Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor
öğretmenlerinin duygusal zeka düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir.
Bu araştırma betimleyici tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini
Balıkesir ilinde ilköğretim okullarında görev yapan tüm beden eğitimi
öğretmenleri oluşturmuştur. Örneklem seçimine gidilmeyip 1 Mart 2015-31 Mayıs
2015 tarihleri arasında araştırmaya katılmayı kabul eden toplam 43 beden
eğitimi öğretmeni oluşturmuştur.
Verilerin toplanmasında araştırıcı tarafından
geliştirilen soru formu ve duygusal zekâ düzeylerini ölçmek için Acar (2002)
tarafından Türkçeye uyarlanan Bar-On Duygusal Zekâ Yeteneği Ölçeği
kullanılmıştır. Veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak
değerlendirilmiştir. Yapılan normalite testinde (Shapiro Wilk Testi) veriler
normal dağılım göstermediği için non-parametrik analizlerle (Mann Whitney-U ve
Kruskal Wallis testleri) incelenmiştir. İstatistiksel testlerin anlamlılık
düzeyi olarak p<0.05 değeri kabul edilmiştir.
Sonuç olarak; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kişisel beceri
boyutunda yüksek puana, genel ruh durumu ve stresle başa çıkma boyutlarında ise
düşük puana sahip oldukları tespit edilmiştir.
Ayrıca beden eğitimi ve
spor öğretmenlerinin duygusal zeka düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit
edilmiştir.
Zeka Duygusal Zeka Beden Eğitimi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni
The
aim of this study was to investigate in terms of physical education and sports
teachers' emotional intelligence levels of different variables. This research is a descriptive type of
research.
The
universe of the research was created by all physical education teachers working
in primary schools in Balikesir province. A total of 43 physical education
teachers who did not choose the sample but accepted to participate in the
research between March 1, 2015 and May 31, 2015 were created.
The
questionnaire developed by the researcher in collecting data and the Bar-On
Emotional Intelligence Ability Scale adapted to Turkish by Acar (2002) were
used to measure emotional intelligence levels. Data were analyzed using SPSS 20
software package.
Non-parametric analyzes
(Mann Whitney-U and Kruskal Wallis tests) were performed because the
constructed normality test (Shapiro Wilk Test) showed no normal distribution.
Statistical significance of the statistical tests was accepted as p
<0.05. As a result; As a result;
Physical education and sports teachers have high scores in personal skills,
general mood and low scores in stress coping dimensions. It was also found that
the levels of emotional intelligence of the physical education and sports
teachers were moderate.
Intelligence Emotional Intelligence Physical Education Physical Education and Sports Teachers
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1 |