Bu çalışmada, geleneksel sosyodemografik ve psikografik ölçütlerden ziyade, karar verme tarzı değişkenlerine dayalı, yeni bir turist tipolojisi sunulmaktadır. Çalışmada altı turist tipi tanımlanmaktadır: alışılmış turist, akılcı turist, hedonik turist, fırsatçı turist, kısıtlı turist ve uyumlu turist. Bu tipoloji, Belçikalı turistlerle yürütülen niteliksel bir çalışmanın sonuçlarının yorumlanması neticesinde ortaya çıkmıştır. Çalışmada, tipolojinin niceliksel olarak da geçerli kılınmasını sağlamak üzere temsili bir turist örnekleml İle faktör ve kümeleme analizleri yapılmıştır.
tourists typology decision making market segmentation consumer behavior tourist types
Bu çalışmada, geleneksel sosyodemografik ve psikografik ölçütlerden ziyade, karar verme tarzı değişkenlerine dayalı, yeni bir turist tipolojisi sunulmaktadır. Çalışmada altı turist tipi tanımlanmaktadır: alışılmış turist, akılcı turist, hedonik turist, fırsatçı turist, kısıtlı turist ve uyumlu turist. Bu tipoloji, Belçikalı turistlerle yürütülen niteliksel bir çalışmanın sonuçlarının yorumlanması neticesinde ortaya çıkmıştır. Çalışmada, tipolojinin niceliksel olarak da geçerli kılınmasını sağlamak üzere temsili bir turist örnekleml İle faktör ve kümeleme analizleri yapılmıştır.
turistler tipoloji karar verme pazar bölümleme tüketici davranışı turist tipleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakem Denetimli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 19 Sayı: 1 |