Son yıllarda küresel boyutta, teknoloji ve bilgi içeriği yüksek sektörlerin iktisadi faaliyetler içerisinde ağırlığının arttığı, söz konusu artışa bağlı olarak insan gücüne olan ihtiyacın azaldığı, yeni iş alanlarının istihdam kapasitesi yaratma potansiyelinin düştüğü ifade edilmektedir. Bu durum hem gelişmiş ülkelerde hem de Türkiye’de, başta gençler olmak üzere, bireylerin işgücüne katılımını olumsuz etkilemektedir. Bu noktada, eğitimde, istihdamda ya da yetiştirmede yer almayan genç nüfus (Not in Education, Employmen, or Training – NEET) oranı ekonomilerin bölüşüm ve kalkınma performanslarının alternatif bir göstergesi olarak öne çıkmaktadır. NEET oranının artması özünde iktisadi bir sorun olduğu gibi, sosyal etkiler içermesi bakımından da detaylı olarak incelenmesi gereken bir olgudur. NEET kavramı, işgücüne katılmayan ya da katılamayan, eğitim süreçleri sekteye uğramış, kendilerini işe yaramaz ve değersiz bulan gençleri ifade etmesi açısından toplumsal olarak üzerinde önem ile durulması gereken bir konudur. Bu çalışmada Balıkesir ilinde yaşayan NEET gençlerin belirlenmesi adına anket ölçeği seçilmiş, seçilen ölçeğe uygun ampirik sorular, konu ile ilgili problemin tespitine ışık tutacak demografik sorular ile belirlenen örneklem çerçevesinde yüz yüze anket çalışması şeklinde uygulanmıştır. Bu sayede elde edilen bulguların, kavramın net olarak ortaya konulmasına ve genel geçerliliği olan çıkarımlar elde edilmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Genç İşsizlik Ne Eğitimde Ne İstihdamda Olan (NEET) Genç İşsizlik ile Mücadele İstihdam Stratejisi
It is expressed that in recent years, on a global scale, the weight of sectors with high technology and knowledge content in economic activities has increased, the need for manpower has decreased due to this increase, and the employment capacity creation potential of new business areas has decreased. This situation negatively affects the labor force participation of individuals, especially young people, both in developed countries and in Turkey. At this point, the rate of the young population not taking part in education, employment or training (Not in Education, Employment or Training – NEET) stands out as an alternative indicator of the distribution and development performances of economies. While the increase in the NEET rate is essentially an economic problem, it is also a phenomenon that needs to be examined in detail in terms of its social effects. The concept of NEET is an issue that should be emphasized socially, as it refers to young people who do not or cannot participate in the workforce, whose education processes have been interrupted, and who find themselves useless and worthless. In this study, a survey scale was determined to determine the young NEET people living in Balıkesir province, empirical questions appropriate to the determined scale, demographic questions that would shed light on the detection of the problem related to the subject, and a face-to-face survey were applied within the determined sample frame. It is thought that the findings obtained in this way will contribute to clearly presenting the concept and obtaining generally valid inferences.
Youth Unemployment NEET Struggle with Youth Unemployment Employment Strategy
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İstihdam |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 4 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.