Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE KALİTE GÜVENCE SİSTEMİNE MALİYET MUHASEBESİ YÖNLÜ BİR YAKLAŞIM

Yıl 1999, Cilt: 15 Sayı: 1, 327 - 342, 01.12.1999

Öz

Kalite işletmelerin gelir ve giderleri üzerinde çeşitli etkiler yaratmaktadır. Bir çok işletme için, kalite artı maliyet anlamına gelmektedır. Oysa günümüzde hızla artan rekabet, günün şartlarına uyumu da beraberinde getirmekte, işletmeleri kalite üzerine yatırım yapmaya zorlamaktadır.
Klasik yönetici mantığı ile çelişen kalite, işletmelerin karlılığını olumlu yönde etkileyebilmektedir. Bu amaçla yapılan her türlü yatırımın ve işlemin maliyetler bazında incelenmesi ve analiz edilmesi gerekmektedir. Aksi taktirde kaliteden istenilen sonucun alınması güçleşecektir. Bir çok sektör içinde genel kabul görmüş olan kalite yönetimi ve kalite güvence sistemı, konaklama endüstrisi için de yakın bir zamanda geçerli olacaktır.
Çalışmanın ana amacı kalite güvence sistemi içinde kalite maliyetlerinin analiz edilmesini zorunlu kılan maddelerin ortaya konularak konaklama işletmelerinde oluşturulacak olan kalite maliyet sistemının analiz edilebilmesine yardımcı olacak maliyet muhasebesi sistemlerinin saptanmasıdır.

Kaynakça

  • BALDACCHINO, Godfrey., "Total Quality Management in a Luxury Hotel: A Critique of Practice", International Journal of Hospitality Managemet, Yol. 14, No. 1, 1995.
  • BEECROFT G. Dennis ve diğerleri., "Quality Costs and ISO 9000 Panel Discussion", 49th Annual Ouality Congress, Cincinnati, May 1995.
  • COYLE, M. P. ve B. G. DALE., "Quality in the Hospitality Industry", International Journal of Hospitality Management, Yol. 12, No. 2, 1993.
  • DALE, B.G. ve J.J. PLUNKET., Ouality Costing, Chapman & HaU London, 1995.
  • DURAND lan G. ve diğerleri., "Updating thc ISO 9000 Quality Standards: Responding to Marketplace Needs", Ouality Progress, Yol. 26, No. 7, 1995.
  • FINNEGAN John T. ve John C. SCHOTTMILLER., "Cost of Quality­Multinational and Multifunctional", 44th Annual Ouality Congress, San Francisco, May 1991.
  • GLOVER, W. Gerald., "Managing Quality in the Hospitality Industry", FIU Hospitality Review, Yol. 6, No. 1, 1988, s. 9.
  • HJLES, Andrew., Service Level Agreements, Measuring Cost and Ouality in Service Relationships, Chapman & Hali, London, 1993.
  • HOHNER, Gregory., "lntegrating Product and Process Designs", Ouality Progress, Yol. 26, No. 5, 1993.
  • Http://apu.edu/-bmccarty/curricula/mse592/kerz23/sld007.htm
  • Http:/ / garcia 1. Iarc. nasa.gov/dfca/dfc/key/feig40.html
  • Http://www.dmu.ac. uk/dept/schools/business/corparate/tqmex/crosby.htm
  • Http://www.founder.net.my/-jbam/berita/85/eb85-6.htm
  • Http://www.iso.org.eh
  • Http://www.tse.org.tr
  • LATZKO, William J., "Total Quality Management in the Service Industry", 44th Annual Ouality Congress, San Francisco, May 1990, s. 535.
  • MAJERCZYK, Robert J. ve Dominick A. DEROSA., "ISO 9000 Standards: The Building Blocks for TQM", 48th Annual Ouality Congress, Las Yegas, May 1994.
  • PARTLOW, Charles G., "Human-Resources Practices of TQM Hotels", Cornell Hotel and Restaurant Administration Ouartely, Yol. 37, No. 5, 1996.
  • PEACH, Robert W., "Planning the Journey from ISO 9000 to TQM", 4gth Annual Ouality Congress, Las Yegas, May 1994.
  • PURI, Subhash C., "Deming+IS0/9000", 45th Annual Ouality Congress, Milwaukee, May 1991.
  • ROBISON, Jim., "Integrate Quality Cost Concepts Into Teams' Problem­Solving Efforts", Ouality Progress, Yol. 30, No. 3, 1997.
  • ROBISON, Jim., "Problem Based Quality Costing for TQM Progress Measurement", 46th Annual Ouality Congress, Nashville, May 1992.
  • SCHOTTMILLER. John C., "ISO 9000 and Quality Costs", 50th Annual Ouality Congress, Chicago, May 1996.
  • SCULL Y, John P., "TQM and Huınan Nature, Getting Beyond Organizational Misconseptions", Ouality Progress, Vol. 29, No. 5, 1996.
  • SHEPHERD, Nick A., "Integration of Service Measureınent with an ISO 9000 Based Quality Systeın Under ISO 9004-2", 50th Annual Ouality Congress, Chicago, May 1996.
  • SPAULDING, Marc L. ve Fredric ARNSTEIN., "Defining Custoıner Requireınents and Total Quality", 44th Annual Ouality Congress, San Francisco, May 1990.
  • SPITZER, Richard D., "Valuing TQM Through Rigorous Financial Analysis", Ouality Progress, Vol. 26, No. 7, 1993.
  • STEBBING, Lionel., Çev. Rıfat BOZKURT, "Uygun Bir Kalite Güvence Programının Oluşturulması", Verimlilik Dergisi, Sayı. 2, 1992.
  • STEBBING, Lionel., Ouality Assurance, Elis Horwood Ltd., West Sussex, 1993,
  • THORNER, Marwin Edward ve Peter BURNAM., Ouality Control in Food Service, AVI Pub. Co., Westport, 1983.
  • TSE., Kalite Yönetimi ve Kalite Güvencesi Standartları İcin Kullanım Kılavuzu, Aralık-1991.
  • TSIAKAIS, Joseph J., "Revision of the ISO 9000 Standards", 48th Annual Ouality Congress, Las Vegas, May 1994.
Yıl 1999, Cilt: 15 Sayı: 1, 327 - 342, 01.12.1999

Öz

Kaynakça

  • BALDACCHINO, Godfrey., "Total Quality Management in a Luxury Hotel: A Critique of Practice", International Journal of Hospitality Managemet, Yol. 14, No. 1, 1995.
  • BEECROFT G. Dennis ve diğerleri., "Quality Costs and ISO 9000 Panel Discussion", 49th Annual Ouality Congress, Cincinnati, May 1995.
  • COYLE, M. P. ve B. G. DALE., "Quality in the Hospitality Industry", International Journal of Hospitality Management, Yol. 12, No. 2, 1993.
  • DALE, B.G. ve J.J. PLUNKET., Ouality Costing, Chapman & HaU London, 1995.
  • DURAND lan G. ve diğerleri., "Updating thc ISO 9000 Quality Standards: Responding to Marketplace Needs", Ouality Progress, Yol. 26, No. 7, 1995.
  • FINNEGAN John T. ve John C. SCHOTTMILLER., "Cost of Quality­Multinational and Multifunctional", 44th Annual Ouality Congress, San Francisco, May 1991.
  • GLOVER, W. Gerald., "Managing Quality in the Hospitality Industry", FIU Hospitality Review, Yol. 6, No. 1, 1988, s. 9.
  • HJLES, Andrew., Service Level Agreements, Measuring Cost and Ouality in Service Relationships, Chapman & Hali, London, 1993.
  • HOHNER, Gregory., "lntegrating Product and Process Designs", Ouality Progress, Yol. 26, No. 5, 1993.
  • Http://apu.edu/-bmccarty/curricula/mse592/kerz23/sld007.htm
  • Http:/ / garcia 1. Iarc. nasa.gov/dfca/dfc/key/feig40.html
  • Http://www.dmu.ac. uk/dept/schools/business/corparate/tqmex/crosby.htm
  • Http://www.founder.net.my/-jbam/berita/85/eb85-6.htm
  • Http://www.iso.org.eh
  • Http://www.tse.org.tr
  • LATZKO, William J., "Total Quality Management in the Service Industry", 44th Annual Ouality Congress, San Francisco, May 1990, s. 535.
  • MAJERCZYK, Robert J. ve Dominick A. DEROSA., "ISO 9000 Standards: The Building Blocks for TQM", 48th Annual Ouality Congress, Las Yegas, May 1994.
  • PARTLOW, Charles G., "Human-Resources Practices of TQM Hotels", Cornell Hotel and Restaurant Administration Ouartely, Yol. 37, No. 5, 1996.
  • PEACH, Robert W., "Planning the Journey from ISO 9000 to TQM", 4gth Annual Ouality Congress, Las Yegas, May 1994.
  • PURI, Subhash C., "Deming+IS0/9000", 45th Annual Ouality Congress, Milwaukee, May 1991.
  • ROBISON, Jim., "Integrate Quality Cost Concepts Into Teams' Problem­Solving Efforts", Ouality Progress, Yol. 30, No. 3, 1997.
  • ROBISON, Jim., "Problem Based Quality Costing for TQM Progress Measurement", 46th Annual Ouality Congress, Nashville, May 1992.
  • SCHOTTMILLER. John C., "ISO 9000 and Quality Costs", 50th Annual Ouality Congress, Chicago, May 1996.
  • SCULL Y, John P., "TQM and Huınan Nature, Getting Beyond Organizational Misconseptions", Ouality Progress, Vol. 29, No. 5, 1996.
  • SHEPHERD, Nick A., "Integration of Service Measureınent with an ISO 9000 Based Quality Systeın Under ISO 9004-2", 50th Annual Ouality Congress, Chicago, May 1996.
  • SPAULDING, Marc L. ve Fredric ARNSTEIN., "Defining Custoıner Requireınents and Total Quality", 44th Annual Ouality Congress, San Francisco, May 1990.
  • SPITZER, Richard D., "Valuing TQM Through Rigorous Financial Analysis", Ouality Progress, Vol. 26, No. 7, 1993.
  • STEBBING, Lionel., Çev. Rıfat BOZKURT, "Uygun Bir Kalite Güvence Programının Oluşturulması", Verimlilik Dergisi, Sayı. 2, 1992.
  • STEBBING, Lionel., Ouality Assurance, Elis Horwood Ltd., West Sussex, 1993,
  • THORNER, Marwin Edward ve Peter BURNAM., Ouality Control in Food Service, AVI Pub. Co., Westport, 1983.
  • TSE., Kalite Yönetimi ve Kalite Güvencesi Standartları İcin Kullanım Kılavuzu, Aralık-1991.
  • TSIAKAIS, Joseph J., "Revision of the ISO 9000 Standards", 48th Annual Ouality Congress, Las Vegas, May 1994.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özkan Tütüncü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 1999
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tütüncü, Ö. (1999). KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE KALİTE GÜVENCE SİSTEMİNE MALİYET MUHASEBESİ YÖNLÜ BİR YAKLAŞIM. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 327-342.

88x31.png
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.