Popüler yeni iletişim araçlarından sosyal medya, bireyi birçok yönden etkisi altına alırken onun kendini İslamî ve psikolojik olarak iyi hissedişini de etkileyebilmektedir. Bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin İslami iyi oluşları, psikolojik iyi oluşları ve sosyal medya tutumlarının yaş, cinsiyet, fakülte türü, sınıf, akademik başarı durumu, anne/baba eğitim durumu, sosyo-ekonomik durum ve dini bilgi düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği ve İslami iyi oluşları, psikolojik iyi oluşları ve sosyal medya tutumları arasındaki ilişkinin varlığının tespit edilmesi hedeflenmektedir. Araştırma, betimsel tarama modeli ile anket tekniğinin kullanıldığı bir saha araştırmasıdır. Örneklem, Muş Alparslan Üniversitesi'nde öğrenim gören yaşları 18 ile 32 arasında değişen 400 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, "İslami İyi Oluş Ölçeği", "PERMA Ölçeği" ve "Sosyal Medya Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; İslami iyi oluş düzeylerinin akademik başarı durumu, sosyo-ekonomik durum ve dini bilgi düzeyi arasında, psikolojik iyi oluş düzeylerinin yaş, hayatın büyük kısmının geçirildiği yer, akademik başarı durumu, sosyo-ekonomik durum ve dini bilgi düzeyi arasında anlamlı ilişki bulunmaktadır. Sosyal medya tutumu ile demografik faktörler arasında anlamlı ilişki görülmemektedir. Ayrıca İslami iyi oluş ile psikolojik iyi oluş arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiş, İslami iyi oluş ve psikolojik iyi oluş ile genel sosyal medyaya yönelik tutum arasında anlamlı bir ilişki görülmemektedir. Sosyal medya tutumunun alt faktörlerinden sosyal yetkinlik ile İslami iyi oluş arasında orta düzeyde pozitif, Psikolojik iyi oluşun alt faktörlerinden olumlu ilişkiler ile yüksek düzeyde pozitif, anlam ile orta düzeyde pozitif, öğretmenlerle ilişki ile bağlanma arasında orta düzeyde negatif anlamlı ilişki bulunmuştur.
Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Psychology of Religion Islamic Well-Being Psychological Well-Being Social Media Attitude
Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Psychology of Religion Islamic Well-Being Psychological Well-Being Social Media Attitude
Social media, which is one of the popular new communication tools, can affect the individual in many ways, while also affecting his Islamic and psychological well-being. In this study, it was investigated whether the Islamic well-being, psychological well-being and social media attitudes of university students differ according to the variables of age, gender, faculty type, class, academic achievement, parental education level, socio-economic status and religious knowledge level. It is aimed to determine the existence of the relationship between Islamic well-being, psychological well-being and social media attitudes. The research is a field study in which descriptive survey model and survey technique are used. The sample consists of 400 students aged between 18 and 32 studying at Muş Alparslan University. Personal information form, "Islamic Well-Being Scale", "PERMA Scale" and "Social Media Attitude Scale" were used as data collection tools. According to the research results; There is a significant relationship between the academic achievement, socio-economic status and religious knowledge level of the Islamic well-being levels, and the psychological well-being levels between the age, the place where most of the life is spent, the academic achievement status, the socio-economic status and the level of religious knowledge. There is no significant relationship between social media attitude and demographic factors. In addition, a positive and significant relationship has been determined between Islamic well-being and psychological well-being, and there is no significant relationship between Islamic well-being and psychological well-being and attitude towards general social media. There was a moderately positive relationship between social competence and Islamic well-being, one of the sub-factors of social media attitude, a high-level positive relationship with a positive relationship from one of the sub-factors of psychological well-being, and a moderately positive relationship with meaning. In addition, a moderately negative significant relationship was found between the relationship with teachers and attachment.
Psychology of Religion Islamic Well-Being Psychological Well-Being Social Media Attitude
Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Psychology of Religion Islamic Well-Being Psychological Well-Being Social Media Attitude
Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Psychology of Religion Islamic Well-Being Psychological Well-Being Social Media Attitude
Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Psychology of Religion Islamic Well-Being Psychological Well-Being Social Media Attitude
Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Din Psikolojisi İslami İyi Oluş Psikolojik İyi Oluş Sosyal Medya Tutumu Psychology of Religion Islamic Well-Being Psychological Well-Being Social Media Attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.