Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GİRESUN GENÇLİK VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ İŞ GÖRENLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE HİZMET VERME YATKINLIKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 4, 116 - 130, 30.12.2020

Öz

Bu çalışmada Giresun Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü iş görenlerinin çeşitli değişkenlere göre Hizmet Verme Yatkınlık durumlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada iki bölümden oluşan anket tekniği kullanılmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerinin belirlenmesi için frekans analizi, ölçeklerin normal dağılım uygunluğunu saptamak için Skewness ve Kurtosis testi yapılmıştır. Birinci bölümde katılımcılara demografik özelliklerinin sorulduğu sorular, ikinci bölümde ise Hizmet Verme Yatkınlığı olan Brown (2002) tarafından oluşturulan, Seymen ve Çoban (2017) tarafından Türkçeye çevrilen 6 maddeden oluşan “Hizmet Verme Yatkınlığı” yer almaktadır. Ölçek, 5’li Likert tipinde oluşup, hizmet vermekten zevk alma (1,2,3), hizmet ihtiyaçlarını karşılama (4,5,6) olmak üzere iki alt boyuttan oluşmaktadır. Veri toplama araçları 2020 yılında Giresun Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü İş görenlerinden oluşup 106’sı erkek, 80’i kadın olmak üzere toplam 186 personele uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Hizmet Verme Yatkınlığı (-1.072), (,256) medeni duruma göre tüm alt boyutta ve toplam puanda farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca gelir değişkeni açısından tüm alt boyut ve toplam puanda (.001) 4501 TL ve Üzeri katılımcılar lehine anlamlı farklılıklara rastlanmıştır.

Kaynakça

  • 1. Ayas, N. (2014). Hizmet Odaklılığın Çalışanların İş Sonuçları ve Örgütsel Performansa Etkileri: Hizmet Sektöründe Bir Alan Araştırması. Çanakkale: Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi.
  • 2. Bektaş, İ. (2019) Profesyonel Turist Rehberlerinin Hizmet Verme Yatkınlığının Ziyaretçi Memnuniyeti Ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışı Üzerine Etkisi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Yüksek Lisans Tezi.
  • 3. Brown, T. J., Mowen, J. C., Donavan, T., and Licata, J. W. (2002) The Customer Orientation of Service Workers:Personality Trait Effects on Self and Supervisor Performance Rating. Journal of Marketing Research, 39, 110-119.
  • 4. Baş, M. (2015). Kış Turizminde Faaliyet Gösteren İşletme Çalışanlarının Hizmet Verme Yatkınlığının Tespiti: Bir Araştırma, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • 5. Çoban, M. ve Seymen, O. A. (2017), Konaklama Sektörü Çalışanlarının Hizmet Verme Yatkınlığının Ölçülmesi: Brown, Mowen Ve Donavan (2002) Ölçeğinin Türkçe Geçerlemesi, UİİİD-IJEAS, 2017 (16. UİK ÖZEL SAYISI):455-468 ISSN 1307-9832.
  • 6. Çoban, M. (2017). İş görenlerde Hizmet Verme Yatkınlığının Duygusal Emek Üzerindeki Etkisinde Duygusal Zekânın Rolü, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Balıkesir.
  • 7. Dienhart, J., Gregoire, M., and Downey, R. (1991). Service Orientation of Restaurant Employee. Hospitality Research Journal, 421,429.
  • 8. Eren, D. (2007). Örgütsel Hizmet Odaklılığın İşletme Performansı Üzerindeki Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 9. Eren, S., ve Ayas, N. (2015). Hizmet Odaklılığın Çalışanların Tutum ve Davranışlarına ve Örgütün Performansına Etkileri: Hizmet Sektöründe Bir Alan Araştırması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 73- 98.
  • 10. Frimpong, K. (2014). Service Orientation in Delivery: Perspectives From Employees, Customers, and Manager. Services Marketing Quarterly, 54-67.
  • 11. Frimpong, K., and Wilson, A. (2012). Measuring Service Orientation of Service Delivery Employee. The 12th International Research Conference In Service Management (1-23). France: Aix Marseille Universite.
  • 12. Jayawardhena, C., and Farrell, A. (2011). Effects of Retail Employees' Behaviours on Customers’ Service Evaluation. International Journal of Retail and Distribution Management, 203-217.
  • 13. Kuşluvan, S., ve Eren, D. (2011). İş görenlerin Kişilik Özelliği Olarak Hizmet Verme Yatkınlığı ve Ölçümü: Bir Literatür Taraması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 139-153.
  • 14. Lytle, R. S., Hom, P. W., and Mokwa, M. P. (1998). SERV*OR: A Managerial Measure of Organizational Service Orientation. Journal of Retailing, 455-489.
  • 15. Öncü, H.E. (2019) Seyahat Acentelerinde Hizmet Verme Yatkınlığı Ve İşten Ayrılma Niyeti İlişkisi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Yüksek Lisans Tezi.
  • 16. Serçeoğlu, N. (2013). Konaklanma İşletmelerinde Çalışan İşgörenlerin Kişilik Özelliklerinin Hizmet Verme Yatkınlığı Üzerindeki Etkisi . Journal of Yasar University, 5253-5273.
  • 17. Ünüvar, Ş., ve Başoda, A. (2012). Algılanan Hizmet Verme Yatkınlığının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 46-64.
  • 18. Yen, C.-D., Yeh, C.-H., and Lin, S.-Y. (2016). Psychological empowerment and service orientation: A study of front-line employees in the food and beverage industry. Journal of Foodservice Business Research, 298-314.
  • 19. Yoon, S.-J., Choi, D.-C., and Park, J.-W. (2007). Service Orientation: Its Impact on Business Performance in the Medical Service Industry. The Service Industries Journal, 371-388.
  • 20. Wright, N., Pearce, J., and Busbin, J. (1997). Linking Customer Service Orientation to Competitive Performance: Does the Marketing Concept Really Work? Journal of Marketing Theory and Practice, 23-34

GİRESUN YOUTH AND SPORTS PROVINCIAL DIRECTORATE EMPLOYEES COMPARISON OF SERVICE PROVIDING COMPETENCES ACCORDING TO VARIOUS VARIABLES

Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 4, 116 - 130, 30.12.2020

Öz

In this study, it was aimed to compare the predisposition of Giresun youth and Sports Provincial Directorate employees to provide services according to various variables. The survey technique consisting of two parts was used in the research. Frequency analysis was performed to determine the demographic characteristics of the participants, Skewness and Kurtosis testing were performed to determine the normal distribution suitability of the scales. In the first section, participants are asked about their demographic characteristics, and in the second section, “predisposition to serve”, which is composed of 6 items created by Brown (2002) and translated into Turkish by Seymen and Çoban (2017). The scale consists of two sub-dimensions: enjoying service (1,2,3) and meeting service needs (4,5,6), consisting of 5 Likert types. As a result of the analyses, it was determined that the predisposition to serve (-1.072) and (,256) did not differ in all sub-dimensions and total points according to marital status. Also in terms of income variable in all sub-size and total score (.001) there were significant differences in favor of participants of TL 4501 and above.

Kaynakça

  • 1. Ayas, N. (2014). Hizmet Odaklılığın Çalışanların İş Sonuçları ve Örgütsel Performansa Etkileri: Hizmet Sektöründe Bir Alan Araştırması. Çanakkale: Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi.
  • 2. Bektaş, İ. (2019) Profesyonel Turist Rehberlerinin Hizmet Verme Yatkınlığının Ziyaretçi Memnuniyeti Ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışı Üzerine Etkisi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Yüksek Lisans Tezi.
  • 3. Brown, T. J., Mowen, J. C., Donavan, T., and Licata, J. W. (2002) The Customer Orientation of Service Workers:Personality Trait Effects on Self and Supervisor Performance Rating. Journal of Marketing Research, 39, 110-119.
  • 4. Baş, M. (2015). Kış Turizminde Faaliyet Gösteren İşletme Çalışanlarının Hizmet Verme Yatkınlığının Tespiti: Bir Araştırma, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • 5. Çoban, M. ve Seymen, O. A. (2017), Konaklama Sektörü Çalışanlarının Hizmet Verme Yatkınlığının Ölçülmesi: Brown, Mowen Ve Donavan (2002) Ölçeğinin Türkçe Geçerlemesi, UİİİD-IJEAS, 2017 (16. UİK ÖZEL SAYISI):455-468 ISSN 1307-9832.
  • 6. Çoban, M. (2017). İş görenlerde Hizmet Verme Yatkınlığının Duygusal Emek Üzerindeki Etkisinde Duygusal Zekânın Rolü, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Balıkesir.
  • 7. Dienhart, J., Gregoire, M., and Downey, R. (1991). Service Orientation of Restaurant Employee. Hospitality Research Journal, 421,429.
  • 8. Eren, D. (2007). Örgütsel Hizmet Odaklılığın İşletme Performansı Üzerindeki Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 9. Eren, S., ve Ayas, N. (2015). Hizmet Odaklılığın Çalışanların Tutum ve Davranışlarına ve Örgütün Performansına Etkileri: Hizmet Sektöründe Bir Alan Araştırması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 73- 98.
  • 10. Frimpong, K. (2014). Service Orientation in Delivery: Perspectives From Employees, Customers, and Manager. Services Marketing Quarterly, 54-67.
  • 11. Frimpong, K., and Wilson, A. (2012). Measuring Service Orientation of Service Delivery Employee. The 12th International Research Conference In Service Management (1-23). France: Aix Marseille Universite.
  • 12. Jayawardhena, C., and Farrell, A. (2011). Effects of Retail Employees' Behaviours on Customers’ Service Evaluation. International Journal of Retail and Distribution Management, 203-217.
  • 13. Kuşluvan, S., ve Eren, D. (2011). İş görenlerin Kişilik Özelliği Olarak Hizmet Verme Yatkınlığı ve Ölçümü: Bir Literatür Taraması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 139-153.
  • 14. Lytle, R. S., Hom, P. W., and Mokwa, M. P. (1998). SERV*OR: A Managerial Measure of Organizational Service Orientation. Journal of Retailing, 455-489.
  • 15. Öncü, H.E. (2019) Seyahat Acentelerinde Hizmet Verme Yatkınlığı Ve İşten Ayrılma Niyeti İlişkisi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Yüksek Lisans Tezi.
  • 16. Serçeoğlu, N. (2013). Konaklanma İşletmelerinde Çalışan İşgörenlerin Kişilik Özelliklerinin Hizmet Verme Yatkınlığı Üzerindeki Etkisi . Journal of Yasar University, 5253-5273.
  • 17. Ünüvar, Ş., ve Başoda, A. (2012). Algılanan Hizmet Verme Yatkınlığının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 46-64.
  • 18. Yen, C.-D., Yeh, C.-H., and Lin, S.-Y. (2016). Psychological empowerment and service orientation: A study of front-line employees in the food and beverage industry. Journal of Foodservice Business Research, 298-314.
  • 19. Yoon, S.-J., Choi, D.-C., and Park, J.-W. (2007). Service Orientation: Its Impact on Business Performance in the Medical Service Industry. The Service Industries Journal, 371-388.
  • 20. Wright, N., Pearce, J., and Busbin, J. (1997). Linking Customer Service Orientation to Competitive Performance: Does the Marketing Concept Really Work? Journal of Marketing Theory and Practice, 23-34
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Turan 0000-0002-3865-7134

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Kabul Tarihi 8 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Turan, M. (2020). GİRESUN GENÇLİK VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ İŞ GÖRENLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE HİZMET VERME YATKINLIKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 22(4), 116-130.