Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının boş zaman sıkılma
algıları ve psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma
grubunu, 982 (659 kadın ve 323 erkek) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada
veri toplama aracı olarak ‘Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (KPSÖ)’ ve ‘Boş
Zamanlarda Sıkılma Algısı Ölçeği (BZSAÖ)’ kullanılmıştır. Veriler, t-testi,
ANOVA ve Pearson Correlation testleri kullanılarak analiz edilmiştir.
Katılımcıların psikolojik sağlamlıkları cinsiyet, spor yapma durumu ve
rekreatif etkinliklere katılım sıklığı (RAKS) değişkenlerine göre anlamlı bir
şekilde farklılaşmaktadır. Serbest zamanını; sportif, sosyal ve
kültürel/sanatsal etkinliklere katılarak değerlendirdiğini belirten
katılımcıların KPSÖ’den aldıkları ortalama puanların daha yüksek olduğu tespit
edilmiştir. Katılımcıların boş zaman sıkılma algıları sınıf, spor yapma durumu,
RAKS ve serbest zamanı değerlendirme biçimi değişkenlerine göre anlamlı bir
şekilde farklılaşmaktadır. Ayrıca yaş değişkeni ile KPSÖ’den alınan puanlar
arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde, BZSAÖ’den alınan puanlar arasında ise
negatif yönde ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. KPSÖ ve
BZSAÖ’den alınan puanlar arasındaki korelasyon katsayısı, psikolojik sağlamlık
ve boş zaman sıkılma algısı arasında negatif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir
ilişki olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçları; serbest zaman
etkinliklerine katılan bireylerin psikolojik sağlamlıklarının, katılmayan
bireylerin ise serbest zaman sıkılma algılarının daha yüksek olduğunu
göstermektedir. Katılımcıların psikolojik sağlamlık düzeyleri arttıkça boş
zaman sıkılma algıları azalmaktadır.
Başa Çıkma Becerisi Serbest Zaman Doyumu Üniversite Öğrencisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 13 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 |