BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparative Study on Leadership Styles Adopted by General Managers: A Case Study in Egypt

Yıl 2006, Cilt: 17 Sayı: 2, 202 - 211, 01.12.2006

Öz

Sürdürülebilir turizm gelişmelerinin öncelikli amacı, genel olarak turizm endüstrisinde, özel olarak da konaklama sektöründeki insan kaynaklarını donanımlı hale getirmek olmalıdır. Kabul etmek gerekir ki, bir otei işletmesinin başarılı olabilmesi, insan kaynaklarının etkin yönetimiyle mümkündür. Örgütsel hedeflere ulaşabilme, otel çalışanları ile irtibatın kurulması, çalışanlar arasındaki işbirliğinin sağlanması ve üyelere yol gösterici olunması, yönetim süreçleriyle gerçekleşmektedir. Otel genel müdürlerinin önemli rolü göz önüne alındığında, otel yönetiminde, genel müdürlerin tam anlamıyla yönetsel rolleri ve liderlik tarzlarını benimsemeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın başlıca amaçları, Mısırda bulunan beş yıldızlı otel zincirlerinde çalışan yabancı ve Mısırlı genel müdürler arasındaki yöneticiliğe ait farklılıkları ve benzerlikleri araştırmak ve liderlik etkinliklerinin seviyelerini tespit etmektir. Araştırma sonuçları, Mısırlı ve yabancı genel müdürlerin liderlik etkinliklerinin seviyelerinde ve liderlik rolüne verdikleri önem konusunda bir fark bulunmadığını göstermektedir. Ancak, genel müdürlerin benimsedikleri liderlik tarzları arasında farklılıklar bulunmaktadır.

Kaynakça

  • Arnaldo, M. J. (1981). Hotel General Managers: A Profile, Cornell Hotel and Restaurant Administration, 22(4): 53-56
  • Bass, B.M. (1990). From Transactional to Transformal Leaders­ hip: Learning to Share the Vision, Organizational Dyna­mics, 18(4): 19-31. Burns, J. M. (1978). Leadership. NY: Harper Row. In K. Hey-mann (1992). Quality Management: A Ten-point Model, Cornell Hotel and Restaurant Administration, 33(5): 51-60
  • Cho, W. and Schmelzer, C. (2000). Just-in-time-Education: Tools for Hospitality Managers of the Future, International Jour­nal of Contemporary Hospitality Management, 12(1): 16-20
  • Crosby, P. B. (1996). The Absolutes of Leadership. NY: Pfeiffer and Company
  • Dann, D. (1990). The Nature of Managerial Work in the Hospi­tality Industry, International Journal of Hospitality Manage­ment, 9(4): 319-333
  • Dube, L. and Renaghan, L. (1999). Surprisingly Simple Routes to the Top, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 40(4): 34-41
  • Dubrin, A. J. (1990). Essentials of Management. 2nd Edition. Chi­cago: South-Western Publishing Co
  • Dunham, R. B. and Pierce, J. L. (1990). Managing Effectively. Lon­don: Scott and Foresman Co
  • Eddystone, N. (1991). Managing Hotels Effectively. NY: Van Nost-rand Reinhold
  • Eddystone, C. N. and Ajay, G. (1993). A Conceptual Framework of the Hotel General Manager's Job, Hospitality Research Journal, 16(3): 27-38
  • El Masry. S. (1997). Organizations and Management. 1st Edition. Alexandria: Dar El Nashr El Gameyia
  • El Masry. S. (1999). Organizations and Management. 2nd Edition. Alexandria: Dar El Nashr El Gameyia
  • Fiedler, F. E. (1967). A Theory of Leadership Effectiveness. NY: McGraw Hill Book Company
  • Fiedler, F. E., Chemers, M. M. and Mahar, L. (1977). Improving Leadership Effectiveness. NY: John Wiley and Sons
  • Fleet, D.V. (1991). Contemporary Management. 2nd Edition. Dal­las: Houghton Mifflin Co
  • Greger, K..R. and Peterson, J. S. (2000). Leadership Profiles in the New Millennium, Cornell Hotel and-Restaurant Admi­nistration Quarterly, 41(1): 16-29
  • Griffin, R. W. and Barney, J. B. (1992). The Management of Organi­zations, Dallas: Houghton Mifflin Co
  • Heymann, K. (1992). Quality Management: A Ten-point Model, Cornell Hotel and Restaurant Administration, 33(5): 51-60
  • Hinkin, T. R. and Tracey, J. B. (1994). Transformational Leaders­hip in the Hospitality Industry, Hospitality Research Jour­nal, 18(1): 49-63
  • Holt, D. H. (1993). Management Principles and Practices. 3rd Editi­on. NJ: Prentice Hall
  • Jones, P. (1999). Multi-Unit Management in the Hospitality Industry: A Late Twentieth Century Phenomenon, Inter­national Journal of Contemporary Hospitality Management, 11(4): 25-31
  • Kamp, D. (1999). The 21st Century Manager. London: Kogan Page Ltd
  • Kriegel, U. (2000). Hospitality-Management Competencies, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 41(2): 53-62
  • Ley, A. D. (1980). The Effective G M: Leader or Entrepreneur?, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 21(4): 66-68
  • Likert, G. (1976). New Ways of Managing Conflict. NY: McGraw Hill Book Company
  • Luthans, F. and Kreitner, R. (1988). Organizational Behavior Modi­fication and Beyond: An Operant and Social Learning Appro­ach. UK: Glenview, Scott, Foresman and Company
  • Mullins, L. J. (1992). Hospitality Management: A Human Resources Approach. London: Pitman Publishing
  • Mullins, L. J. (1996). Management and Organizational Behavior. London: Pitman Press, 4th edition
  • Oldcorn, R. (1996). Management. 3rd Edition. London: Macmillan Press Ltd
  • Peacock, M. (1995). A Job Well Done: Hospitality Managers and Success, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 7(2): 13-18
  • Pearson, C. A. and Chatterjee, S. R. (2003). Managerial Work Roles in Asia: An Empirical Study of Mintzberg's Role Formulation in Four Asian Countries, The Journal of Ma­nagement Development, 22(7/8): 694
  • Pearson, C. A., Chatterjee, S. R. and Okachi, K. (2003). Mana­gerial Work Role Perceptions in Japanese Organizations: An Empirical Study, International Journal of Management, 20(1): 101-109
  • Powers, T. (1995). Introduction to Management in the Hospitality Industry. 5th Edition. NY: John Wiley and Sons, Inc
  • Rutherford, G. D. (1994). Hotel Management and Operations. 2nd Edition. NY: Van Nostrand Reinhold
  • Shrott, G. (1989). Work Activities of Hotel Managers in Nort­hern Ireland: A Mintzbergian Analysis, International Jour­nal of Hospitality Management, 8(2): 121-130
  • Tanke, M. (2001). Human Resources Management for the Hospitality Indus try. NY: Thomson Learning
  • Tannenbaum, A. and Schmidt, A. (1973). How to Choose a Le­adership Pattern, Harvard Business Review (reprinted), May-June: 162-182
  • Tas, R., La Brecque, S. and Clayton, H. (1996). Property Manage­ment Competencies for Management Trainees, The Cor­nell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 37(3): 90-96
  • Walker, J. R. (1996). Introduction to Hospitality. NY: Prentice Hall
  • Webster, M. (1994). Strategic Management in Context at Swal­low Hotels, International Journal of Contemporary Hospita­lityManagement, 6(5): 24-30
  • Weihrich, H. and Koontz, H. (1993). Management: A Global Pers­pective. NY: McGraw-Hill, Inc
  • Woods, R. H. and King, J. Z. (1996). Quality Leadership and Mana­gement in the Hospitality Industry. Michigan: Educational Institute of the American Hotel and Motel Association
  • Worsfold, P. (1989). Leadership and Managerial Effectiveness in the Hospitality Industry, International Journal of Hospitality Management, 8(2): 145-155

Genel Müdürler Tarafından Benimsenen Liderlik Tarzları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Mısır'da Bir Alan Araştırması

Yıl 2006, Cilt: 17 Sayı: 2, 202 - 211, 01.12.2006

Öz

Sürdürülebilir turizm gelişmelerinin öncelikli amacı, genel olarak turizm endüstrisinde, özel olarak da konaklama sektöründeki insan kaynaklarını donanımlı hale getirmek olmalıdır. Kabul etmek gerekir ki, bir otei işletmesinin başarılı olabilmesi, insan kaynaklarının etkin yönetimiyle mümkündür. Örgütsel hedeflere ulaşabilme, otel çalışanları ile irtibatın kurulması, çalışanlar arasındaki işbirliğinin sağlanması ve üyelere yol gösterici olunması, yönetim süreçleriyle gerçekleşmektedir. Otel genel müdürlerinin önemli rolü göz önüne alındığında, otel yönetiminde, genel müdürlerin tam anlamıyla yönetsel rolleri ve liderlik tarzlarını benimsemeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın başlıca amaçları, Mısırda bulunan beş yıldızlı otel zincirlerinde çalışan yabancı ve Mısırlı genel müdürler arasındaki yöneticiliğe ait farklılıkları ve benzerlikleri araştırmak ve liderlik etkinliklerinin seviyelerini tespit etmektir. Araştırma sonuçları, Mısırlı ve yabancı genel müdürlerin liderlik etkinliklerinin seviyelerinde ve liderlik rolüne verdikleri önem konusunda bir fark bulunmadığını göstermektedir. Ancak, genel müdürlerin benimsedikleri liderlik tarzları arasında farklılıklar bulunmaktadır.

Kaynakça

  • Arnaldo, M. J. (1981). Hotel General Managers: A Profile, Cornell Hotel and Restaurant Administration, 22(4): 53-56
  • Bass, B.M. (1990). From Transactional to Transformal Leaders­ hip: Learning to Share the Vision, Organizational Dyna­mics, 18(4): 19-31. Burns, J. M. (1978). Leadership. NY: Harper Row. In K. Hey-mann (1992). Quality Management: A Ten-point Model, Cornell Hotel and Restaurant Administration, 33(5): 51-60
  • Cho, W. and Schmelzer, C. (2000). Just-in-time-Education: Tools for Hospitality Managers of the Future, International Jour­nal of Contemporary Hospitality Management, 12(1): 16-20
  • Crosby, P. B. (1996). The Absolutes of Leadership. NY: Pfeiffer and Company
  • Dann, D. (1990). The Nature of Managerial Work in the Hospi­tality Industry, International Journal of Hospitality Manage­ment, 9(4): 319-333
  • Dube, L. and Renaghan, L. (1999). Surprisingly Simple Routes to the Top, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 40(4): 34-41
  • Dubrin, A. J. (1990). Essentials of Management. 2nd Edition. Chi­cago: South-Western Publishing Co
  • Dunham, R. B. and Pierce, J. L. (1990). Managing Effectively. Lon­don: Scott and Foresman Co
  • Eddystone, N. (1991). Managing Hotels Effectively. NY: Van Nost-rand Reinhold
  • Eddystone, C. N. and Ajay, G. (1993). A Conceptual Framework of the Hotel General Manager's Job, Hospitality Research Journal, 16(3): 27-38
  • El Masry. S. (1997). Organizations and Management. 1st Edition. Alexandria: Dar El Nashr El Gameyia
  • El Masry. S. (1999). Organizations and Management. 2nd Edition. Alexandria: Dar El Nashr El Gameyia
  • Fiedler, F. E. (1967). A Theory of Leadership Effectiveness. NY: McGraw Hill Book Company
  • Fiedler, F. E., Chemers, M. M. and Mahar, L. (1977). Improving Leadership Effectiveness. NY: John Wiley and Sons
  • Fleet, D.V. (1991). Contemporary Management. 2nd Edition. Dal­las: Houghton Mifflin Co
  • Greger, K..R. and Peterson, J. S. (2000). Leadership Profiles in the New Millennium, Cornell Hotel and-Restaurant Admi­nistration Quarterly, 41(1): 16-29
  • Griffin, R. W. and Barney, J. B. (1992). The Management of Organi­zations, Dallas: Houghton Mifflin Co
  • Heymann, K. (1992). Quality Management: A Ten-point Model, Cornell Hotel and Restaurant Administration, 33(5): 51-60
  • Hinkin, T. R. and Tracey, J. B. (1994). Transformational Leaders­hip in the Hospitality Industry, Hospitality Research Jour­nal, 18(1): 49-63
  • Holt, D. H. (1993). Management Principles and Practices. 3rd Editi­on. NJ: Prentice Hall
  • Jones, P. (1999). Multi-Unit Management in the Hospitality Industry: A Late Twentieth Century Phenomenon, Inter­national Journal of Contemporary Hospitality Management, 11(4): 25-31
  • Kamp, D. (1999). The 21st Century Manager. London: Kogan Page Ltd
  • Kriegel, U. (2000). Hospitality-Management Competencies, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 41(2): 53-62
  • Ley, A. D. (1980). The Effective G M: Leader or Entrepreneur?, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 21(4): 66-68
  • Likert, G. (1976). New Ways of Managing Conflict. NY: McGraw Hill Book Company
  • Luthans, F. and Kreitner, R. (1988). Organizational Behavior Modi­fication and Beyond: An Operant and Social Learning Appro­ach. UK: Glenview, Scott, Foresman and Company
  • Mullins, L. J. (1992). Hospitality Management: A Human Resources Approach. London: Pitman Publishing
  • Mullins, L. J. (1996). Management and Organizational Behavior. London: Pitman Press, 4th edition
  • Oldcorn, R. (1996). Management. 3rd Edition. London: Macmillan Press Ltd
  • Peacock, M. (1995). A Job Well Done: Hospitality Managers and Success, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 7(2): 13-18
  • Pearson, C. A. and Chatterjee, S. R. (2003). Managerial Work Roles in Asia: An Empirical Study of Mintzberg's Role Formulation in Four Asian Countries, The Journal of Ma­nagement Development, 22(7/8): 694
  • Pearson, C. A., Chatterjee, S. R. and Okachi, K. (2003). Mana­gerial Work Role Perceptions in Japanese Organizations: An Empirical Study, International Journal of Management, 20(1): 101-109
  • Powers, T. (1995). Introduction to Management in the Hospitality Industry. 5th Edition. NY: John Wiley and Sons, Inc
  • Rutherford, G. D. (1994). Hotel Management and Operations. 2nd Edition. NY: Van Nostrand Reinhold
  • Shrott, G. (1989). Work Activities of Hotel Managers in Nort­hern Ireland: A Mintzbergian Analysis, International Jour­nal of Hospitality Management, 8(2): 121-130
  • Tanke, M. (2001). Human Resources Management for the Hospitality Indus try. NY: Thomson Learning
  • Tannenbaum, A. and Schmidt, A. (1973). How to Choose a Le­adership Pattern, Harvard Business Review (reprinted), May-June: 162-182
  • Tas, R., La Brecque, S. and Clayton, H. (1996). Property Manage­ment Competencies for Management Trainees, The Cor­nell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 37(3): 90-96
  • Walker, J. R. (1996). Introduction to Hospitality. NY: Prentice Hall
  • Webster, M. (1994). Strategic Management in Context at Swal­low Hotels, International Journal of Contemporary Hospita­lityManagement, 6(5): 24-30
  • Weihrich, H. and Koontz, H. (1993). Management: A Global Pers­pective. NY: McGraw-Hill, Inc
  • Woods, R. H. and King, J. Z. (1996). Quality Leadership and Mana­gement in the Hospitality Industry. Michigan: Educational Institute of the American Hotel and Motel Association
  • Worsfold, P. (1989). Leadership and Managerial Effectiveness in the Hospitality Industry, International Journal of Hospitality Management, 8(2): 145-155
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hakem Denetimli Makaleler
Yazarlar

MASRY S. El Bu kişi benim

Hanan Kattara Bu kişi benim

DEMERDASH Jailan El Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA El, M. S., Kattara, H., & El, D. J. (2006). Genel Müdürler Tarafından Benimsenen Liderlik Tarzları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Mısır’da Bir Alan Araştırması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2), 202-211.
AMA El MS, Kattara H, El DJ. Genel Müdürler Tarafından Benimsenen Liderlik Tarzları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Mısır’da Bir Alan Araştırması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Aralık 2006;17(2):202-211.
Chicago El, MASRY S., Hanan Kattara, ve DEMERDASH Jailan El. “Genel Müdürler Tarafından Benimsenen Liderlik Tarzları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Mısır’da Bir Alan Araştırması”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 17, sy. 2 (Aralık 2006): 202-11.
EndNote El MS, Kattara H, El DJ (01 Aralık 2006) Genel Müdürler Tarafından Benimsenen Liderlik Tarzları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Mısır’da Bir Alan Araştırması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 17 2 202–211.
IEEE M. S. El, H. Kattara, ve D. J. El, “Genel Müdürler Tarafından Benimsenen Liderlik Tarzları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Mısır’da Bir Alan Araştırması”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 17, sy. 2, ss. 202–211, 2006.
ISNAD El, MASRY S. vd. “Genel Müdürler Tarafından Benimsenen Liderlik Tarzları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Mısır’da Bir Alan Araştırması”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 17/2 (Aralık 2006), 202-211.
JAMA El MS, Kattara H, El DJ. Genel Müdürler Tarafından Benimsenen Liderlik Tarzları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Mısır’da Bir Alan Araştırması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2006;17:202–211.
MLA El, MASRY S. vd. “Genel Müdürler Tarafından Benimsenen Liderlik Tarzları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Mısır’da Bir Alan Araştırması”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 17, sy. 2, 2006, ss. 202-11.
Vancouver El MS, Kattara H, El DJ. Genel Müdürler Tarafından Benimsenen Liderlik Tarzları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Mısır’da Bir Alan Araştırması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2006;17(2):202-11.