360° geribildirim tanımlaması çoklu değerleyici ve farklı hiyerarşik
düzeyden geribildirimden gelmektedir. Bu gericildirım sürecinde ilgili
personele çok sayıda kaynaktan ve örgütün farklı düzeylerinden
geribildirim sağlanır. Bu kaynaklar astlar, aynı düzeyde çalışanlar, iç
ve dış müşteriler ve üstlerdir. Bu sistem yöneticilerin nezaret ya da
liderlike ilişkili özel önem taşıyan yetkinlikleri temel alınarak
değerlendirilmesi üzerıne odaklanır. Çok kaynaktan elde edilen bu
girdiler bazı örgütlerde sadece geliştirici amaçlarla kullanılmaktadır.
Fakat çoklu değerleyicili sistemlerin başarı planlama ve yeniden
yerleştirme gibi personel eylemferinin yanında performans
değerlendirmesi için de kullanılması yönündeki genel egilim hızla
artmaktadır. 360° geribildirim herbir personele performansını nasıl
geliştireceği konusunda daha geniş, daha demokratik ve belki de daha az
subjektif eğilimler içeren bir bakış açısı vaadeden ve nezaretçinin
performansın tek değerleyicisi olma yükünü azaltan ve ekip çalışmasına
önem verilmesini destekleyen bir sistemdir. 360° geribildirimin
popülaritesi giderek artmaktadır. Bu eğilim bir modadan daha fazlasının
olduğunu göstermektedir. Etkili stratejik yaklaşım ve planlamayla 360°
geribildirimin örgütlerde diğer kısa dönemli yönetim modalarından daha
yararlı bir araç olarak uzun süre kullanılacağına inanıyoruz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 19 Sayı: 1 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.