Günümüz bireylerinin düşünme becerilerine sahip olması gerekir. Eleştirel düşünmenin çağın gereksinimlerini karşılamak adına zorunlu hale geldiği söylenebilir. Literatüre bakıldığında, öğrencilerin öğrenmelerinin daha etkili olmasını sağlayan eleştirel düşünme becerisidir. Eleştirel düşünme sayesinde sadece bilgi alış-verişi olmasından ziyade düşünme becerisi kazandırma söz konusudur. Dolayısı ile bilgi üreten, bilgiye nasıl ulaşılması gerektiğini öğreten, sürekli olarak yeni bir şey ortaya koymaya çalışan bireyler yetiştirilmesinde eleştirel düşünme becerisi son derece önemlidir. Bu çalışma sayesinde üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin ne düzeyde olduğu ve cinsiyete, burslu-burssuz durumu, mevcut akademik ortalaması, sınıf düzeyi, yaşı, program türü değişkenlerinegöre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amacıyla yürütülmüştür. Nicel bir araştırma olarak tasarlanan çalışmada çalışma grubunu KKTC’ de bir Vakıf Üniversitesi’nin Hukuk Fakültesi, İnsan ve Toplum Bilimleri, Eğitim Fakültesi tüm kademe öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacıların geliştirdiği kimlik bilgi formu ve Kökdemir 2003 tarafından geliştirilen “California Eleştirel Düşünme Ölçeği” kullanılmıştır. Toplam 6 alt ölçek ve 51 madde yer almaktadır. Ölçekte yer alan alt ölçekler şunlardır: Analitiklik Alt Ölçeği, Açık Fikirlilik Alt Ölçeği, Meraklılık Alt Ölçeği, Kendine Güven Alt Ölçeği, Doğruyu Arama Alt Ölçeği, Sistematiklik Alt Ölçeği’ dir Kökdemir, 2003 . Bulgular ışığında öneriler getirilmiştir
Eğitim Eleştiri Eleştirel Düşünme Eleştirel Düşünme Becerileri Tutum
Nowadays, to have thinking skills of individuals is a necessity in the contemporary world. Learning to think has gained importance instead of exchanging information in education. Therefore, modern schools have tried to train individuals who are aware of the ways of accessing information as thinking and criticizing ones and also prepared educational programs towards gaining thinking skills to their students. In this study, both critical thinking skills levels of university students and the differentiation of these levels by demographic variables such as gender, birth place, parent's job and occupations and the number of their siblings have been examined. In this quantitative research the study group has consisted of first and second grade students of a foundation university in North Cyprus. For gathering data, both individual information form developed by researher and "California Critical Thinking Scale" adapted to Turkish language by Kökdemir 2003 have been used. Its six subscales are analitical thinking, open mindedness, curiosity, self-confidence, looking for the truth, systematic thinking. Statistical analysis of the research findings has been continued
Education Criticism Critical Thinking Critical Thinking Skills Attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |