Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

360° GERİBİLDİRİM KISA DÖNEMLİ BİR YÖNETİM MODASI MIDIR?

Yıl 2003, Cilt: 19 Sayı: 1, 55 - 73, 01.12.2003

Öz

360° geribildirim tanımlaması çoklu değerleyici ve farklı hiyerarşik
düzeyden geribildirimden gelmektedir. Bu gericildirım sürecinde ilgili
personele çok sayıda kaynaktan ve örgütün farklı düzeylerinden
geribildirim sağlanır. Bu kaynaklar astlar, aynı düzeyde çalışanlar, iç
ve dış müşteriler ve üstlerdir. Bu sistem yöneticilerin nezaret ya da
liderlike ilişkili özel önem taşıyan yetkinlikleri temel alınarak
değerlendirilmesi üzerıne odaklanır. Çok kaynaktan elde edilen bu
girdiler bazı örgütlerde sadece geliştirici amaçlarla kullanılmaktadır.
Fakat çoklu değerleyicili sistemlerin başarı planlama ve yeniden
yerleştirme gibi personel eylemferinin yanında performans
değerlendirmesi için de kullanılması yönündeki genel egilim hızla
artmaktadır. 360° geribildirim herbir personele performansını nasıl
geliştireceği konusunda daha geniş, daha demokratik ve belki de daha az
subjektif eğilimler içeren bir bakış açısı vaadeden ve nezaretçinin
performansın tek değerleyicisi olma yükünü azaltan ve ekip çalışmasına
önem verilmesini destekleyen bir sistemdir. 360° geribildirimin
popülaritesi giderek artmaktadır. Bu eğilim bir modadan daha fazlasının
olduğunu göstermektedir. Etkili stratejik yaklaşım ve planlamayla 360°
geribildirimin örgütlerde diğer kısa dönemli yönetim modalarından daha
yararlı bir araç olarak uzun süre kullanılacağına inanıyoruz.

Kaynakça

  • Barutçugil, İ. Bilgi Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık İletişim, Eğitim Hiz. Ltd. Şti., 2002.
  • Bee, R. ve F. Yapıcı Geribildirim. Çeviren: Aksu Bora ve Onur Cankoçak, Akara: İlkkaynak Kültür ve Sanat Ürünleri LTd. Şti., 1997.
  • Bracken, D.W. "Straight Talk Abput Multirater Feedback What Factors Contribute to the Success or Failure of Multirater Feedback Systems?" Training&Development. September, Vol: 48, s. 44-51, 1994.
  • De Cenzo, D. A. ve Robbins, S.P. Human resource Management. 5. Basım, New York: John Wiley and Sons Inc., 1996.
  • Dessler, G. Human Resoruce Management 8.Basım, Prentice-Hall, Inc., 2000.
  • Di Kamp. İnsan Yetenekleri. Çeviren: Mehmet Zaman, İstanbul: Hayat Yayıncılık, İletişim, Eğitim Hizmetleri ve Ticaret Ltd. Şti., 1999.
  • Dinçer, Ö. Örügt Geliştirme. İstanbul: Timaş Basım, Ticaret ve SAnayii A.Ş., 1992.
  • Edwars, M.R. ve Ewen, A.J. (1996). 360° Feedback. Amacom, 1996.
  • Hodgetss, R. M. Yönetim. 2. Basım, Çeviren: Canan Çetin ve Esin Can Mutlu, İstanbul: Beta Basım Dağıtım A.Ş., 1999.
  • Kaplan, R.S. ve Norton, D.P. Balanced Scorecard. Çeviren: Serra Egeli, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 1999.
  • Leipsinger, R. ve Lucia, A.D. The Art and Science 360° Feedback. San Francisco: Jossey-Bass/Prteiffer A Wiley Company, 1997.
  • Maurer, T.J.; Barbeite F.C. ve Mitchell D.R.D. "Predictors of Attidudes Toward 360 Degree-Feedback System and Involment in Post-Feedback Management Development Activity", Journal of Occupational&Organizational Pyschlogy, Vol: 75(1), s. 86-107, 2002.
  • Nohria, N. ve Berkley J.D. "Sorumluluk Üstlenen YÖneticiye Ne Oldu?", Liderlik. Harvard Business Review'den Seçmeler, MESS Yayınları, Yayın No: 292, s. 195-217, 1999.
  • Waldman, D.A. ve Atwater, L.E. The Power of 360° Feedback. Houston, Texas: Gulf Publishing Company, 1998.
  • Waldman, D.A. ve Bowen D.E. "The Acceptability of 369 Degree Appraisals: A Customer-Supplier Relationship Perspective", Human Resource Management, Summer, Vol: 37, s. 117-129, 1998.
Yıl 2003, Cilt: 19 Sayı: 1, 55 - 73, 01.12.2003

Öz

Kaynakça

  • Barutçugil, İ. Bilgi Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık İletişim, Eğitim Hiz. Ltd. Şti., 2002.
  • Bee, R. ve F. Yapıcı Geribildirim. Çeviren: Aksu Bora ve Onur Cankoçak, Akara: İlkkaynak Kültür ve Sanat Ürünleri LTd. Şti., 1997.
  • Bracken, D.W. "Straight Talk Abput Multirater Feedback What Factors Contribute to the Success or Failure of Multirater Feedback Systems?" Training&Development. September, Vol: 48, s. 44-51, 1994.
  • De Cenzo, D. A. ve Robbins, S.P. Human resource Management. 5. Basım, New York: John Wiley and Sons Inc., 1996.
  • Dessler, G. Human Resoruce Management 8.Basım, Prentice-Hall, Inc., 2000.
  • Di Kamp. İnsan Yetenekleri. Çeviren: Mehmet Zaman, İstanbul: Hayat Yayıncılık, İletişim, Eğitim Hizmetleri ve Ticaret Ltd. Şti., 1999.
  • Dinçer, Ö. Örügt Geliştirme. İstanbul: Timaş Basım, Ticaret ve SAnayii A.Ş., 1992.
  • Edwars, M.R. ve Ewen, A.J. (1996). 360° Feedback. Amacom, 1996.
  • Hodgetss, R. M. Yönetim. 2. Basım, Çeviren: Canan Çetin ve Esin Can Mutlu, İstanbul: Beta Basım Dağıtım A.Ş., 1999.
  • Kaplan, R.S. ve Norton, D.P. Balanced Scorecard. Çeviren: Serra Egeli, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 1999.
  • Leipsinger, R. ve Lucia, A.D. The Art and Science 360° Feedback. San Francisco: Jossey-Bass/Prteiffer A Wiley Company, 1997.
  • Maurer, T.J.; Barbeite F.C. ve Mitchell D.R.D. "Predictors of Attidudes Toward 360 Degree-Feedback System and Involment in Post-Feedback Management Development Activity", Journal of Occupational&Organizational Pyschlogy, Vol: 75(1), s. 86-107, 2002.
  • Nohria, N. ve Berkley J.D. "Sorumluluk Üstlenen YÖneticiye Ne Oldu?", Liderlik. Harvard Business Review'den Seçmeler, MESS Yayınları, Yayın No: 292, s. 195-217, 1999.
  • Waldman, D.A. ve Atwater, L.E. The Power of 360° Feedback. Houston, Texas: Gulf Publishing Company, 1998.
  • Waldman, D.A. ve Bowen D.E. "The Acceptability of 369 Degree Appraisals: A Customer-Supplier Relationship Perspective", Human Resource Management, Summer, Vol: 37, s. 117-129, 1998.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serap Benligiray

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2003
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Benligiray, S. (2003). 360° GERİBİLDİRİM KISA DÖNEMLİ BİR YÖNETİM MODASI MIDIR?. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 55-73.

88x31.png
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.