Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Bayraklı Dinamik Konumlandırma Özellikli Gemilerin Gemi İnsanlarıyla Emniyetli Donatımına Dair İçeriden Bir Bakış

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 6, 50 - 75, 31.12.2024

Öz

Gemilerin gemi adamlarıyla emniyetli donatılmalarına ilişkin, Uluslararası Denizcilik Örgütü, bir takım kriterler belirlemiştir. Bayrak devletleri, bu kriterleri esas alarak çeşitli uygulamalar yürütmektedir. Bu uygulamalarda temel olarak gemilerin boyutları, tipleri, makine kuvvetleri gibi çeşitli faktörler ele alınmaktadır. Türk bayraklı gemilerde de minimum personel gereksinimleri belirlenirken, benzer şekilde sınıflandırmalar esas alınmaktadır. Bu makalede, Türk bayrak devleti tarafından yapılan sınıflandırmanın dinamik konumlandırma özelliği taşıyan açık deniz gemilerinde emniyetli operasyon için yeterli olup olmadığı konusu irdelenmiştir. Bu irdeleme yapılırken denizcilik sektöründe dinamik konumlandırma özellikli çeşitli gemi tiplerinde aktif olarak görev yapan Kaptan ve Başmühendis seviyesindeki gemi adamlarının görüşlerine başvurulmuştur. Bu tarz gemiler, konvansiyonel yük gemilerinden farklı olarak, petrol & gaz ve yenilenebilir enerji sektörlerinde çok kritik operasyonlar yapmaktadırlar. Dolayısyla emniyetli operasyon yapabilecek personel sayıları belirlenirken, sektörün kendine has dinamiklerinin de göz önüne alınması gerekliliği doğmaktadır. Çıkan sonuçlarda, mevcut yönergenin, halihazırda dinamik konumlandırma özellikli açık deniz gemilerinin rutin operasyonlarında emniyetli operasyon için asgari personel sayısı ihtiyacını karşılayamadığı görüşü ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Balchent, J. G. Et. Al. (1980). A Dynamic Positioning System Based on Kalman Filtering and Optimal Control. Modeling Identification and Control, No. 3, 135-163.
  • Bray, D. (2020). DP Operator’s Handbook. The Nautical Institute.
  • Deniz Ticaret Odası İMEAK. (2023). Türk Deniz Ticaret Filosu.
  • Dynamic Positioning Committee (2021). DP Operations Guidance. Manning, 22-23.
  • Government of India (2014). Safe Manning of Offshore Supply Vessels Operating on Coast of India. International Maritime Organization (2017). Guidelines for Vessels and Units with Dynamic Positioning Systems. MSC. 1/Circ. 1580.
  • International Maritime Organization (1999). Principles of safe manning. Resolution A.890(21).
  • Isle of Man Department of Economic Development (2014). Minimum Safe Manning Requirements. MSN 052. Kozine I. and Alapetite A. (2012). Safe Manning of Safety-Critical Systems. European Safety and Reliability Association Newsletter.
  • MacDonald, R. (2006). Safe Manning of Ships – Yesterday, Today, and Tomorrow. WMU Journal of Maritime Affairs, Vol. 5, No.2, 143-151.
  • Primorac B. B. and Parunov J. (2016). Review of statistical data on ship accidents. Maritime Technology and Engineering 3.
  • RMI Marine Administrator (2021). Minimum Safe Manning Requirements for Vessels.
  • Schelin, J. (2020). Manning of unmanned ships. In Autonomous Ships and the Law (pp. 261-278). Routledge.
  • Sorensen, A. J., Sagatun, S. I. and Fossen T. I. (1995). Design of a Dynamic Positioning System Using Model-Based Control. Control Eng. Practice, Vol. 4, No. 3, pp. 359-368.
  • Stępień, B. (2023). Can a ship be its own captain? Safe manning of autonomous and uncrewed vessels. Marine Policy, 148, 105451
  • T.C. UAB Denizcilik Genel Müdürlüğü (2023). Gemi Sicili İçin Gemi Cinsleri Tanımlamaları.
  • T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı (2002). Gemilerin Gemiinsanları ile Donatılmasına İlişkin Yönerge.
  • Vasantha Raju, N. N. S. H., and Harinarayana, N. S. (2016). Online survey tools: A case study of Google Forms. In National conference on scientific, computational & information research trends in engineering, GSSS-IETW, Mysore.
  • Vinnem, J. E. (2021). Assessment of risk tolerance for future autonomous offshore installations. Safety Science, 134.
  • Yorulmaz, M., and Canbaz, Ö. (2023). Gemi İnsanlarını Konu Alan Ulusal Literatürdeki Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 6(2), 122-144.
  • Yorulmaz, M., and Karabulut, K. (2021). Deniz Taşımacılığında Akıllı Gemiler: Gemi Kaptanlarının Bakış Açısı. Ekonomi İşletme ve Maliye Araştırmaları Dergisi, 3(1), 40-54.

An Inside Look for Safe Manning of Turkish Flagged Vessels with DP

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 6, 50 - 75, 31.12.2024

Öz

The International Maritime Organization has determined number of criterias for safe manning of vessels. Flag states implement various practices based on these criterias. In these applications, various factors such as ship sizes, types, and machinery forces are considered. Whilist adopting the minimum safe manning levels for Turkish flagged vessels, similar classifications are considered as reference. In this article, it has been examined whether the vessel classification made by the Turkish flag state is sufficient for safe operation on offshore ships with dynamic positioning system. The data is obtained from the seafarers that are actively working in various ship types with dynamic positioning system as Captain or Chief Engineer. These types of vessels, unlike conventional cargo vessels, perform very critical operations in the oil & gas and renewable energy sectors. Therefore, when determining the minimum safe manning levels, it is necessary to take into account the unique dynamics of the industry. The results show that the current legislation cannot meet the minimum number of personnel required for safe operation of offshore vessels with dynamic positioning system.

Kaynakça

  • Balchent, J. G. Et. Al. (1980). A Dynamic Positioning System Based on Kalman Filtering and Optimal Control. Modeling Identification and Control, No. 3, 135-163.
  • Bray, D. (2020). DP Operator’s Handbook. The Nautical Institute.
  • Deniz Ticaret Odası İMEAK. (2023). Türk Deniz Ticaret Filosu.
  • Dynamic Positioning Committee (2021). DP Operations Guidance. Manning, 22-23.
  • Government of India (2014). Safe Manning of Offshore Supply Vessels Operating on Coast of India. International Maritime Organization (2017). Guidelines for Vessels and Units with Dynamic Positioning Systems. MSC. 1/Circ. 1580.
  • International Maritime Organization (1999). Principles of safe manning. Resolution A.890(21).
  • Isle of Man Department of Economic Development (2014). Minimum Safe Manning Requirements. MSN 052. Kozine I. and Alapetite A. (2012). Safe Manning of Safety-Critical Systems. European Safety and Reliability Association Newsletter.
  • MacDonald, R. (2006). Safe Manning of Ships – Yesterday, Today, and Tomorrow. WMU Journal of Maritime Affairs, Vol. 5, No.2, 143-151.
  • Primorac B. B. and Parunov J. (2016). Review of statistical data on ship accidents. Maritime Technology and Engineering 3.
  • RMI Marine Administrator (2021). Minimum Safe Manning Requirements for Vessels.
  • Schelin, J. (2020). Manning of unmanned ships. In Autonomous Ships and the Law (pp. 261-278). Routledge.
  • Sorensen, A. J., Sagatun, S. I. and Fossen T. I. (1995). Design of a Dynamic Positioning System Using Model-Based Control. Control Eng. Practice, Vol. 4, No. 3, pp. 359-368.
  • Stępień, B. (2023). Can a ship be its own captain? Safe manning of autonomous and uncrewed vessels. Marine Policy, 148, 105451
  • T.C. UAB Denizcilik Genel Müdürlüğü (2023). Gemi Sicili İçin Gemi Cinsleri Tanımlamaları.
  • T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı (2002). Gemilerin Gemiinsanları ile Donatılmasına İlişkin Yönerge.
  • Vasantha Raju, N. N. S. H., and Harinarayana, N. S. (2016). Online survey tools: A case study of Google Forms. In National conference on scientific, computational & information research trends in engineering, GSSS-IETW, Mysore.
  • Vinnem, J. E. (2021). Assessment of risk tolerance for future autonomous offshore installations. Safety Science, 134.
  • Yorulmaz, M., and Canbaz, Ö. (2023). Gemi İnsanlarını Konu Alan Ulusal Literatürdeki Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 6(2), 122-144.
  • Yorulmaz, M., and Karabulut, K. (2021). Deniz Taşımacılığında Akıllı Gemiler: Gemi Kaptanlarının Bakış Açısı. Ekonomi İşletme ve Maliye Araştırmaları Dergisi, 3(1), 40-54.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Deniz İşletmeciliği, Deniz Ulaştırma Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oğuzhan Güleç 0009-0002-2674-8917

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 27 Ekim 2024
Kabul Tarihi 11 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Güleç, O. (2024). Türk Bayraklı Dinamik Konumlandırma Özellikli Gemilerin Gemi İnsanlarıyla Emniyetli Donatımına Dair İçeriden Bir Bakış. Denizcilik Araştırmaları Dergisi: Amfora, 3(6), 50-75.

Dergimize gönderilecek makalelerin aşağıda linki verilen şablon dosyasına göre hazırlanması gerekmektedir. Şablon dosyasını indirip üzerinde düzeltmeler de yapılabilir. Şablon dosyasına uygun olarak hazırlanmayan makaleler editör tarafından yazara iade edilir.

Makale Şablonu için tıklayınız...