Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALAN UZMANLARININ STEAM EĞİTİMİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2021, Sayı: 42, 122 - 147, 30.06.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.862411

Öz

Bu çalışmada, 2018-2019 Eğitim/Öğretim yılında, STEAM eğitimi ile ilgili alan uzmanlarının (öğretim üyeleri, yüksek lisans ve doktora öğrencileri) görüşlerini almak amacıyla nitel bir desende temellendirilmiş teorinin bileşenlerinden yararlanılmış ve özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Türkiye genelinde amaçsal örnekleme yoluyla STEM ve STEAM eğitimi ile ilgili görüş ve deneyime sahip alan uzmanları çalışma grubu olarak seçilmiştir. Çalışma kapsamında veri toplamı aracı olarak araştırmacılar tarafından 5 adet demografik bilgi ve 8 adet açık uçlu görüş sorularından oluşan “Alan Uzmanlarının STEAM Eğitimi ile İlgili Görüş Anketi hazırlanmıştır. Anket elektronik posta aracılığıyla alan uzmanlarına ulaştırılmıştır. Ankete dönüt veren 9 öğretim üyesi ve 5 lisansüstü öğrencisi çalışmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Betimsel analiz aşamasında çalışmaya katılan öğretim üyesi ve lisansüstü öğrencilerinden toplanan bilgiler her soru için sırasıyla ayrıntılı bir şekilde incelenmiş ve sonraki süreçte ilgili sorunun incelenen cevapları ortak bir havuzda toplanarak tema, alt tema kod ve frekanslar belirlenmiştir. Çalışma sonunda, alan uzmanlarının STEAM eğitimi ile ilgili görüşleri alan yazın ile birlikte değerlendirilerek, kuramsal ve uygulamalı süreçler için önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Bequette, J. W. & Bequette, M. B. (2012) A Place for Art and Design Education in The STEM conversation. Art Education, 65(2), 40-47, DOI: 10.1080/00043125.2012.11519167
  • Boy, G. A. (2013). From STEM to STEAM: Toward a Human-Centred Education, Creativity & Learning Thinking. Proceedings of the 31st European Conference on Cognitive Ergonomics, (p. 3), ACM.
  • Connor, A.M., Karmokar, S. & Whittington, C. (2015) From STEM to STEAM: Strategies for Enhancing Engineering & Technology Education. International Journal of Engineering Pedagogies, 5(2), 37-47. DOI= http://dx.doi.org/10.3991/ijep.v5i2.4458
  • Costantino, T. (2018). STEAM by Another Name: Transdisciplinary Practice in Art and Design Education. Arts Education Policy Review, 119 (2), 100-106, DOI: 10.1080/10632913.2017.1292973
  • Creswell, J. W. (2012). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çevik, M. (2018). Impacts of the Project Based (PBL) Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) Education on Academic Achievement and Career İnterests of Vocational High School Students. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(2), 281-306, http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2018.012
  • El-Deghaidy, H. & Mansour, N. (2015). Science Teachers’ Perceptions of STEM Education: Possibilities and Challenges. International Journal of Learning and Teaching, 1 (1), 51-53.
  • Eroğlu, S. & Bektaş, O. (2016). STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 4(3), 43-67. www.enadonline.com DOI :10.14689/issn.2148-2624.1.4c3s3m
  • Fantauzzacoffin, F., Rogers, J. D. & Bolter, J.D. (2012). From STEAM Research to Education: an Integrated Art and Engineering Course at Georgia Tech. Integrated STEM Education Conference, Ewing, NY.
  • Gess, A. H. (2017). STEAM Education: Separating Fact from Fiction. Technology and Engineering teacher, 39-41. Gökbayrak, S. & Karışan, D. (2017). STEM Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 63-84.
  • Guyotte, K., Sochacka, N., Costantino, T., Walther, J. & Kellam, N. (2015). STEAM as Social Practice: Cultivating Creativity in Transdisciplinary Spaces. Art Education, 67(6), 12-19.
  • Gülhan, F. & Şahin, F. (2016). Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik Entegrasyonunun (STEM) 5. Sınıf Öğrencilerinin Bu Alanlarla İlgili Algı ve Tutumlarına Etkisi. International Journal of Human Sciences, 602-620. doi:10.14687/ijhs.v13i1.3447 Harris, A. & de Bruin, L. (2017). STEAM Education: Fostering Creativity in and Beyond Secondary Schools. Australian Art Education, 38(1), 54-75.
  • Henriksen, D. (2014). Full STEAM Ahead: Creativity in Excellent STEM Teaching Practices, The STEAM Journal, 1(2), DOI: 10.5642/steam.20140102.15; http://scholarship.claremont.edu/steam/vol1/iss2/15
  • Herro, D. & Quigley, C. (2016) Innovating with STEAM in Middle School Classrooms: Remixing Education. On the Horizon, 24(3), 190-204, https://doi.org/10.1108/OTH-03-2016-0008
  • Herro, D., & Quigley, C. (2017). Exploring Teachers’ Perceptions of STEAM Teaching Through Professional Development: İmplications for Teacher Educators. Professional Development in Education, 43(3), 416–438.
  • Herro, D., Quigley, C., Andrews, J. & Delacruz, G. (2017). Co-Measure: Developing an Assessment for Student Collaboration in STEAM Activities. International Journal of STEM Education, 4(26), 1-12. DOI 10.1186/s40594-017-0094-z
  • Holter, C. P. (2017). The Role of STEM Education/ TE Education in Elementary Schools. Children’s Technology and Engineering, 5-6.
  • Hunter-Doniger, T., & Sydow, L. (2016). A Journey from STEM to STEAM: A middle school case study. The Clearing House, 89(4-5), 159-166.
  • Jolly, A. (2012). 12 Steps to Great STEM Lessons. A MiddleWeb Blog, https://www.middleweb.com/4328/12-steps-to-great-stem-lessons/ adresinden alınmıştır.
  • Jolly, A. (2014a). STEM vs. STEAM: Do the Arts Belong. Education Week: Teacher. http://www.edweek.org/tm/articles/2014/11/18/ctq-jolly-stem-vs-steam.html. adresinden alınmıştır.
  • Jolly, A. (2014b). Six Characteristics of A Great Stem Lesson. Education Week. https://www.edweek.org/tm/articles/2014/06/17/ctq_jolly_stem.html adresinden alınmıştır.
  • Karakaya, F., Ünal, A., Çimen, O. & Yılmaz, M. (2018). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Yaklaşımına Yönelik Farkındalıkları. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi/JRES, 5(1), 124-138.
  • Katz-Buonincontro, J. (2018). Gathering STE(A)M: Policy, Curricular, and Programmatic Developments in Artsbased Science, Technology, Engineering, and Mathematics Education Introduction to the Special Issue of Arts Education Policy Review: STEAM Focus. Arts Education Policy Review, 119(2), 73–76.
  • Kim Y. & Park N. (2012) The Effect of STEAM Education on Elementary School Student’s Creativity Improvement. In: Kim T. et al. (eds) Computer Applications for Security, Control and System Engineering. Communications in Computer and Information Science, Berlin: Springer.
  • Land, M. H. (2013). Full STEAM Ahead: The Benefits of Integrating the Arts Into STEM. Procedia Computer Science 20, 547 – 552.
  • Loewus, L. H. (2015). When Did Science Education Become STEM? http://blogs.edweek.org/edweek/curriculum/2015/04/when_did_science_education_become_STEM.html adresinden alınmıştır
  • MEB (2018). Fen Dersi Öğretim Programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Miller, C. C. (2015). How Elementary School Teachers’ Biases Can Discourage Girls From Math and Science.https://www.nytimes.com/2015/02/07/upshot/how-elementary-school-teachers-biases-can-discourage-girls-from-math-and-science.html adresinden alınmıştır.
  • Moriwaki, K., Brucker-Cohen, J. Campbell, L., Saavedra, J., Stark, L. & Taylor, L. (2012). Scrapyard Challenge Jr., Adapting an Art and Design Workshop to Support STEM to STEAM Learning Experiences. Integrated STEM Education Conference, Ewing, NJ.
  • Neuhauser, A. (2015). 2015 STEM Index Shows Gender, Racial Gaps Widen. https://www.usnews.com/news/stem-index/articles/2015/06/29/gender-racial-gaps-widen-in-stem-fields adresinden alındı.
  • O’Hanley, H. (2015). The STEAM Initiative. 10, https://www.artsandactivities.com adresinden alınmıştır.
  • Oner, A. T., Nite, S. B., Capraro, R. M. & Capraro, M. M. (2016) ."From STEM to STEAM:Students’ Beliefs About The Use Of Their Creativity," The STEAM Journal, 2(2), DOI: 10.5642/steam.20160202.06; http://scholarship.claremont.edu/steam/vol2/iss2/6
  • Park, H., Byun, S., Sim, J., Han, H., & Baek, Y. S. (2016). Teachers’ Perceptions and Practices of STEAM Education in South Korea. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(7), 1739-1753 doi: 10.12973/eurasia.2016.1531a
  • Pinasa, S., Siripun, K., Yuenyong, C. (2017). Developing Design-Based STEM Education Learning Activities To Enhance Students’ Creative Thinking. International Conference for Science Educators and Teachers (ISET) 2017 AIP Conf. Proc. 1923, 030076-1–030076-6; https://doi.org/10.1063/1.5019567
  • Piro, J. (2010). Going from STEM to STEAM. Education Week, 29 (24), 28-29.
  • Rinke, C.R., Gladstone-Brown, W., Kinlaw, C.R., & Cappiello, J. (2016). Characterizing STEM Teacher Education: Affordances and Constraints Of Explicit STEM Preparation for Elementary Teachers. School Science and Mathematics, 116(6), 300-309.
  • Sochacka, N. W., Guyotte, K. W., & Walther, J. (2016). Learning together: A Collaborative Autoethnographic Exploration of STEAM (STEM +the Arts) education. Journal of Engineering Education, 105 (1) 15–42.
  • Taylor, P. C. (2017). Enriching STEM with The Arts to Better Prepare 21st Century Citizens. International Conference for Science Educators and Teachers (ISET) 2017 AIP Conf. Proc. 1923, 020002-1–020002-5; https://doi.org/10.1063/1.5019491.
  • Tekerek, B., & Karakaya, F. (2018). STEM Education Awareness of Pre-Service Science Teachers. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 5(2), 348-359. http://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/310/239
  • Thana, A., Siripun1, K. & Yuenyong, C. (2017). Building Up STEM Education Professional Learning Community in School Setting: Case Of Khon Kaen Wittayayon School. International Conference for Science Educators and Teachers (ISET) 2017 AIP Conf. Proc. 1923, 030067-1–030067-5; https://doi.org/10.1063/1.5019558
  • Wynn, T., & Harris, J. (2012). Toward a STEM +Arts Curriculum: Creating the Teacher Team. Art Education, 65(5), 42–47.
  • Wynn, T., & Harris, J. (2013). Toward a STEM+ arts curriculum: Creating the teacher team. The Education Digest, 78(5), 53.
  • Yamak, H., Bulut, N. & Dündar, S. (2014). 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına Fetemm Etkinliklerinin Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Faültesi Dergisi (GEFAD / GUJGEF), 34(2), 249-265
  • Yıldırım, B. & Altun, Y (2015). STEM Eğitim ve Mühendislik Uygulamalarının Fen Bilgisi Laboratuar Dersindeki Etkilerinin İncelenmesi. El-Cezerî Journal of Science and Engineering, 2 (2), 28-40.
  • Yıldırım, B. & Selvi, M. (2017). STEM Uygulamaları Ve Tam Öğrenmenin Etkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama Journal of Theory and Practice in Education, 13(2), 183-210.
  • Yıldırım, P. (2017). Fen, Teknoloji, Mühendislik Ve Matematik (STEM) Entegrasyonuna İlişkin Nitel Bir Çalışma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 31-55.
  • Yıldırım, B. (2018). Bağlam Temelli Öğrenmeye Uygun Olarak Hazırlanmış STEM Uygulamalarının Etkilerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 1-20.
  • Yin, R. (2009) Case Study Research: Design and Methods, fourth edition, Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Zalaznick, M. (2015). Putting the A in STEAM. District Administration, 51(12), 62-66.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Article
Yazarlar

Volkan Kahya 0000-0003-2465-9478

Zehra Özdilek 0000-0002-0441-1048

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 16 Ocak 2021
Kabul Tarihi 16 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Kahya, V., & Özdilek, Z. (2021). ALAN UZMANLARININ STEAM EĞİTİMİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 122-147. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.862411