Bu
araştırma, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin
epistemolojik inançlarını ve liderlik özelliklerini belirleyerek aralarındaki
ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya; Gazi, Ankara ve Hacettepe
Üniversitelerinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde öğrenim görmekte
olan 254 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular
değerlendirilirken, istatistiksel analizler için SPSS (Statistical Package for
Social Sciences) 20.0 programı kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak; “Epistemolojik İnanç Ölçeği” ve “Liderlik Yönelimleri Ölçeği”
kullanılmıştır. Verilerin analizinde; t-testi, tek faktörlü varyans analizi
(One-Way ANOVA) kullanılmış ve Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır.
Analiz sonuçları, epistemolojik inançlar ile liderlik özellikleri arasında
pozitif bir ilişkinin bulunduğunu göstermiştir. Katılımcıların epistemolojik
inançlarının gelişmiş düzeyde, liderlik özelliklerinin ise ortalama düzeyde
olduğu belirlenmiştir. Fakat, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü
öğrencilerinin epistemolojik inançları ve liderlik özellikleri ile araştırma
kapsamında incelenen değişkenler arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |