Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 19 - 29, 13.03.2019

Öz

Kaynakça

  • Arslan, Y., (2008). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim birinci kademe beden eğitimi ders programlarına ve beden eğitimi dersine ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün,Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F., (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Clemente, F., Rocha, R.F., & Korgaokar, A., (2012). Teaching physical education: the usefulness of the teaching games for understanding and the constraints-led approach. Journal of Physical Education and Sport, 12(4), 417-426.
  • Dalaman, O., (2015). Investigation of pre-service classroom teachers’ attitudes towards the course of “physical education and play teaching” in relation to different variables. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 59-71.
  • Ekiz, D., (2009) Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergün, M., & Ersoy, Ö., (2014). Hollanda, Romanya ve Türkiye’deki sınıf öğretmeni yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 673-700.
  • Heper, E., (2012). Sporla ilgili kavramlar ve sporun tarihsel gelişimi, Spor Bilimlerine Giriş (Ed.: Ertan H), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları no:2509.
  • Lodewyk, K.R., (2015). Relations between epistemic beliefs and ınstructional approaches to teaching games in prospective physical educators. The Physical Educator, 72, 677-700.
  • Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z., & Yavuz, N.F., (2015). Okul öncesi dönemde beden eğitimi ve spor. International Journal of Science Culture and Sport, Special Issue 3, 479-488.
  • Samalot-Rivera, A., & Vidoni, C., (2015) Steps to teach appropriate sports and games behaviors through physical education, Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 86(5), 8-13.
  • Yıldıran, İ., & Yetim, A.A., (1996). Ortaöğretimde beden eğitimi dersinin öncelikli amaçları üzerine bir araştırma. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3, 36-43.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ DERSİ HAKKINDAKİ GENEL GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 19 - 29, 13.03.2019

Öz

Araştırmanın amacı; Beden Eğitimi ve oyun
öğretimi dersi gören üniversite öğrencilerinin ders hakkındaki genel
düşüncelerini belirlemektir. Bu kapsamda, mevcut ç
alışma nitel araştırmalarda kullanılan özel
durum yöntemiyle yürütülmüştür. Veriler, Yozgat Bozok Üniversitesi bünyesinde
farklı bölümlerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinden toplanmıştır.  Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanan
veriler,  içerik analizi ile
değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, mevcut dersin öğrenciler açısından
farklı noktalarda faydalı olduğunu göstermiştir. Ayrıca,  işlenen dersin öğrencileri ortak bir paydada
birleştirdiği, iletişim ve etkileşimi arttırdığı da tespit edilmiştir. Dersin
uygulama ağırlıklı olması, fiziksel ve zihinsel sağlık açısından da fayda
sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Arslan, Y., (2008). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim birinci kademe beden eğitimi ders programlarına ve beden eğitimi dersine ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün,Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F., (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Clemente, F., Rocha, R.F., & Korgaokar, A., (2012). Teaching physical education: the usefulness of the teaching games for understanding and the constraints-led approach. Journal of Physical Education and Sport, 12(4), 417-426.
  • Dalaman, O., (2015). Investigation of pre-service classroom teachers’ attitudes towards the course of “physical education and play teaching” in relation to different variables. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 59-71.
  • Ekiz, D., (2009) Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergün, M., & Ersoy, Ö., (2014). Hollanda, Romanya ve Türkiye’deki sınıf öğretmeni yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 673-700.
  • Heper, E., (2012). Sporla ilgili kavramlar ve sporun tarihsel gelişimi, Spor Bilimlerine Giriş (Ed.: Ertan H), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları no:2509.
  • Lodewyk, K.R., (2015). Relations between epistemic beliefs and ınstructional approaches to teaching games in prospective physical educators. The Physical Educator, 72, 677-700.
  • Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z., & Yavuz, N.F., (2015). Okul öncesi dönemde beden eğitimi ve spor. International Journal of Science Culture and Sport, Special Issue 3, 479-488.
  • Samalot-Rivera, A., & Vidoni, C., (2015) Steps to teach appropriate sports and games behaviors through physical education, Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 86(5), 8-13.
  • Yıldıran, İ., & Yetim, A.A., (1996). Ortaöğretimde beden eğitimi dersinin öncelikli amaçları üzerine bir araştırma. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3, 36-43.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çağdaş Caz 0000-0003-0262-6114

Hülya İmamlı

Esin Kaplan

Arda Özçelik

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2019
Kabul Tarihi 9 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Caz, Ç., İmamlı, H., Kaplan, E., Özçelik, A. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ DERSİ HAKKINDAKİ GENEL GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(1), 19-29.