1999 yılında Berlin'de "Dünya Beden Eğitimi Zirvesi" düzenlenmiştir. Zirvede 80'den fazla ülkeden katılımcı beden eğitimi öğretimiyle ilgili tüm sorunların ortak çözümüne yönelik politika ve reformları belirlediler. Berlin Zirvesi sonunda birçok ülkede beden eğitimi ile ilgili politika ve reformlar yeniden ele alınarak düzenlenmiştir. Bilindiği gibi Türkiye'de beden eğitimi politikalarının öğretilmesinde ilk sorumlu kurum Milli Eğitim Bakanlığı'dır (MEB). Dolayısıyla bu çalışmada MEB'in üst düzey yöneticilerinin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan 11 üst düzey yönetici oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ve içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre MEB üst düzey yöneticileri kaliteli bir beden eğitimi programının bileşenlerini öğretmenler, okul yöneticileri, donanım ve fiziki koşullar (tesis, salon vb.) olarak sıralamışlardır. Beden eğitimi müfredatının istenilen hedeflere ulaşmasının önündeki en büyük engellerin okullardaki araç-gereç yetersizliği, fiziki şartların uygun olmaması, aynı türdeki okulların benzer standartlarda fiziki şartlara sahip olmaması olduğunu belirtmişlerdir. Beden eğitimi müfredatının geliştirilmesinde ve uygulanmasında amaç ve stratejileri fiziksel ve akademik işbirlikleri olarak değerlendirmişlerdir.
"World Physical Education Summit" was held in Berlin in 1999. In the summit, participants from more than 80 countries have determined the policies and reforms for the common solution of all problems related to physical education teaching. At the end of the Berlin Summit, the policies and reforms related to physical education have reconsidered and regulated in many countries. As it is well known, the firstly responsible agency in teaching physical education policies in Turkey is the Ministry of National Education (MEB). Therefore, in this study, it is aimed to reveal the views of the top level managers of the MEB. In this study, phenomenology design which is one of the qualitative research methods has been used. The study group of the research consists of 11 senior managers working in the Ministry of National Education. The data have been analyzed using the semi-structured interview technique and content analysis method. According to the findings of the research, MEB senior managers have listed the components of a quality physical education program as teachers, school administrators, equipment and physical conditions (facility, hall, etc.). They have stated that the biggest obstacles for the physical education curriculum to reach the desired goals are the inadequacy of tools and equipment in schools, the unsuitability of physical conditions, and the fact that the same types of schools do not have the physical conditions at similar standard. They considered the goals and strategies in the development and implementation of physical education curriculum as physical and academic collaborations.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .