BibTex RIS Kaynak Göster

İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLARIN TOPLUMA UYUM SORUNLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 4, 22 - 30, 18.02.2010

Öz

Tanımlayıcı nitelikte planlanan
araştırma işitme engelli çocukların
toplumsal uyum sorunlarını incelemek ve
sosyo-demografik özelliklerle karşılaştırmak
amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini
Erzurum Dede Korkut İşitme Engelliler
İlköğretim okulunda eğitim ve öğretim gören
13 yaş ve üzerindeki 50 öğrenci oluş-
turmaktadır. Örnekleme yönetimine
gidilmeden evrenin tamamı araştırma
kapsamına alınmıştır. Veriler işitme engelli
öğrencilerin sosyo demografik özelliklerini
ve toplumsal uyum sorunlarını belirlemek
için oluşturulan bir soru formu aracılığ ile
toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzdelik,
Ki-kare, Fisher’s Ki-kare testleri kullanılmıştır.
Araştırma kapsamına alınan işitme
engelli öğrencilerin %74’ünün 13-15 yaş
grubunda, %68 ’inin erkek olduğu
saptanmıştır. İşitme engelli öğrencilerin
%42’inin işitme cihazı kullandığı, %58’inin
dudak okumayı bildiği saptanmış, işitme
cihazı kullanan öğrencilerin de %81’inin
insanlarla kaynaşabildikleri belirlenmiştir.
Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı
öneriler getirilmiştir.

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 4, 22 - 30, 18.02.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazgül Küçük Bu kişi benim

Duygu Arıkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

Vancouver Küçük Y, Arıkan D. İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLARIN TOPLUMA UYUM SORUNLARININ İNCELENMESİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2010;9(4):22-30.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.