Şehirler, günümüzün rekabet şartları içerisinde turistler, kentin içinde yaşayanlar, yatırımcılar, öğrenciler gibi çok farklı gruplar için daha çok tercih edilen bir yer olmak için birbirleriyle yarışmaktadır. Kentlerin markalaşma sürecinde mevcut imajını anlamak ve bu imaja göre tasarım stratejileri oluşturmak önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışma Konya'da bulunan üniversite öğrencilerinin Konya ve şehrin sakinleri ile ilgili bakış açısını anlamayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında uygulanan anket tekniği, Kasım 2019'da üniversitenin yemekhanesinde rastgele seçilen 300 öğrenciye yapılmıştır. Anket sonuçlarına göre Konya’nın genel imajı nötr olarak görülmüş ve bu durum, olumlu bir imaja yaratabilmek için bir fırsat olarak yorumlanmıştır. Anket sonuçlarına göre Konya’nın sanayisi, tarihi, tarımı, erişilebilirliği ve temiz çevresi şehrin öne çıkan özellikleri olarak ortaya çıkmıştır. Ayrıca imaj belirleyici ifadelerin ortalama değerleri nötr kent imajından dolayı yüksek oranda bulunmamıştır. Bunlara ek olarak literatür taramasında şehrin pozitif bir imaja sahip olduğu görülmüştür. Fakat bu çalışma sonucu elde edilen verilere göre kentin imajına nötr olarak ulaşılmıştır. Bu ise çalışmayı diğer çalışmalardan farklı kılan bir özellik olarak verilebilir.
Konya Şehir Markalaşması Algı Haritası Kent İmajı Şehir Pazarlama
Cities are competing each other in order to be more preferred one for various groups such as tourists, residents, students and investors. In city branding activities, understanding the city’s existing image and design strategies accordingly play an important role. This study aims at understanding Konya and its residents’ image from university students’ point of view. Survey technic was applied to the 300 students selected randomly in university’s cafeteria during November 2019. The results showed that in general Konya’s image can be interpreted as neutral, which can be accepted as an opportunity to change it to a positive image. Konya’s industry, history, agriculture, accessibility and clean environment are found as its prominent peculiarities. Moreover, the mean value of the image-determining statements is not found high due to its neutral image. In addition to these, it was seen in the literature review that the city has a positive image. However, according to the data obtained as a result of this study, the image of the city has been achieved as neutral. This can be given as a feature that makes the study different from other studies.
Konya City Branding Perceptual Mapping City İmage City Marketing
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 4 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.