Doktora eğitimi, en üst düzey eğitim olması sebebiyle son derece önemlidir. Öğrencilerin iyi ve yeterli bir eğitim alması, onların ileride alanda iyi bir araştırmacı ya da sektörde nitelikli işgücü olarak yer almasını sağlamaktadır. Bu araştırma, turizm işletmeciliği alanında doktora yapan öğrencilerin bu programlara yönelik algı ve düşüncelerinin ortaya konulması ve doktora sürecinde yaşadıkları sorunları belirleyebilmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla veriler, Türkiye’de turizm alanında doktora düzeyinde eğitim alan 18 katılımcıyla yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler, içerik çözümlemesinin ardından üç kategori altında toplanmıştır. Bulgular, doktora öğrencilerinin en çok ders müfredatı kaynaklı sorunlar yaşadığını ortaya koyarken (örn. araştırma yöntemleri ve akademik yazım derslerinin yetersizliği), sonrasında öğrenci kaynaklı (örn. ekonomik kısıtlar nedeniyle doktora derslerine odaklanamama) ve akademi kaynaklı (örn. aşırı ödev yükü ve yayın baskısı) sorunlar yaşadığını ortaya koymaktadır. Mevcut çalışma, özellikle doktora eğitiminde öğrenciler açısından yaşanan sorunların ortaya çıkarılmasıyla alan yazına dönük teorik katkı sunmakta ve doktora eğitim sürecinde emek veren her birey veya kurum açısından uygulamaya yönelik öneriler geliştirmektedir.
Doktora Eğitimi Lisansüstü Turizm Öğrencileri Lisansüstü Eğitimin Sorunları Turizm Doktora Programı
Ph.D. education is regarded as the highest level of formal education life and thus has a significant importance. Ensuring an adequate education quality is crucial for students as they will be either academic researchers or workforce in the sector. This study aims to understand the perceptions of students enrolled into Ph.D. programs in the field of Tourism Management towards these programs and to identify the key challenges they experience in their academic career. For this purpose, qualitative data were collected using semi-structured interviews with 18 Ph.D. tourism students in Turkey. Content analysis revealed three key issues summarizing the key challenges faced by Ph.D. students. While the findings reveal that Ph.D. students mostly lament about Ph.D. curriculum (e.g. inadequacy of research methods and academic writing courses); they also reveal that student-related issues (e.g., lack of focus due to economic constraints) and academia-related issues (e.g. excessive homework load and publication pressure) were frequently mentioned. The present study provides a theoretical contribution to the field by revealing the challenges experienced by students, and also offers practical suggestions for different stakeholders in the higher education.
Doctorate Education Postgraduate Tourism Students Barriers to Postgraduate Education Tourism Doctorate Programs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi yayıncı Bayram KANCA tarafından CC BY-NC-SA 4.0 ile lisanslanmıştır.