Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE SOCIO-DEMOGRAPHICAL CHARACTERISTICS, THE LEVEL OF MOTOR PERFORMANCE AND THE QUALITY OF LIFE OF THE CHILDREN OF THE 11-14 AGE GROUP

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 1, 41 - 56, 30.03.2017

Öz

        The
aim of the present study was to investigate the relation between the
socio-demographic characteristics, the level of motor performance and the
quality of life of the children of 11-14 age group. The sample of the study
comprised a total of 122 students of the 11-14 age group from the province of
Uşak, 65 of whom being female (X̅:12.36±1.03) and 57 male (X̅:12.24±1.13). The
participants were applied the ‘Kid-KINDL Quality of Life Scale for the Children
of the 8-12 Age Group’ and the ‘Kiddo-KINDL Quality of Life Scale for the
Adolescents of the 13-16 Age Group’ in order to determine their quality of
life. Their levels of motor skills were determined by using the
Bruininks-Oseretsky Motor Competency Test (BOT-2/Short Form). Windows SPSS IBM
statistics software was used in examining the statistical tests. Consequently,
it has been determined that there is a relation between the socio-demographical
characteristics, the level of motor performance and the quality of life of the
children of the 11-14 group, and that these factors affect each other.

Kaynakça

  • Beal, A. C., Co, J. P., Dougherty, D., Jorsling, T., Kam, J., Perrin, J., Palmer, R. H., (2004). Quality Measures for Children's Health Care. Pediatrics. 113(2):199-209.
  • Bernink, M. J. E., Erich, W. B. M., Peltenburg, A. L., Zonderland, M. L., Huisveld, I. A., (1983). Height, Body Composition, Biological Maturation and Training in Relation to Socio-Economic Status in Girls Gymnasts, Swimmers and Controls. Growth. 47(1):1-12.
  • Böyük, U., Tanık, N., Saraçoğlu, S., (2011). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. TÜBAV Bilim Dergisi. 4(1):20-30.
  • Bruininks, H. R., Bruininks, B. D., (2005). Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency. Second Edition.
  • Canavarro, M. C., Serra, A. V., Simões, M. R., Rijo, D., Pereira, M., Gameiro, S., Quartilho, M. J., Quintais, L., Carona, C., Paredes, T., (2009). Development and Psychometric Properties of the World Health Organization Quality of Life Assessment Instrument (WHOQOL-100) in Portugal. Int J Behav Med. 16(2):116-24.
  • Casas, F., Figuer, C., Gonzalez, M., Malo, S., Alsinet, C., Subarroca, S., (2007). The Well-Being of 12-to16-Year-Old Adolescents and Their Parents: Results from 1999 to 2003 Spanish Samples. Social Indicators Research. 83: 87-115.
  • Çelenk, S., (2003). Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul Aile Dayanışması. İlköğretim Online E-Dergi. 2(2):28-34.
  • Çelik, A., Şahin, M., (2013). Spor ve Çocuk Gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies. 6(1):467-478.
  • Eser, E., Yüksel, H., Baydur, H., (2008). Çocuklar İçin Genel Amaçlı Sağlıkla İlgili Yaşam Kalitesi Ölçeği (Kid-KINDL) Türkçe Sürümünün Psikometrik Özellikleri. Türk Psikiyatri Dergisi. 19:409-417.
  • Eser, E., Yüksel, H., Baydur, H., Bilge, B., Dündar, P. E., Pala, T., Oral, A., (2004). Kiddo-Kindl (KINDL Ergen Formu) Yaşam Kalitesi Ölçeği Türkçe Sürümü Geçerlilik ve Güvenirlilik Sonuçları. 1. Sağlıkta Yaşam Kalitesi Sempozyumu. s.78.
  • Fisher, A., John, J., Kelly, L., Montgomery, C., Williamson, A., (2004). Fundamental Movement Skills and Habitual Physical Activity in Young Children. Medicine & Science in Sports & Exercise. 684-688.
  • Gallahue, D. L., Ozmun, J. C., (2002). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. (5th Edition). New York: McGraw-Hill. 402.
  • Gilman, R., Huebner, E. S., (2006). Characteristics of Adolescents Who Report Very High Life Satisfaction. Journal of Youth and Adolescence. 35:293-301.
  • Goldbeck, L., Schmitz, T. G., Besier, T., Herschbach, P., Henrich, G., (2007). Life Satisfaction Decreases During Adolescence. Quality of Life Research. 16:969-979.
  • Güler, D., Günay, M., (2004). Çocuklarda Sosyo-Ekonomik Düzeyin Fiziksel Uygunluğa Etkisinin AAHPERD Fiziksel Uygunluk Test Bataryası ile Değerlendirilmesi. G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 5(1):11-23.
  • Huebner, E. S., Valois, R. F., Paxton, R. J., Drane, J. W., (2005). Middle School Students’ Perceptions of Quality of Life. Journal of Happiness Studies. 6:15-24.
  • Kerkez, F. İ., (2012). Sağlıklı Büyüme için Okulöncesi Dönemdeki Çocuklarda Hareket ve Fiziksel Aktivite. Hacettepe J. of Sport Sciences. 23(1):34-42.
  • Koçoğlu, D., Akın, B., (2009). Sosyoekonomik Eşitsizliklerin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Yaşam Kalitesi ile İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2(4):145-154.
  • Krobhholz, H., (1997). Physical Performance in Relation to Age, Sex, Social Class and Sport Activities in Kindergarten and Elementary School. Perceptual and Motor Skills. 84:1168-1170.
  • Malina, R. M. & Bouchard, C., (1991). Growth, Maturation and Physical Activity. Human Kinetics Books, 391-414.
  • Mogotsi, M., Kaminer, D., Stein, D. J., (2000). Quality of Life in The Anxiety Disorders. Harvard Review of Psychiatry. 8:273-282.
  • Okely, A. D., Booth, M. L., Patterson, J. W., (2001). Relationship of Physical Activity to Fundamental Movement Skills Among Adolescents. Med Sci Sports Exerc. 33(11):1899-904.
  • Okely, A., Booth, M., (2004). Mastery of Fundamental Movement Skills Among Children in New South Wales: Prevalence and Sociodemographic Distribution. J Sci Med Sport. 7:358-372.
  • Ravens-Sieberer, U., Bullinger, M., (2000). Kindler. Questionnaire for Measuring Health-Related Quality of Life in Children and Adolescents Revised Version Manual. Hamburg.
  • Seçer, Z., Sarı, H., Çeliköz, N., Üre, Ö., (2009). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilişsel Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21:407-420.
  • Seligson, J. L., Huebner, E. S., Valois, R. F., (2003). Preliminary Validation of the Brief Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale (BMSLSS). Social Indicators Research. 61:121-145. T esta, M. A., Simonson, D. C., (1996). Assessment of Quality-of-Life Outcomes. New England Journal of Medicine. 334(13):835-40. Wallander, J. L., Schmitt, M., Koot, H. M., (2001). Quality of Life Measurement in Children and Adolescents: Issues, Instruments and Applications. Journal of Clinical Psychology. 57:571-585.
  • Whang, L. L., Shen, Y., (2003). Chinese SF-36 Health Survey: Translation, Cultural Adaptation, Validation, and Normalisation. Journal Epidemiology and Community Health. 57(4):259-261.
  • Wrotniak, B. H., Epstein, L. H., Dorn, J. M., Jones, K. E., Kondilis, V. A., (2006). The Relationship Between Motor Proficiency and Physical Activity in Children. Pediatrics. 118(6):1758-65.
  • Zullig, K. J., Robert, F., Valois, E., Huebner, S., Drane, J. W., (2005). Adolescent Health-Related Quality of Life and Perceived Satisfaction with Life. Qual Life Res. 14:1573-1584.

11-14 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN SOSYO-DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ, MOTOR PERFORMANS DÜZEYLERİYLE YAŞAM KALİTELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 1, 41 - 56, 30.03.2017

Öz

Bu
çalışmanın amacı; 11-14 yaş grubu çocukların sosyo-demografik özellikleri,
motor performans düzeyleri ile yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin
incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Uşak ilinde öğrenim gören 11-14 yaş
arası 65 kız (X̅:12.36±1.03) ve 57 erkek (X̅:12.24±1.13) olmak üzere toplam 122
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan çocukların yaşam kalitelerinin
belirlenebilmesi için bireylere Kid-KINDL 8-12 Yaş Çocuk Yaşam Kalitesi Ölçeği
ve Kiddo-KINDL 13-16 Yaş Ergen Yaşam Kalitesi Ölçeği testleri uygulanmıştır.
Motor beceri düzeyleri ise Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi
(BOT-2/Kısa Form) ile değerlendirilmiştir. İstatistiki testlerin incelenmesinde
Windows SPSS IBM istatistik programı kullanılmıştır. Sonuç olarak; 11-14 yaş
grubu çocukların sosyo-demografik özellikleri, motor performans düzeyleri ve
yaşam kaliteleri arasında ilişki olduğu ve bu faktörlerin birbirlerini
etkilediği belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • Beal, A. C., Co, J. P., Dougherty, D., Jorsling, T., Kam, J., Perrin, J., Palmer, R. H., (2004). Quality Measures for Children's Health Care. Pediatrics. 113(2):199-209.
  • Bernink, M. J. E., Erich, W. B. M., Peltenburg, A. L., Zonderland, M. L., Huisveld, I. A., (1983). Height, Body Composition, Biological Maturation and Training in Relation to Socio-Economic Status in Girls Gymnasts, Swimmers and Controls. Growth. 47(1):1-12.
  • Böyük, U., Tanık, N., Saraçoğlu, S., (2011). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. TÜBAV Bilim Dergisi. 4(1):20-30.
  • Bruininks, H. R., Bruininks, B. D., (2005). Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency. Second Edition.
  • Canavarro, M. C., Serra, A. V., Simões, M. R., Rijo, D., Pereira, M., Gameiro, S., Quartilho, M. J., Quintais, L., Carona, C., Paredes, T., (2009). Development and Psychometric Properties of the World Health Organization Quality of Life Assessment Instrument (WHOQOL-100) in Portugal. Int J Behav Med. 16(2):116-24.
  • Casas, F., Figuer, C., Gonzalez, M., Malo, S., Alsinet, C., Subarroca, S., (2007). The Well-Being of 12-to16-Year-Old Adolescents and Their Parents: Results from 1999 to 2003 Spanish Samples. Social Indicators Research. 83: 87-115.
  • Çelenk, S., (2003). Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul Aile Dayanışması. İlköğretim Online E-Dergi. 2(2):28-34.
  • Çelik, A., Şahin, M., (2013). Spor ve Çocuk Gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies. 6(1):467-478.
  • Eser, E., Yüksel, H., Baydur, H., (2008). Çocuklar İçin Genel Amaçlı Sağlıkla İlgili Yaşam Kalitesi Ölçeği (Kid-KINDL) Türkçe Sürümünün Psikometrik Özellikleri. Türk Psikiyatri Dergisi. 19:409-417.
  • Eser, E., Yüksel, H., Baydur, H., Bilge, B., Dündar, P. E., Pala, T., Oral, A., (2004). Kiddo-Kindl (KINDL Ergen Formu) Yaşam Kalitesi Ölçeği Türkçe Sürümü Geçerlilik ve Güvenirlilik Sonuçları. 1. Sağlıkta Yaşam Kalitesi Sempozyumu. s.78.
  • Fisher, A., John, J., Kelly, L., Montgomery, C., Williamson, A., (2004). Fundamental Movement Skills and Habitual Physical Activity in Young Children. Medicine & Science in Sports & Exercise. 684-688.
  • Gallahue, D. L., Ozmun, J. C., (2002). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. (5th Edition). New York: McGraw-Hill. 402.
  • Gilman, R., Huebner, E. S., (2006). Characteristics of Adolescents Who Report Very High Life Satisfaction. Journal of Youth and Adolescence. 35:293-301.
  • Goldbeck, L., Schmitz, T. G., Besier, T., Herschbach, P., Henrich, G., (2007). Life Satisfaction Decreases During Adolescence. Quality of Life Research. 16:969-979.
  • Güler, D., Günay, M., (2004). Çocuklarda Sosyo-Ekonomik Düzeyin Fiziksel Uygunluğa Etkisinin AAHPERD Fiziksel Uygunluk Test Bataryası ile Değerlendirilmesi. G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 5(1):11-23.
  • Huebner, E. S., Valois, R. F., Paxton, R. J., Drane, J. W., (2005). Middle School Students’ Perceptions of Quality of Life. Journal of Happiness Studies. 6:15-24.
  • Kerkez, F. İ., (2012). Sağlıklı Büyüme için Okulöncesi Dönemdeki Çocuklarda Hareket ve Fiziksel Aktivite. Hacettepe J. of Sport Sciences. 23(1):34-42.
  • Koçoğlu, D., Akın, B., (2009). Sosyoekonomik Eşitsizliklerin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Yaşam Kalitesi ile İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2(4):145-154.
  • Krobhholz, H., (1997). Physical Performance in Relation to Age, Sex, Social Class and Sport Activities in Kindergarten and Elementary School. Perceptual and Motor Skills. 84:1168-1170.
  • Malina, R. M. & Bouchard, C., (1991). Growth, Maturation and Physical Activity. Human Kinetics Books, 391-414.
  • Mogotsi, M., Kaminer, D., Stein, D. J., (2000). Quality of Life in The Anxiety Disorders. Harvard Review of Psychiatry. 8:273-282.
  • Okely, A. D., Booth, M. L., Patterson, J. W., (2001). Relationship of Physical Activity to Fundamental Movement Skills Among Adolescents. Med Sci Sports Exerc. 33(11):1899-904.
  • Okely, A., Booth, M., (2004). Mastery of Fundamental Movement Skills Among Children in New South Wales: Prevalence and Sociodemographic Distribution. J Sci Med Sport. 7:358-372.
  • Ravens-Sieberer, U., Bullinger, M., (2000). Kindler. Questionnaire for Measuring Health-Related Quality of Life in Children and Adolescents Revised Version Manual. Hamburg.
  • Seçer, Z., Sarı, H., Çeliköz, N., Üre, Ö., (2009). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilişsel Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21:407-420.
  • Seligson, J. L., Huebner, E. S., Valois, R. F., (2003). Preliminary Validation of the Brief Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale (BMSLSS). Social Indicators Research. 61:121-145. T esta, M. A., Simonson, D. C., (1996). Assessment of Quality-of-Life Outcomes. New England Journal of Medicine. 334(13):835-40. Wallander, J. L., Schmitt, M., Koot, H. M., (2001). Quality of Life Measurement in Children and Adolescents: Issues, Instruments and Applications. Journal of Clinical Psychology. 57:571-585.
  • Whang, L. L., Shen, Y., (2003). Chinese SF-36 Health Survey: Translation, Cultural Adaptation, Validation, and Normalisation. Journal Epidemiology and Community Health. 57(4):259-261.
  • Wrotniak, B. H., Epstein, L. H., Dorn, J. M., Jones, K. E., Kondilis, V. A., (2006). The Relationship Between Motor Proficiency and Physical Activity in Children. Pediatrics. 118(6):1758-65.
  • Zullig, K. J., Robert, F., Valois, E., Huebner, S., Drane, J. W., (2005). Adolescent Health-Related Quality of Life and Perceived Satisfaction with Life. Qual Life Res. 14:1573-1584.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Top

Mehmet Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2017
Kabul Tarihi 21 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Top, E., & Yıldız, M. (2017). 11-14 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN SOSYO-DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ, MOTOR PERFORMANS DÜZEYLERİYLE YAŞAM KALİTELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(1), 41-56.