Sosyal girişimcilerin bir ulusun sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel zenginliğine yaptıkları katkı giderek daha fazla kabul görmektedir. Çalışmamızın amacı spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören ve birer spor yöneticisi adayı olan öğrencilerin sosyal girişimcilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği bölümünde okuyan öğrencilerden tesadüfü örneklem yöntemiyle seçilen 52 kadın ve 130 erkek olmak üzere toplam 182 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Hockerts (2015) tarafından geliştirilen Türkçe ’ye Akar (2020) tarafından uyarlanan “Sosyal Girişimcilik Öncülleri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 5’li likert olup 17 madde ve 4 alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programı ile analiz edilmiş olup tanımlayıcı istatistikler, Independent t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Çalışmada sosyal girişimcilik toplam skorunda anlamlı bir farklılık tespit edilmiş olup bu farklılığın kadın öğrenciler lehine olduğu görülmüştür. Sonuç olarak; spor yöneticisi bölümü öğrencilerinin sosyal girişimcilik düzeylerinin yüksek olduğu, sınıf ve aktif spor yapma durumlarının sosyal girişimcilik düzeyini etkilemediği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 3 |