Bu araştırmanın amacı,
üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin farklı değişkenlere göre
farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın modeli, nicel
araştırma yöntemlerinden betimsel niteliktedir. Araştırma grubunu Karamanoğlu
Mehmetbey Üniversitesinde öğrenim gören 551 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya
katılanların girişimcilik düzeylerinin belirlenmesi amacıyla, Girginer ve Uçgun
(2004) tarafından geliştirilen Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği kullanılmıştır. Ölçümlerin,
normal dağılıma uygun olup olamadığını belirlemek için tek örneklem Kolmogorov
Smirnov Testi uygulanmıştır. Tüm boyutlarda normal dağılım göstermediği için verilerin
çözüm ve yorumlanmasında, Kruskal Wallis-H testi ve Mann Whitney-U testi
kullanılarak anlamlılık düzeyi P<.05 alınmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS (Statistical
package for social sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin girişimcilik toplam puan
ortalamalası (Ort.=135,88) yüksek girişimcilik seviyesinde olduğu söylenebilir.
Kişisel özelliklere göre ise üniversite öğrencilerinin girişimcilik
düzeylerinin öğrenim gördükleri bölüm, sınıf, boş zamanlarını nasıl
değerlendirir siniz? ve boş zamanlarını değerlendirmede güçlük çekiyor musunuz? değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunurken,
diğer değişkenlere (Yaş, Cinsiyet, Gelir durumu, Anne ve Baba eğitim durumu)
göre anlamlı bir fark bulunamamıştır.
The aim of this research is to show whether the entrepreneurship levels
of university students differ according to different variables. The model of
the research is descriptive of quantitative research methods. The research
group consists of 551 students studying at Karamanoğlu Mehmetbey University. In
order to determine the level of entrepreneurship of the participants in the
survey, the University Students Entrepreneurship Scale developed by Girginer
and Uçgun (2004) was used. A single sample Kolmogorov Smirnov Test was applied
to determine whether the measurements were appropriate for normal distribution.
The significance level P <.05 was obtained using the Kruskal Wallis-H test
and the Mann Whitney-U test in the interpretation and interpretation of the data,
since it was not normal in all dimensions. SPSS (Statistical package for social
sciences) package program was used to evaluate the data and to calculate the
calculated values. It can be said that the students who participated in the
research have a high entrepreneurship level (average = 135,88). According to personal characteristics, how do
you evaluate the part, class, and leisure time of university students'
entrepreneurship levels? Do you have difficulty in evaluating your leisure
time? Although there is a significant difference between the variables, no
significant difference was found according to other variables (Age, Gender,
Income status, Mother and Father education status).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 3 |