BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU LİSANS VE LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNDE MARKA TERCİHİNİDE ETKİLİ OLAN UNSURLARIN ARAŞTIRILMASI / THE RESEARCH OF THE EFFECTS THAT EFFECT THE TREND CHOICES OF THE UNDERGRADUATE AND POST GRADUATE STUDENTS IN COLLEGE OF PHYSICA

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 0 - 0, 11.01.2011

Öz

ÖZET
Bu araştırmanın amacı; Beden Eğitimi ve Spor Yüksel Okulu lisans ve lisansüstü
öğrencilerinin spor ürünü satın alırken marka tercihinde etkili olan unsurların araştırılmasıdır.
Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak hazırlanan anket, Marmara Üniversitesi
Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda lisans, yüksek lisans ve doktora öğrenimi gören 80 bayan ve
170 erkek olmak üzere, 250 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programında
değerlendirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ki2 ve frekans teknikleri kullanılmıştır. Bulgularda ankete
katılan bireylerin %54’ü spor ürünleri dışındaki ürünleri satın alırken marka tercihinde bazen
bulundukları, fakat spor ürünleri satın alırken marka tercihinde %72’i oranında bulundukları ortaya
çıkmıştır. Araştırmaya katılan bireylerin, spor ürünlerinde markayı tercih etmesinde, markanın; kalite,
dayanıklılık, tasarım, kullanışlılık, güvenirlilik, emniyet, moda ve sağlıklı olması özelliklerinin, etkili
olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte bireyler üzerinde markanın psikolojik (duygusal ilişki)
etkisinin de markalı spor ürünü tercihinde etkili olduğu da ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, araştırma
sonucunda öğrencilerin spor ürünlerinde marka tercihindeki unsurların neler olduğu önem oranı ortaya
çıkarılmış ve bu bilgiler ışığında spor ürünleri üreten işletmelere de öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: spor, marka, ürün.

 

ABSTRACT
The aim of this research is to fınd out the elements which affect the brand choice of faculty and
graduate students in Physical Education and Sports School while buying sport products. A survey was
made to carry out this research.The survey was carried out in 250 students, 80 female-170 male, who
are studying faculty, graduate and post-graduate courses in Physical Education and Sports School at
Marmara University. Ki 2 and freguency technigues were used to analyse the data. In the findings, it
has been found out that %54 of the students sometimes make a brand choice while buying non-sport
products, but % 72 of them make a brand choice while buying sport products. It has been seen that,
fort he individuals in the survey, guality, enduranc, design, practicibility, reliability, that safety and
health aspects of the branda re effective in the choice of it. Morever, it has psycholigical effect
(emotional relation) has also an influence on the choice of brand. As a result, the importance of the
elements which are important for students in choosing the brand in sport products has ben found out
and in accordance with these findings, offerings have been made to companies prodducing sport
products.
Key Words: Sport, Brand, Product

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 0 - 0, 11.01.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Gökhan Yazıcı Bu kişi benim

Erdoğan Tozoğlu Bu kişi benim

Kenan Şebin Bu kişi benim

Özgür Bostancı Bu kişi benim

M. Fatih Karahüseyinoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yazıcı, A. G., Tozoğlu, E., Şebin, K., Bostancı, Ö., vd. (2011). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU LİSANS VE LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNDE MARKA TERCİHİNİDE ETKİLİ OLAN UNSURLARIN ARAŞTIRILMASI / THE RESEARCH OF THE EFFECTS THAT EFFECT THE TREND CHOICES OF THE UNDERGRADUATE AND POST GRADUATE STUDENTS IN COLLEGE OF PHYSICA. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2).