Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI

Yıl 2021, Cilt: 21 Sayı: 3, 811 - 833, 30.11.2021
https://doi.org/10.11616/asbi.956722

Öz

Araştırma, finansal bir ürün olan kripto para birimlerinin tanıtım ve pazarlamasında tüketici (yatırımcı) algılama ve düşünce düzeylerini ölçmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma örneklemini, Türkiye genelinde kripto para birimleriyle ilgilenen veya yatırım yapan toplam 355 tüketici oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, katılımcıların kripto para birimleriyle ilgili algılama ve düşünceleri ile ilgili 8 ifadeye faktör analizi uygulanmış, analiz sonucunda özdeğerleri birden büyük tek faktör bulunmuştur ve faktöre “Kripto Para Birimi Pazarlama ve Tanıtım Boyutu” ismi verilmiştir. Faktöre ait güvenirlik katsayıları (Cronbach Alpha) değeri ,811 olup, faktörleri oluşturan boyutun güvenilir olduğu söylenebilir. KMO analizi sonucu 0,860 ve Barlett’s Test of Sphericity analizi sonucu 875,901 olduğu belirlenmiş ve her iki test sonucu da P=0,000 önem düzeyinde anlamlı bulunmuştur.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

YOK

Teşekkür

Sayın Editör Nisan ayında gönderdiğiniz bir makale için hakemlik onuru için Teşekkür ederim. Şimdi yayınlanmak için gönderdiğim makale değerlendirmesindeki emekleriniz için şimdiden teşekkürler.

Kaynakça

  • Ağan, B. ve Aydın, Ü. (2018). Kripto Para Birimlerinin Küresel Etkileri: Asimetrik Nedensellik Analizi. Uluslararası Katılımlı 22. Finans Sempozyumu, s. 797-816.
  • Alpago, H. (2018). Bitcoin’den Selfcoin’e Kripto Para, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), s. 411-428.
  • Alptekin, E. (2017). Blockchain ve Kripto Paralar, Dünya Ekonomisini Dönüştürüyor, AR-GE Bülten, 2017 Kasım-Aralık.
  • Alptekin, V., Metin, İ. ve Akcan, A. T. (2018). Kripto Para Ekonomisi, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Altunışık, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi. Geliştirilmiş 5.Baskı.
  • Antonopoulos, A. M. (2014). Mastering Bitcoin: Unlocking Digital Cryptocurrencies. O'Reilly Media, Inc..
  • Ateş, B. A. (2016). Kripto Para Birimleri, Bitcoin ve Muhasebesi, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), s. 349-366.
  • Atik, M., Köse, Y., Yılmaz, B. ve Sağlam, F. (2015). Kripto Para: Bitcoin ve Döviz Kurları Üzerine Etkileri, Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(11), s. 247-261.
  • Blemus, S. (2017). Law and blockchain: A Legal Perspective on Current Regulatory Trends Worldwide, Revue Trimestrielle de Droit Financier (Corporate Finance and Capital Markets Law Review) RTDF, (4-2017), s. 1-15.
  • Caporale, G. M., Gil-Alana, L. ve Plastun, A. (2018). Persistence in the Cryptocurrency Market. Research in International Business and Finance, 46, s. 141-148.
  • Cengiz, K. (2018). En Popüler Kripto Para Birimi: Bitcoin, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), s. 87-100.
  • Chen, Y. (2018). Blockchain Tokens and The Potential Democratization Of Entrepreneurship And İnnovation. Business Horizons, 61(4), s. 567-575.
  • Ciaian, P. ve Rajcaniova, M. (2018). Virtual Relationships: Short-and Long-Run Evidence From Bitcoin and Altcoin Markets, Journal of International Financial Markets, Institutions and Money, 52, s. 173-195.
  • Corbet, S., Meegan, A., Larkin, C., Lucey, B. ve Yarovaya, L. (2018). Exploring the Dynamic Relationships Between Cryptocurrencies and Other Financial Assets, Economics Letters, 165, s. 28-34.
  • Çarkacıoğlu, A. (2016). Kripto-Para Bitcoin. Sermaye Piyasası Kurulu Araştırma Dairesi. http://www.spk.gov.tr/SiteApps/Yayin/YayinGoster/1130. (Erişim Tarihi: 01.05.2018).
  • Çetiner, M. (2018). Bitcoin (Kripto Para) ve Blok Zincirin Yeni Dünyaya Getirdikleri, İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, (20), s. 1-16.
  • Çetinkaya, Ş. (2018). Kripto Paraların Gelişimi ve Para Piyasalarındaki Yerinin Swot Analizi İle İncelenmesi, Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 2(5), s. 11-21.
  • Çolak, Y. ve Sandalcılar, A. R. (2019). Türkiye’de Sanal Para Değerinin Belirleyicileri: Bitcoin Üzerine Bir Uygulama, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), s. 205-232.
  • Dilek, Ş. (2018). Blockchain Teknolojisi ve Bitcoin. Analiz, SETA Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı. Şubat,(231), s. 1-32.
  • Dizkırıcı, A. S. ve Gökgöz, A. (2018) Kripto Para Birimleri ve Türkiye’de Bitcoin Muhasebesi, Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 4/2, s. 92-205.
  • Eken, M. H. ve Baloglu, E. (2017). Crypto Currencies and Their Destinies in The Future, International Journal of Finance & Banking Studies, 6(4), s. 1-11.
  • Eren, B. S., Erek, M. S. ve Buyruk Akbaba, A. N. (2020). Kripto Para Kavramı ve Muhasebeleştirilmesi, Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 9(2), s. 1340-1367.
  • Fry, J. ve Cheah, E. T. (2016). Negative Bubbles And Shocks İn Cryptocurrency Markets, International Review of Financial Analysis, 47, s. 343-352.
  • Gajardo, G., Kristjanpoller, W. D. ve Minutolo, M. (2018). Does Bitcoin Exhibit The Same Asymmetric Multifractal Cross-Correlations With Crude Oil, Gold And Djıa As The Euro, Great British Pound and Yen?. Chaos, Solitons & Fractals, 109, s. 195-205.
  • Garipağaoğlu U., N. ve Demir, E. (2020). Kripto Paralar ve Blok Zinciri: Turizm Sektörü Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Yasar University, 15(58), s. 210-220.
  • Grinberg, R. (2012). Bitcoin: An Innovative Alternative Digital Currency, Hastings Science & Technology Law Journal, 159 (2012), s. 160-207.
  • Gültekin, Y. ve Bulut, Y. (2016). Bitcoin Ekonomisi: Bitcoin Eko-Sisteminden Doğan Yeni Sektörler ve Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3), s. 82-92.
  • Gültekin, Y. (2017). Turizm Endüstrisinde Alternatif Bir Ödeme Aracı Olarak Kripto Para Birimleri: Bitcoin, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(2), s. 96-113.
  • Hileman, G. ve Rauchs, M. (2017). Global Cryptocurrency Benchmarking Study, Cambridge Centre for Alternative Finance, 33, s. 33-113.
  • Jonker, N. (2018. What drives bitcoin adoption by retailers?, Working Paper No. 585, February 2018, De Nederlandsche Bank NV, Amsterdam, s. 1-35.
  • Kaplanhan, F. (2018). Kripto Paranın Türk Mevzuatı Açısından Değerlendirilmesi: Bitcoin Örneği, Vergi Sorunları Dergisi, 353, s. 105-123.
  • Karaoğlan, S., Arar, T. ve Bilgin, O. (2018). Türkiye’de Kripto Para Farkındalığı ve Kripto Para Kabul Eden İşletmelerin Motivasyonları, İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 6(2), s. 15-28.
  • Kesebir, M. ve Günceler, B. (2019). Kripto Para Birimlerinin Parlak Geleceği, Igdir University Journal of Social Sciences, (17), s. 601-621.
  • Keskin Köylü, M. ve Köylü T. Ç. (2017). Blok Zinciri Teknolojisinin Finansal Piyasalarda Uygulama Potansiyeli, The Journal of Academic Social Science Studies JASSS, Winter II 2017, S.63, 359-372.
  • Liu, Y. ve Tsyvinski, A. (2018). Risks and returns of cryptocurrency (No. w24877). National Bureau of Economic Research. Marian, O. (2016). Is Cryptographıc Currency an Outstandıng Tax Heaven?. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 74 (2), s. 919-930.
  • Metin, İ. ve Yakut, E. (2018). Kripto Para Girişimciliğinde Güven Faktörü Üzerine Bir Araştırma, Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Dergisi, 7(2), s. 67-78.
  • Narayanan, A., Bonneau, J., Felten, E., Miller, A. ve Goldfeder, S. (2016). Bitcoin and cryptocurrency technologies: a comprehensive introduction. Princeton University Press.
  • Pirinççi, A. E. (2018). Yeni dünya düzeninde sanal para bitcoin’in değerlendirilmesi. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 1(1), s. 45-52.
  • Redshaw, T. (2017). Bitcoin Beyond Ambivalence; Popular Rationalization and Feenberg’s Technical Politics. Thesis Eleven, 138 (1), s. 46-64.
  • Seçilmiş, C. ve Kızıltaş, M. Ç. (2020). Turizm İşletmelerinde Ödeme Yöntemi Olarak Kripto Para Kullanımının Tüketici Tercihlerine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1), s. 45-56.
  • Şanlısoy S. ve Çiloğlu T. (2018). Elektornik Para Birimleri ve Geleceği Üzerine Bir Deneme, 3rd.International Congress On Economics, Finance and Energy, EFE 2018, 16-18 April 2018, Almaty / Kazakhstan.
  • Tatlıyer, M. (2018). Çok Kutuplu Dünyada Doların Yerini Ne Alacak? Seta analiz.
  • Temelli, F. (2019). Kripto Para Birimlerinden Bitcoin ve Muhasebe Açısından Değerlendirilmesi. İktisadi Yenilik Dergisi, 6(2), s. 107-119.
  • Turan, Z. (2018). Kripto Paralar, Bitcoin, Blockchain, Petro Gold, Dijital Para ve Kullanım Alanları, Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(3), s. 1-5.
  • Mukhopadhyay, U., Skjellum, A., Hambolu, O., Oakley, J., Yu, L.,ve Brooks, R. (2016). A brief survey of cryptocurrency systems. In 2016 14th annual conference on privacy, security and trust (PST) (pp. 745-752). IEEE.
  • Yahanpath, N. ve Wilton, Z. (2014). Virtual Money Betting On Bitcoin. University of Auckland Business Review, 17 (1), s. 37-43.
  • Yakupoğlu, C. (2016). A comparative study of bitcoin and alternative cryptocurrencies (Doctoral dissertation, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü), Ankara.
  • Yıldırım, F. (2015). Kripto Paralar, Blok Zinciri Teknolojisi ve Uluslararası İlişkilere Muhtemel Etkileri, Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 2(4), s. 81-97.
  • Yıldırım, M. (2019). Blok Zincir Teknolojisi, Kripto Paralar ve Ülkelerin Kripto Paralara Yaklaşımları, Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(20), s. 265-277.
  • Zengin, B. ve Güngördü, A. (2013). Elektronik Ödeme Sistemlerinin Olasi Etkileri Üzerine Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), s. 129-150.

CRYPTO MONEY MARKETING IN THE SCOPE OF FINANCIAL MARKETING AND AWARENESS OF CRYPTO CURRENCY IN TURKEY

Yıl 2021, Cilt: 21 Sayı: 3, 811 - 833, 30.11.2021
https://doi.org/10.11616/asbi.956722

Öz

The research has been prepared to measure the consumers (investor) perceptions and thought levels their level of thought in the promotion and marketing of cryptocurrencies, which are a financial product. The research sample consists of 355 consumers in total and they are interested in or invest in cryptocurrencies in Turkey. 01-31 October 2020, between Turkey engaged throughout the crypto-currency trading and www.tr.investing.com website by analyzing the data obtained from the survey conducted online via drive Google to registered consumers crypto Currencies perceptions and about the promotion and marketing of thought levels are evaluated. As a result the research, factor analysis was applied to 8 variables related to the perceptions and thoughts of the participants about crypto currencies, as a result of the analysis, a single factor with eigenvalues greater than one was found and the factor was named as "Crypto Currency Marketing and Promotion Dimension". The factor's reliability coefficients (Cronbach's Alpha) value is 811, and it can be said that the dimension that constitutes the factors is reliable. It was determined that KMO analysis result was 0.860 and Bartlett's Test of Sphericity analysis result was 875,901 and both test results were found to be significant P = 0,000 significance level.

Proje Numarası

YOK

Kaynakça

  • Ağan, B. ve Aydın, Ü. (2018). Kripto Para Birimlerinin Küresel Etkileri: Asimetrik Nedensellik Analizi. Uluslararası Katılımlı 22. Finans Sempozyumu, s. 797-816.
  • Alpago, H. (2018). Bitcoin’den Selfcoin’e Kripto Para, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), s. 411-428.
  • Alptekin, E. (2017). Blockchain ve Kripto Paralar, Dünya Ekonomisini Dönüştürüyor, AR-GE Bülten, 2017 Kasım-Aralık.
  • Alptekin, V., Metin, İ. ve Akcan, A. T. (2018). Kripto Para Ekonomisi, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Altunışık, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi. Geliştirilmiş 5.Baskı.
  • Antonopoulos, A. M. (2014). Mastering Bitcoin: Unlocking Digital Cryptocurrencies. O'Reilly Media, Inc..
  • Ateş, B. A. (2016). Kripto Para Birimleri, Bitcoin ve Muhasebesi, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), s. 349-366.
  • Atik, M., Köse, Y., Yılmaz, B. ve Sağlam, F. (2015). Kripto Para: Bitcoin ve Döviz Kurları Üzerine Etkileri, Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(11), s. 247-261.
  • Blemus, S. (2017). Law and blockchain: A Legal Perspective on Current Regulatory Trends Worldwide, Revue Trimestrielle de Droit Financier (Corporate Finance and Capital Markets Law Review) RTDF, (4-2017), s. 1-15.
  • Caporale, G. M., Gil-Alana, L. ve Plastun, A. (2018). Persistence in the Cryptocurrency Market. Research in International Business and Finance, 46, s. 141-148.
  • Cengiz, K. (2018). En Popüler Kripto Para Birimi: Bitcoin, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), s. 87-100.
  • Chen, Y. (2018). Blockchain Tokens and The Potential Democratization Of Entrepreneurship And İnnovation. Business Horizons, 61(4), s. 567-575.
  • Ciaian, P. ve Rajcaniova, M. (2018). Virtual Relationships: Short-and Long-Run Evidence From Bitcoin and Altcoin Markets, Journal of International Financial Markets, Institutions and Money, 52, s. 173-195.
  • Corbet, S., Meegan, A., Larkin, C., Lucey, B. ve Yarovaya, L. (2018). Exploring the Dynamic Relationships Between Cryptocurrencies and Other Financial Assets, Economics Letters, 165, s. 28-34.
  • Çarkacıoğlu, A. (2016). Kripto-Para Bitcoin. Sermaye Piyasası Kurulu Araştırma Dairesi. http://www.spk.gov.tr/SiteApps/Yayin/YayinGoster/1130. (Erişim Tarihi: 01.05.2018).
  • Çetiner, M. (2018). Bitcoin (Kripto Para) ve Blok Zincirin Yeni Dünyaya Getirdikleri, İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, (20), s. 1-16.
  • Çetinkaya, Ş. (2018). Kripto Paraların Gelişimi ve Para Piyasalarındaki Yerinin Swot Analizi İle İncelenmesi, Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 2(5), s. 11-21.
  • Çolak, Y. ve Sandalcılar, A. R. (2019). Türkiye’de Sanal Para Değerinin Belirleyicileri: Bitcoin Üzerine Bir Uygulama, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), s. 205-232.
  • Dilek, Ş. (2018). Blockchain Teknolojisi ve Bitcoin. Analiz, SETA Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı. Şubat,(231), s. 1-32.
  • Dizkırıcı, A. S. ve Gökgöz, A. (2018) Kripto Para Birimleri ve Türkiye’de Bitcoin Muhasebesi, Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 4/2, s. 92-205.
  • Eken, M. H. ve Baloglu, E. (2017). Crypto Currencies and Their Destinies in The Future, International Journal of Finance & Banking Studies, 6(4), s. 1-11.
  • Eren, B. S., Erek, M. S. ve Buyruk Akbaba, A. N. (2020). Kripto Para Kavramı ve Muhasebeleştirilmesi, Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 9(2), s. 1340-1367.
  • Fry, J. ve Cheah, E. T. (2016). Negative Bubbles And Shocks İn Cryptocurrency Markets, International Review of Financial Analysis, 47, s. 343-352.
  • Gajardo, G., Kristjanpoller, W. D. ve Minutolo, M. (2018). Does Bitcoin Exhibit The Same Asymmetric Multifractal Cross-Correlations With Crude Oil, Gold And Djıa As The Euro, Great British Pound and Yen?. Chaos, Solitons & Fractals, 109, s. 195-205.
  • Garipağaoğlu U., N. ve Demir, E. (2020). Kripto Paralar ve Blok Zinciri: Turizm Sektörü Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Yasar University, 15(58), s. 210-220.
  • Grinberg, R. (2012). Bitcoin: An Innovative Alternative Digital Currency, Hastings Science & Technology Law Journal, 159 (2012), s. 160-207.
  • Gültekin, Y. ve Bulut, Y. (2016). Bitcoin Ekonomisi: Bitcoin Eko-Sisteminden Doğan Yeni Sektörler ve Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3), s. 82-92.
  • Gültekin, Y. (2017). Turizm Endüstrisinde Alternatif Bir Ödeme Aracı Olarak Kripto Para Birimleri: Bitcoin, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(2), s. 96-113.
  • Hileman, G. ve Rauchs, M. (2017). Global Cryptocurrency Benchmarking Study, Cambridge Centre for Alternative Finance, 33, s. 33-113.
  • Jonker, N. (2018. What drives bitcoin adoption by retailers?, Working Paper No. 585, February 2018, De Nederlandsche Bank NV, Amsterdam, s. 1-35.
  • Kaplanhan, F. (2018). Kripto Paranın Türk Mevzuatı Açısından Değerlendirilmesi: Bitcoin Örneği, Vergi Sorunları Dergisi, 353, s. 105-123.
  • Karaoğlan, S., Arar, T. ve Bilgin, O. (2018). Türkiye’de Kripto Para Farkındalığı ve Kripto Para Kabul Eden İşletmelerin Motivasyonları, İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 6(2), s. 15-28.
  • Kesebir, M. ve Günceler, B. (2019). Kripto Para Birimlerinin Parlak Geleceği, Igdir University Journal of Social Sciences, (17), s. 601-621.
  • Keskin Köylü, M. ve Köylü T. Ç. (2017). Blok Zinciri Teknolojisinin Finansal Piyasalarda Uygulama Potansiyeli, The Journal of Academic Social Science Studies JASSS, Winter II 2017, S.63, 359-372.
  • Liu, Y. ve Tsyvinski, A. (2018). Risks and returns of cryptocurrency (No. w24877). National Bureau of Economic Research. Marian, O. (2016). Is Cryptographıc Currency an Outstandıng Tax Heaven?. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 74 (2), s. 919-930.
  • Metin, İ. ve Yakut, E. (2018). Kripto Para Girişimciliğinde Güven Faktörü Üzerine Bir Araştırma, Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Dergisi, 7(2), s. 67-78.
  • Narayanan, A., Bonneau, J., Felten, E., Miller, A. ve Goldfeder, S. (2016). Bitcoin and cryptocurrency technologies: a comprehensive introduction. Princeton University Press.
  • Pirinççi, A. E. (2018). Yeni dünya düzeninde sanal para bitcoin’in değerlendirilmesi. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 1(1), s. 45-52.
  • Redshaw, T. (2017). Bitcoin Beyond Ambivalence; Popular Rationalization and Feenberg’s Technical Politics. Thesis Eleven, 138 (1), s. 46-64.
  • Seçilmiş, C. ve Kızıltaş, M. Ç. (2020). Turizm İşletmelerinde Ödeme Yöntemi Olarak Kripto Para Kullanımının Tüketici Tercihlerine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1), s. 45-56.
  • Şanlısoy S. ve Çiloğlu T. (2018). Elektornik Para Birimleri ve Geleceği Üzerine Bir Deneme, 3rd.International Congress On Economics, Finance and Energy, EFE 2018, 16-18 April 2018, Almaty / Kazakhstan.
  • Tatlıyer, M. (2018). Çok Kutuplu Dünyada Doların Yerini Ne Alacak? Seta analiz.
  • Temelli, F. (2019). Kripto Para Birimlerinden Bitcoin ve Muhasebe Açısından Değerlendirilmesi. İktisadi Yenilik Dergisi, 6(2), s. 107-119.
  • Turan, Z. (2018). Kripto Paralar, Bitcoin, Blockchain, Petro Gold, Dijital Para ve Kullanım Alanları, Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(3), s. 1-5.
  • Mukhopadhyay, U., Skjellum, A., Hambolu, O., Oakley, J., Yu, L.,ve Brooks, R. (2016). A brief survey of cryptocurrency systems. In 2016 14th annual conference on privacy, security and trust (PST) (pp. 745-752). IEEE.
  • Yahanpath, N. ve Wilton, Z. (2014). Virtual Money Betting On Bitcoin. University of Auckland Business Review, 17 (1), s. 37-43.
  • Yakupoğlu, C. (2016). A comparative study of bitcoin and alternative cryptocurrencies (Doctoral dissertation, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü), Ankara.
  • Yıldırım, F. (2015). Kripto Paralar, Blok Zinciri Teknolojisi ve Uluslararası İlişkilere Muhtemel Etkileri, Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 2(4), s. 81-97.
  • Yıldırım, M. (2019). Blok Zincir Teknolojisi, Kripto Paralar ve Ülkelerin Kripto Paralara Yaklaşımları, Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(20), s. 265-277.
  • Zengin, B. ve Güngördü, A. (2013). Elektronik Ödeme Sistemlerinin Olasi Etkileri Üzerine Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), s. 129-150.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ruhan İri 0000-0002-5981-9673

Proje Numarası YOK
Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2021
Gönderilme Tarihi 23 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İri, R. (2021). FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 811-833. https://doi.org/10.11616/asbi.956722
AMA İri R. FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI. ASBİ. Kasım 2021;21(3):811-833. doi:10.11616/asbi.956722
Chicago İri, Ruhan. “FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21, sy. 3 (Kasım 2021): 811-33. https://doi.org/10.11616/asbi.956722.
EndNote İri R (01 Kasım 2021) FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21 3 811–833.
IEEE R. İri, “FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI”, ASBİ, c. 21, sy. 3, ss. 811–833, 2021, doi: 10.11616/asbi.956722.
ISNAD İri, Ruhan. “FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21/3 (Kasım 2021), 811-833. https://doi.org/10.11616/asbi.956722.
JAMA İri R. FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI. ASBİ. 2021;21:811–833.
MLA İri, Ruhan. “FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, c. 21, sy. 3, 2021, ss. 811-33, doi:10.11616/asbi.956722.
Vancouver İri R. FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI. ASBİ. 2021;21(3):811-33.