Bu çalışmamn amacı; Beden Eğitimi ve Spor Bölümü öğrencilerinin, durumluk kaygı düzeylerinin, akademik
başafilan üzerindeki etkisinin belirlenmesi idi. Bu amaçla, tesadüfi örneklem metoduyla 10 bayan 40 erkek
denek seçildi.lstatistiksel analizler sonucunda, sınav öncesinde bayan deneklerin %30'u çok kaygılı, %70'i ise
az kaygıIidiler. Diğer taraftan, erkek deneklerin %20'si çok kaygılı, %80'i ise az kaygılı idiler.
Durumluk kaygı düzeyinin akademik başan üzerindeki etkisinin belirlenmesinde X2 testi kullamlmıştır. Yapılan
istatistiksel analizler sonucunda, erkek ve bayan deneklerde durumluk kaygı düzeyinin başarıyı etkilemediği
belirlendi.
SUMMMARY
The purpose of the present study was to assess the effects of the 'state anxiety levels of physical educatian
and sports departemenl's students on theirs academic achievement.
After descriptive statistical analyses of data, 30% of females had high state anxiety level and 70% of them had
law state anxiety level. On the other hand, 20% of males had high state anxiety level and 80% of them had
law state anxiety level.
X2 was used in order to determine the effects of state anxiety leveı on academic achievement. At the end of
the statistical analyses, it is found out that the state anxiety levels of males and females subjects didn't have
impact academic achievement.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 5 Sayı: 3 |