski' s L'école Moderne Opus 10., Graduate Faculty of The University of Georgia, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Georgia. Ledbetter, D. H. F. (11 Mart 2014). Grove Music Online. Mart 11, 2014 tarihinde
  • Grove Music Online Web Sitesi:http://www.oxfordmusiconline.com / subscriber/article/grove/music/43302
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Sözer, V. (2005). Müzik Ansiklopedik Sözlük. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Swartz, A. (1975). “The Polish Folk Mazurka” Studia
  • Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Cilt 18, Sayı 1/4, ss. 249-255. Ulucan, S. (2005). Kemanda Yay Tekniğinin Temel Bilgileri ve Gelişimi
  • Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek İstanbul. Üniversitesi Sosyal Bilimler Lisans Tezi, http://wieniawski.com/life_and_creation.html, 30.10.2014. http://www.usc.edu/dept/polish_music/composer/wieniawski.html, 2014. http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/30 284pg1, 02014. http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/43 302, 03.2014.

Henryk Wıenıawskı’nin Keman İçin Yazılmış L’ecole Moderne Etüt-Kaprisleri Op.10’un Teknik ve Biçimsel Yönden İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 01.06.2015

Öz

Bu çalışmada dünyaca ünlü keman virtüözü, bestecisi ve eğitimcisi Henryk Wieniawski’ nin ileri düzey keman eğitiminde oldukça önemli bir yeri olan L’école Moderne Kapris-Etütleri Op.10 teknik ve biçimsel yönden incelenmiştir

Kaynakça

  • Baykara, S. (2009). Kreutzer Etütler Üzerine Teknik İnceleme ve Öneriler, Hacettepe
  • Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Üniversitesi Sosyal Bilimler Biricik, B. (1998). Keman Sağ El Tekniğinin Galamian ve Rus
  • Okullarından Örneklerle İncelenmesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Cangal, N.(2004). Müzik Formları. Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • Cardenas, M. (2011). Henryk Wieniawski: From Prodigy to Virtuoso, California
  • Music, Proje Raporu, Long Beach. Çuhadar, H. (2009). “Kemanda Çalma Teknikleri” Çukurova Üniversitesi Sosyal Cilt:18, Sayı 1, ss.121-132.
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, Greene, D.M. (1985). Greene's Biographical Encyclopedia of
  • Composers. New York: Doubleday. Jazdon, A. (2009). Thematic Catologue of Works. Poznán: Henryk Wieniawski
  • Musical Society in Poznán. Kozak, P. (2011). Pedagogical Examination of Henryk
  • Wieniawski' s L'école Moderne Opus 10., Graduate Faculty of The University of Georgia, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Georgia. Ledbetter, D. H. F. (11 Mart 2014). Grove Music Online. Mart 11, 2014 tarihinde
  • Grove Music Online Web Sitesi:http://www.oxfordmusiconline.com / subscriber/article/grove/music/43302
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Sözer, V. (2005). Müzik Ansiklopedik Sözlük. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Swartz, A. (1975). “The Polish Folk Mazurka” Studia
  • Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Cilt 18, Sayı 1/4, ss. 249-255. Ulucan, S. (2005). Kemanda Yay Tekniğinin Temel Bilgileri ve Gelişimi
  • Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek İstanbul. Üniversitesi Sosyal Bilimler Lisans Tezi, http://wieniawski.com/life_and_creation.html, 30.10.2014. http://www.usc.edu/dept/polish_music/composer/wieniawski.html, 2014. http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/30 284pg1, 02014. http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/43 302, 03.2014.
  • Baykara, S. (2009). Kreutzer Etütler Üzerine Teknik İnceleme ve Öneriler, Hacettepe
  • Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Üniversitesi Sosyal Bilimler Biricik, B. (1998). Keman Sağ El Tekniğinin Galamian ve Rus
  • Okullarından Örneklerle İncelenmesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Cangal, N.(2004). Müzik Formları. Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • Cardenas, M. (2011). Henryk Wieniawski: From Prodigy to Virtuoso, California
  • Music, Proje Raporu, Long Beach. Çuhadar, H. (2009). “Kemanda Çalma Teknikleri” Çukurova Üniversitesi Sosyal Cilt:18, Sayı 1, ss.121-132.
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, Greene, D.M. (1985). Greene's Biographical Encyclopedia of
  • Composers. New York: Doubleday. Jazdon, A. (2009). Thematic Catologue of Works. Poznán: Henryk Wieniawski
  • Musical Society in Poznán. Kozak, P. (2011). Pedagogical Examination of Henryk
  • Wieniawski' s L'école Moderne Opus 10., Graduate Faculty of The University of Georgia, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Georgia. Ledbetter, D. H. F. (11 Mart 2014). Grove Music Online. Mart 11, 2014 tarihinde
  • Grove Music Online Web Sitesi:http://www.oxfordmusiconline.com / subscriber/article/grove/music/43302
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Sözer, V. (2005). Müzik Ansiklopedik Sözlük. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Swartz, A. (1975). “The Polish Folk Mazurka” Studia
  • Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Cilt 18, Sayı 1/4, ss. 249-255. Ulucan, S. (2005). Kemanda Yay Tekniğinin Temel Bilgileri ve Gelişimi
  • Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek İstanbul. Üniversitesi Sosyal Bilimler Lisans Tezi, http://wieniawski.com/life_and_creation.html, 30.10.2014. http://www.usc.edu/dept/polish_music/composer/wieniawski.html, 2014. http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/30 284pg1, 02014. http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/43 302, 03.2014.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAK
Yazarlar

Gonca Görsev Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Görsev, G. (2015). Henryk Wıenıawskı’nin Keman İçin Yazılmış L’ecole Moderne Etüt-Kaprisleri Op.10’un Teknik ve Biçimsel Yönden İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 1(2).
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.