Günümüz toplumlarının giderek tüketim toplumları olmaya yönelmeleri ve artan rekabet koşulları, pazarda biribirinden az ya da çok fa nklı nitelikler taşıyan aynı tüpden pek 'çok malın var olmasına yol açmıştır. Benzer malları farklı kılmak için kullanılan marka olgusunun, tüketicinin satın alma kararını ne yönde ve hangi oranda etkilediği araştırmalarla ortaya çıkarılmaya çalışılmaktadır.
Son yıllarda yapılan araştırmalar, özellikle pazarlama karması elemanlarmdan fiyat ve satış çabalarının, tüketicide nasıl bir marka imgesi doğurduğunu bulmak doğrultusundadır.
Marka bağlılığını oluşturmada fiyat mı, yoksa reklam veya satış promosyonları mi daha etkilidir? Tekrarlı reklamların marka bağlılığı oluşturma şansı nedir? Bir markadan ötekine geçişte hangi faktörler rol oynamaktadır?
Bu makale, yukarıda yer alan sorulara genel bir yanıt ve bakış açısı getirmek amacıyla kaleme alınmıştır. Konunun önemi ve kapsamı, mal, pazar özellikleri ve rekabet koşullarına bağlı olarak ayrıntılı ve çok sayıda yeni araştırmaların yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Ayrıca, tüketici davranışlarının çeşitliliği ve karmaşıklığı. belirli bazı genellemelerden kaçınmamıza neden olmaktadır.
Ancak, bu konuda fakat farklı düzeylerde ve ayrıntılarda ele alınacak çalışmalar için bu yazımızın bir başlangıç oluşturacağı inancını koruyoruz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1992 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 1992 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1992 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.