Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GİRESUN GENÇLİK SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ PERSONELLERİNİN SPOR ETKİNLİKLERİNE YÖNELİM TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 1, 29 - 41, 31.03.2021

Öz

Bu çalışmada; Giresun Gençlik Spor İl Müdürlüğü iş görenlerinin spor etkinliklerine yönelim tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Katılımcıların demografik değişkenlerinin belirlenmesi amacıyla frekans analizi, ölçeklerin normal dağılım uygunluğunu saptamak için basıklık ve çarpıklık testi yapılmıştır. Araştırmada iki bölümden oluşan anket tekniği kullanılmıştır. Birinci bölümde katılımcılara demografik özelliklerinin sorulduğu sorular; ikinci bölümde Pons vd. (2006) tarafından geliştirilen ölçek sosyalleşme, duygu arayışı ve bilgi arama olmak üzere 3 boyuttan ve toplam 15 maddeden oluşup beşli Likert biçiminde oluşmaktadır. Türkçeye uyarlanması ise H. Çevik, K.Y. Şimşek ve arkadaşları tarafından 2018 yılında geçerlilik ve güvenirlik yapılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları 338 kişiden oluşan Giresun Gençlik Spor İl Müdürlüğü personelleri oluştururken, örneklem grubunu ise 104’ü erkek, 55 kadın olmak üzere toplam 159 katılımcıya uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda spor etkinliklerine yönelim (p=4.054) cinsiyete göre farklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca yaş değişkeni açısından bireylerin spor etkinliklerine yönelim tutumlarında herhangi bir anlamlılığa sahip olmadığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akça, N. Sunay, H. Özel Spor Merkezlerine Üye Olan Bireylerin Spora Yönelme Nedenleri ve Beklentilerinin Gerçekleşme Düzeyleri, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11-18-2019
  • Baysal, Ş. (2019) Okul Sporlarına Katılan Ortaöğretim Öğrencilerinin Spora Katılım Güdüsü ve Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.
  • Çamlıyer, H. (1992). Orta yaş kadınlarda aerobik jimnastik çalışmalarının psiko-sosyal boyutları. Bildiriler, içinde (212-220), II. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi. Hacettepe Üniversitesi,1992, Ankara.
  • Çevik, H., Şimşek, K.Y, Mercanoğlu, A.O, Bayram, A. Spor Etkinliklerine Yönelim Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Spor ve Performans Araştırma Dergisi, Samsun, 2018.,
  • Ferrell, OC, Hartline MD. Marketing strategy. 5th ed. South-Western; Cengage Learning; 2011.
  • Funk DC, Filo K, Beaton AA, Pritchard M. Measuring the motives of sport event attendance: Bridging the academic-practitioner divide to understanding behavior. Sport Marketing Quarterly, 2009; 18 (3): 126-138.
  • Fun, DC, Beaton A, Alexandris K. Sport consumer motivation: Autonomy and control orientations that regulate fan behaviours. Sport management review, 2012; 15(3): 355-367.
  • George, D., & Mallery, P. (2016). IBM SPSS statistics 23 step by step: A simple guide and reference. Routledge.
  • Grusec JE, Hastings PD. (2014) Handbook of socialization: Theory and research. New York: Guilford Publications.
  • Hooley GJ, Greenley GE, Cadogan JW, Fahy J. (2005) The performance impact of marketing resources, Journal of Business Research; 58(1): 18-27.
  • Humphreys BR, Ruseski JE. (2010) Problems with data on the sport industry, Journal of Sports Economics,; 11(1): 60-76.
  • Madrigal R. (2001)Social identity effects in a belief–attitude–intentions hierarchy: Implications for corporate sponsorship. Psychology & Marketing; 18(2): 145-165.
  • Pons F, Mourali M, Nyeck S. (2006) Consumer orientation toward sporting events: Scale development and validation. Journal of Service Research; 8(3): 276-287.
  • Pons F, Laroche M., Nyeck, S., Perreault, S. (2001) Role of sporting events as ethnoculture's emblems: ımpact of acculturation and ethnic ıdentity on consumers' orientation toward sporting events, Sport Marketing Quarterly,; 10 (4): 231-240.
  • Sznitman S, Engel-Yeger B. (2017) Sensation seeking and adolescent alcohol use: Exploring the mediating role of unstructured socializing with peers. Alcohol and Alcoholism; 52(3): 396-401.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (1996). Using multivariate statistics (3rd ed.). New York: HarperCollins College Publishers Zuckerman, M. Behavioral expressions and biosocial bases of sensation seeking, New York: Cambridge University Press.
  • Yıldırım, M. (2017) Üniversite Takımlarında Mücadele Eden Sporcuların Spora Katılım Motivasyonlarına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Eskişehir,18(1), 41-51.

INVESTIGATION OF THE ATTITUDES OF THE YOUTH SPORTS PROVINCIAL DIRECTORATE PERSONNEL FOR THE SPORTS ACTIVITIES

Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 1, 29 - 41, 31.03.2021

Öz

In this study; The aim is to examine the attitudes of employees of the Provincial Directorate of Youth and Sports towards sports activities. Questionnaire technique consisting of two parts was used in the research. Frequency analysis was used to determine the demographic characteristics of the participants, and Skewness and Kurtosis tests were performed to determine the normal distribution of scales.In the first part, the questions asking the participants about their demographic characteristics; in the second part, Pons et al. (2006), the scale consists of 3 dimensions, namely socialization, emotion seeking and information seeking, and consists of 15 items in the form of a five-point Likert. Adaptation to Turkish is H. Çevik, K.Y. It was carried out by Şimşek et al in 2018 with validity and reliability. The data collection tools were the personnel of Giresun Youth Sports Provincial Directorate consisting of 338 people, the sample was applied to a total of 159 participants, 104 men and 55 women. As a result of the analyzes, it was determined that the trend towards sports activities (p = 4.054) differed by gender. In addition, it was determined that individuals do not have any significance in their attitude towards sports activities in terms of age variable.

Kaynakça

  • Akça, N. Sunay, H. Özel Spor Merkezlerine Üye Olan Bireylerin Spora Yönelme Nedenleri ve Beklentilerinin Gerçekleşme Düzeyleri, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11-18-2019
  • Baysal, Ş. (2019) Okul Sporlarına Katılan Ortaöğretim Öğrencilerinin Spora Katılım Güdüsü ve Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.
  • Çamlıyer, H. (1992). Orta yaş kadınlarda aerobik jimnastik çalışmalarının psiko-sosyal boyutları. Bildiriler, içinde (212-220), II. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi. Hacettepe Üniversitesi,1992, Ankara.
  • Çevik, H., Şimşek, K.Y, Mercanoğlu, A.O, Bayram, A. Spor Etkinliklerine Yönelim Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Spor ve Performans Araştırma Dergisi, Samsun, 2018.,
  • Ferrell, OC, Hartline MD. Marketing strategy. 5th ed. South-Western; Cengage Learning; 2011.
  • Funk DC, Filo K, Beaton AA, Pritchard M. Measuring the motives of sport event attendance: Bridging the academic-practitioner divide to understanding behavior. Sport Marketing Quarterly, 2009; 18 (3): 126-138.
  • Fun, DC, Beaton A, Alexandris K. Sport consumer motivation: Autonomy and control orientations that regulate fan behaviours. Sport management review, 2012; 15(3): 355-367.
  • George, D., & Mallery, P. (2016). IBM SPSS statistics 23 step by step: A simple guide and reference. Routledge.
  • Grusec JE, Hastings PD. (2014) Handbook of socialization: Theory and research. New York: Guilford Publications.
  • Hooley GJ, Greenley GE, Cadogan JW, Fahy J. (2005) The performance impact of marketing resources, Journal of Business Research; 58(1): 18-27.
  • Humphreys BR, Ruseski JE. (2010) Problems with data on the sport industry, Journal of Sports Economics,; 11(1): 60-76.
  • Madrigal R. (2001)Social identity effects in a belief–attitude–intentions hierarchy: Implications for corporate sponsorship. Psychology & Marketing; 18(2): 145-165.
  • Pons F, Mourali M, Nyeck S. (2006) Consumer orientation toward sporting events: Scale development and validation. Journal of Service Research; 8(3): 276-287.
  • Pons F, Laroche M., Nyeck, S., Perreault, S. (2001) Role of sporting events as ethnoculture's emblems: ımpact of acculturation and ethnic ıdentity on consumers' orientation toward sporting events, Sport Marketing Quarterly,; 10 (4): 231-240.
  • Sznitman S, Engel-Yeger B. (2017) Sensation seeking and adolescent alcohol use: Exploring the mediating role of unstructured socializing with peers. Alcohol and Alcoholism; 52(3): 396-401.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (1996). Using multivariate statistics (3rd ed.). New York: HarperCollins College Publishers Zuckerman, M. Behavioral expressions and biosocial bases of sensation seeking, New York: Cambridge University Press.
  • Yıldırım, M. (2017) Üniversite Takımlarında Mücadele Eden Sporcuların Spora Katılım Motivasyonlarına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Eskişehir,18(1), 41-51.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Turan 0000-0002-3865-7134

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2021
Kabul Tarihi 19 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan, M. (2021). GİRESUN GENÇLİK SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ PERSONELLERİNİN SPOR ETKİNLİKLERİNE YÖNELİM TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(1), 29-41.