This paper aims at a qualitative-based empirical investigation of how TV series influence the economic structure and stimulate the publicity of places where it was filmed and which are about to be considered as a visitor attraction in domestic tourism. In order to reach this objective, we have chosen Bozuyuk, a small town of Mugla and located on south-west part of Turkey. Over the past year, Bozuyuk has become a popular centre of attraction because Babaocağı (The Father Home) was shot. Despite the fact that the importance of shooting a series in the region was not understood by the local people in the beginning, all participants with whom we made interviews stressed the contribution of the series to the town in terms of economy and publicity. In addition to those coming to watch the shooting of series, there are also people directing their acquaintances for it. For instance, some tradesmen approach the issue particularly in terms of cost-benefit analysis in the light of environment and sustainability. This study differs from its earlier counterparts in that the data were collected while the TV series in question was still shot on site as well as played on the screen simultaneously.
television series destination marketing tourist attraction touristic places popularity domestic tourism culture tourism film induced tourism product development local tourism products media
Bu çalışma, televizyon dizilerinin çekildiği ve iç turizm için potansiyel bir ziyaretçi çekim noktası olabilecek küçük yerleşim birimlerinin tanıtımı ve ekonomik yapısı üzerindeki etkisini nitel yöntemler yardımıyla araştırmayı amaçlamaktadır. Ekonomik etki, olumlu veya olumsuz biçimde gerçekleşebilir. Yeni ürün geliştirme, yerel turizm endüstrisini yerel veya bölgesel anlamda çeşitlendirmek için bir fırsat olarak ortaya çıkabilir. Bu tarz bir tanıtım biçimi, doğadan kültüre, tüm turizm ürünlerinin daha geniş bir resmini çizmek suretiyle, belirli bir bölgenin daha zengin bir turizm bölgesi olmasına yardımcı olabilir. Araştırma alanı olarak, geçtiğimiz yıl içerisinde, Babaocağı dizisi nedeniyle, popüler bir çekim merkezi haline gelen Muğla'nın Bozüyük kasabası seçilmiştir. Bu çalışma, Babaocağı dizisinin ulusal bir kanalda TV dizisi olarak ekranlarda gösterildiği süre boyunca, özel olarak bu kasabanın, genel olarak ise Muğla yöresinin tanıtımına nasıl katkıda bulunduğunu analiz etmeye çalışmaktadır. Araştırma konusu olan TV dizisinin çekimleri bölgede devam ederken eş zamanlı olarak ekranlarda gösterilmiştir. Bu çalışmayı daha önce yapılan benzer çalışmalardan farklı kılan nokta, veri toplama sürecinin dizi çekimleri ve gösteriminin devam ettiği dönemde gerçekleştirilmiş olmasıdır.
televizyon dizileri hedef pazarlama turist çekme turistik alanlar popülerlik iç turizm kültür turizmi film etkili turizm ürün geliştirme yerel turizm ürünleri medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakem Denetimli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 21 Sayı: 1 - Prof. Dr. Hasan Işın Dener Özel Sayısı |