Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Doktora Düzeyinde Turizm Öğrencilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 9, 10.07.2021

Öz

Doktora eğitimi, en üst düzey eğitim olması sebebiyle son derece önemlidir. Öğrencilerin iyi ve yeterli bir eğitim alması, onların ileride alanda iyi bir araştırmacı ya da sektörde nitelikli işgücü olarak yer almasını sağlamaktadır. Bu araştırma, turizm işletmeciliği alanında doktora yapan öğrencilerin bu programlara yönelik algı ve düşüncelerinin ortaya konulması ve doktora sürecinde yaşadıkları sorunları belirleyebilmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla veriler, Türkiye’de turizm alanında doktora düzeyinde eğitim alan 18 katılımcıyla yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler, içerik çözümlemesinin ardından üç kategori altında toplanmıştır. Bulgular, doktora öğrencilerinin en çok ders müfredatı kaynaklı sorunlar yaşadığını ortaya koyarken (örn. araştırma yöntemleri ve akademik yazım derslerinin yetersizliği), sonrasında öğrenci kaynaklı (örn. ekonomik kısıtlar nedeniyle doktora derslerine odaklanamama) ve akademi kaynaklı (örn. aşırı ödev yükü ve yayın baskısı) sorunlar yaşadığını ortaya koymaktadır. Mevcut çalışma, özellikle doktora eğitiminde öğrenciler açısından yaşanan sorunların ortaya çıkarılmasıyla alan yazına dönük teorik katkı sunmakta ve doktora eğitim sürecinde emek veren her birey veya kurum açısından uygulamaya yönelik öneriler geliştirmektedir.

Kaynakça

  • Bair, C. R., & Haworth, J. G. (2004). Doctoral student attrition and persistence: A meta-synthesis of research. J. C. Smart (Ed.), Higher education: Handbook of theory and research içinde (s. 481-534). Springer.
  • Boylu, Y., & Arslan, E. (2014). Türkiye’deki turizm eğitiminin rakamsal gelişmeler açısından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 79-97.
  • Coronel Llamas, J. M., & Boza, Á. (2011). Teaching research methods for doctoral students in education: Learning to enquire in the university. International Journal of Social Research Methodology, 14(1), 77-90.
  • Dale, C., & Robinson, N. (2001). The theming of tourism education: A three-domain approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13, 30- 34.
  • Demirdelen Alrawadieh, D. (2021). Does employability anxiety trigger psychological distress and academic major dissatisfaction? A study on tour guiding students, Journal of Tourismology, 7 (1), 1-18.
  • Demirkol, Ş., & Pelit, E. (2002). Türkiye’deki turizm eğitim sistemi ve Avrupa Birliği sürecinde olası gelişmeler. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 125-146.
  • Devos, C., Boudrenghien, G., Van der Linden, N., Azzi, A., Frenay, M., Galand, B., & Klein, O. (2017). Doctoral students’ experiences leading to completion or attrition: A matter of sense, progress and distress. European Journal of Psychology of Education, 32(1), 61-77.
  • Dilci, T. (2019). Eğitim bilimleri örnekleminde lisansüstü eğitimin niteliksel boyutuna ilişkin görüşler (Nitel bir çalışma). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(1), 159-179.
  • Eskici, M., & Aktaş, R. (2014). Üniversite öğrencilerinin öğrenci kulüplerine yönelik görüşleri. Asya Öğretim Dergisi, 2(1), 31-40.
  • Gilbert, R. (2004). A framework for evaluating the doctoral curriculum. Assessment & Evaluation in Higher Education, 29(3), 299-309.
  • Hacıoğlu, N., Kaşlı, M., Şahin, S., & Tetik, N. (2008). Türkiye’de turizm eğitimi. Detay Yayıncılık.
  • Holley, K. A., & Caldwell, M. L. (2012). The challenges of designing and implementing a doctoral student mentoring program. Innovative Higher Education. 37(3), 243-253.
  • İçigen, E., Çalişkan, O., & Seyitoğlu, F. (2018). Turizm sektörü yöneticilerinin aldıkları lisansüstü eğitime yönelik algıları. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(1), 183-194.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim bilimleri doktora tezlerinde kullanılan araştırma modelleri: Nitelik düzeyleri ve analitik hata tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 49-71.
  • Khan, M. A., Lee, S. S., & Park, K. (2013). A longitudinal study of hospitality and tourism management graduate program quality assessment rankings: 2002–2012. Journal of Hospitality & Tourism Education, 25(4), 193-205.
  • Kırlar‐Can, B., Ertaş, M., & Kozak, M. (2021). Understanding the philosophy of tourism education: A perspective study in Turkey. International Journal of Tourism Research, 6 (1).
  • Kumar, S., & Antonenko, P. (2014). Connecting practice, theory and method: Supporting professional doctoral students in developing conceptual frameworks. TechTrends, 58(4), 54-61.
  • Kumar, S., & Johnson, M. (2017). Mentoring doctoral students online: Mentor strategies and challenges. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 25(2), 202-222.
  • Lam, T., & Xiao, H. (2000). Challenges and constraints of hospitality and tourism education in China. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(5), 291-295.
  • Langum, V., & Sullivan, K. P. (2017). Writing academic english as a doctoral student in sweden: narrative perspectives. Journal of Second Language Writing, 35, 20-25.
  • Lavelle, E., & Bushrow, K. (2007). Writing approaches of graduate students. Educational Psychology, 27(6), 807-822.
  • Ma, L. P. F. (2019). Academic writing support through ındividual consultations: EAL doctoral student experiences and evaluation. Journal of Second Language Writing, 43, 72-79.
  • Özmen, Z. M., & Aydın Güç, F. (2013). Doktora eğitimi ile ilgili yaşanan zorluklar ve baş etme stratejileri: Durum çalışması. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi. 3(3), 214-219.
  • Qi, H., & Li, F. (2020). Understanding the study experience of chinese tourism doctoral students studying overseas. Journal of China Tourism Research. Doi: 10.1080/19388160.2020.1772929
  • Ramirez, C., Schau, C., & Emmioğlu Sarıkaya, E. (2012). The importance of attitudes in statistical education. Statistics Education Research Journal, 11(2), 57-71.
  • Schau, C., Millar, M., & Petocz, P. (2012). Research on attitudes towards statistic. Statistic Education Research Journal, 11(2), 2-5.
  • Shin, J. C., Postiglione, G. A., & Ho, K. C. (2018). Challenges for doctoral education in East Asia: A global and comparative perspective. Asia Pacific Education Review, 19(2), 141-155.
  • Škare, M., Soriano, D. R., & Porada-Rochoń, M. (2021). Impact of COVID-19 on the travel and tourism industry. Technological Forecasting and Social Change, 163, 120469.
  • Şahin, İ., Zoraloğlu, Y. R., & Fırat, N. Ş. (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3), 429-452.
  • Tremblay-Wragg, É., Mathieu Chartier, S., Labonté-Lemoyne, É., Déri, C., & Gadbois, M. E. (2021). Writing more, better, together: How writing retreats support graduate students through their journey. Journal of Further and Higher Education, 45(1), 95-106.
  • Turan, L., Sevim, O., & Tunagür, M. (2018). Türkçe eğitimi alanındaki doktora tezlerinin özet bölümlerine yönelik bir içerik analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6(11), 29-44.
  • Yıldız, A. (2004). Türkiye’deki yetişkin eğitimi araştırmalarına toplu bakış. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), 78-97.
  • Yusuf, M., Samsura, D. A. A., & Yuwono, P. S. H. (2018). Toward a framework for an undergraduate academic tourism curriculum in Indonesian Universities: Some perspectives from stakeholders. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 22, 63-74.
  • Zhao, C. M., Golde, C. M., & McCormick, A. C. (2007). More than a signature: How advisor choice and advisor behaviour affect doctoral student satisfaction. Journal Of Further And Higher Education, 31(3), 263-281.

Delving into the Challenges Encountered by Tourism Ph.D. Students

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 9, 10.07.2021

Öz

Ph.D. education is regarded as the highest level of formal education life and thus has a significant importance. Ensuring an adequate education quality is crucial for students as they will be either academic researchers or workforce in the sector. This study aims to understand the perceptions of students enrolled into Ph.D. programs in the field of Tourism Management towards these programs and to identify the key challenges they experience in their academic career. For this purpose, qualitative data were collected using semi-structured interviews with 18 Ph.D. tourism students in Turkey. Content analysis revealed three key issues summarizing the key challenges faced by Ph.D. students. While the findings reveal that Ph.D. students mostly lament about Ph.D. curriculum (e.g. inadequacy of research methods and academic writing courses); they also reveal that student-related issues (e.g., lack of focus due to economic constraints) and academia-related issues (e.g. excessive homework load and publication pressure) were frequently mentioned. The present study provides a theoretical contribution to the field by revealing the challenges experienced by students, and also offers practical suggestions for different stakeholders in the higher education.

Kaynakça

  • Bair, C. R., & Haworth, J. G. (2004). Doctoral student attrition and persistence: A meta-synthesis of research. J. C. Smart (Ed.), Higher education: Handbook of theory and research içinde (s. 481-534). Springer.
  • Boylu, Y., & Arslan, E. (2014). Türkiye’deki turizm eğitiminin rakamsal gelişmeler açısından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 79-97.
  • Coronel Llamas, J. M., & Boza, Á. (2011). Teaching research methods for doctoral students in education: Learning to enquire in the university. International Journal of Social Research Methodology, 14(1), 77-90.
  • Dale, C., & Robinson, N. (2001). The theming of tourism education: A three-domain approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13, 30- 34.
  • Demirdelen Alrawadieh, D. (2021). Does employability anxiety trigger psychological distress and academic major dissatisfaction? A study on tour guiding students, Journal of Tourismology, 7 (1), 1-18.
  • Demirkol, Ş., & Pelit, E. (2002). Türkiye’deki turizm eğitim sistemi ve Avrupa Birliği sürecinde olası gelişmeler. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 125-146.
  • Devos, C., Boudrenghien, G., Van der Linden, N., Azzi, A., Frenay, M., Galand, B., & Klein, O. (2017). Doctoral students’ experiences leading to completion or attrition: A matter of sense, progress and distress. European Journal of Psychology of Education, 32(1), 61-77.
  • Dilci, T. (2019). Eğitim bilimleri örnekleminde lisansüstü eğitimin niteliksel boyutuna ilişkin görüşler (Nitel bir çalışma). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(1), 159-179.
  • Eskici, M., & Aktaş, R. (2014). Üniversite öğrencilerinin öğrenci kulüplerine yönelik görüşleri. Asya Öğretim Dergisi, 2(1), 31-40.
  • Gilbert, R. (2004). A framework for evaluating the doctoral curriculum. Assessment & Evaluation in Higher Education, 29(3), 299-309.
  • Hacıoğlu, N., Kaşlı, M., Şahin, S., & Tetik, N. (2008). Türkiye’de turizm eğitimi. Detay Yayıncılık.
  • Holley, K. A., & Caldwell, M. L. (2012). The challenges of designing and implementing a doctoral student mentoring program. Innovative Higher Education. 37(3), 243-253.
  • İçigen, E., Çalişkan, O., & Seyitoğlu, F. (2018). Turizm sektörü yöneticilerinin aldıkları lisansüstü eğitime yönelik algıları. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(1), 183-194.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim bilimleri doktora tezlerinde kullanılan araştırma modelleri: Nitelik düzeyleri ve analitik hata tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 49-71.
  • Khan, M. A., Lee, S. S., & Park, K. (2013). A longitudinal study of hospitality and tourism management graduate program quality assessment rankings: 2002–2012. Journal of Hospitality & Tourism Education, 25(4), 193-205.
  • Kırlar‐Can, B., Ertaş, M., & Kozak, M. (2021). Understanding the philosophy of tourism education: A perspective study in Turkey. International Journal of Tourism Research, 6 (1).
  • Kumar, S., & Antonenko, P. (2014). Connecting practice, theory and method: Supporting professional doctoral students in developing conceptual frameworks. TechTrends, 58(4), 54-61.
  • Kumar, S., & Johnson, M. (2017). Mentoring doctoral students online: Mentor strategies and challenges. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 25(2), 202-222.
  • Lam, T., & Xiao, H. (2000). Challenges and constraints of hospitality and tourism education in China. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(5), 291-295.
  • Langum, V., & Sullivan, K. P. (2017). Writing academic english as a doctoral student in sweden: narrative perspectives. Journal of Second Language Writing, 35, 20-25.
  • Lavelle, E., & Bushrow, K. (2007). Writing approaches of graduate students. Educational Psychology, 27(6), 807-822.
  • Ma, L. P. F. (2019). Academic writing support through ındividual consultations: EAL doctoral student experiences and evaluation. Journal of Second Language Writing, 43, 72-79.
  • Özmen, Z. M., & Aydın Güç, F. (2013). Doktora eğitimi ile ilgili yaşanan zorluklar ve baş etme stratejileri: Durum çalışması. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi. 3(3), 214-219.
  • Qi, H., & Li, F. (2020). Understanding the study experience of chinese tourism doctoral students studying overseas. Journal of China Tourism Research. Doi: 10.1080/19388160.2020.1772929
  • Ramirez, C., Schau, C., & Emmioğlu Sarıkaya, E. (2012). The importance of attitudes in statistical education. Statistics Education Research Journal, 11(2), 57-71.
  • Schau, C., Millar, M., & Petocz, P. (2012). Research on attitudes towards statistic. Statistic Education Research Journal, 11(2), 2-5.
  • Shin, J. C., Postiglione, G. A., & Ho, K. C. (2018). Challenges for doctoral education in East Asia: A global and comparative perspective. Asia Pacific Education Review, 19(2), 141-155.
  • Škare, M., Soriano, D. R., & Porada-Rochoń, M. (2021). Impact of COVID-19 on the travel and tourism industry. Technological Forecasting and Social Change, 163, 120469.
  • Şahin, İ., Zoraloğlu, Y. R., & Fırat, N. Ş. (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3), 429-452.
  • Tremblay-Wragg, É., Mathieu Chartier, S., Labonté-Lemoyne, É., Déri, C., & Gadbois, M. E. (2021). Writing more, better, together: How writing retreats support graduate students through their journey. Journal of Further and Higher Education, 45(1), 95-106.
  • Turan, L., Sevim, O., & Tunagür, M. (2018). Türkçe eğitimi alanındaki doktora tezlerinin özet bölümlerine yönelik bir içerik analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6(11), 29-44.
  • Yıldız, A. (2004). Türkiye’deki yetişkin eğitimi araştırmalarına toplu bakış. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), 78-97.
  • Yusuf, M., Samsura, D. A. A., & Yuwono, P. S. H. (2018). Toward a framework for an undergraduate academic tourism curriculum in Indonesian Universities: Some perspectives from stakeholders. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 22, 63-74.
  • Zhao, C. M., Golde, C. M., & McCormick, A. C. (2007). More than a signature: How advisor choice and advisor behaviour affect doctoral student satisfaction. Journal Of Further And Higher Education, 31(3), 263-281.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasibe Yazıt 0000-0003-1055-5192

Derya Demirdelen Alrawadıeh 0000-0002-7554-2256

Yayımlanma Tarihi 10 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 10 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yazıt, H., & Demirdelen Alrawadıeh, D. (2021). Doktora Düzeyinde Turizm Öğrencilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma. Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-9.

Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi yayıncı Bayram KANCA tarafından CC BY-NC-SA 4.0 cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1sa.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmıştır.