Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF TURKISH NIGHT EVENTS IN THE CONTEXT OF INTANGIBLE CULTURAL HERITAGE ELEMENTS WITHIN THE SCOPE OF ANIMATION SERVICES

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 34 - 44, 25.07.2018

Öz

It is a vicious process based on
consumption in Turkish tourism. In particular, the fact that cultural elements
are not included in tourism is driving Turkish tourism into a stereotyped area
from a specific point. The main motivation of this study is to examine and
criticize the Turkish night events which are included in the hotel enterprises
and which constitute a big part of the animation services. The study aims to reveal
the debate about the adaptation of Turkish cultural activities to the Turkish
nights and the improvement of the content of the Turkish nights with the
elements of the National Inventory of Intangible Cultural Heritage. Secondary
data sources were used in the study and discussion and evaluation sections were
concluded. According to the results of the study, it was seen that the Turkish
Night events were limited in content and did not reflect culture in full. For
this reason, it has been proposed that the elements in the National Inventory
of the Intangible Cultural Heritage will be correctly animated in Turkish night
events (educated personnel, using the right equipment) and presented to the
tourists' experience will have a positive impact on the tourism product in a
supportive and original way.

Kaynakça

  • Akgöz, E. (2003). Turizm işletmelerindeki Türk gecelerinin Türk kültürünü tanıtmaya katkıları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Akgül, O. (2003). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Kültür Turizmi, Aphrodisias-Geyre Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Arınç, P. C. (2002). Selçuk’ta Kültür Turizmi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ayvacı, H. & Gülcan, B. (2017). türkiye’de turizm animasyonlarında somut olmayan kültürel miras (Soküm) ulusal unsurlarına bakış. Journal of Recreation and Tourism Research, 4 (Special Issue 1): 207-223. Costa, G., Glinia, E., Goudas, M. & Antoniou, P. (2004). Recreational Services in Resort Hotels: Customer Satisfaction Aspects. Journal of Sport Tourism, 9(2): 117‐126. Demir, M. & Demir, Ş. (2015): Otel animasyon hizmetlerinin yöneticiler ve turistlerin bakış açısıyla değerlendirilmesi, http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ijsser (Erişim: Tarihi: 05.05.2018). Koçak, N. (2001). Konaklama işletmelerinde animasyonun önemi ve animasyon personeline yönelik bir araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16 (1): 61-79. Kozak, N. (2008). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık. Kurt, S. (2009). Türk halk kültürü ürünlerinin turizmde kullanımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Mukulic, J. & Prebezac, D. (2011). Evaluating hotel animation programs at Mediterranean sun-and-sea resorts: An impact-asymmetry analysis. Tourism Management, 32 (3): 688-696. Özünel, Ö. E. (2011). Kültür turizminde" yöresel" ve" otantik" olanı sorgulamak ve tüketilmiş mekânları yeniden üretmek üzerine. Electronic Turkish Studies, 6 (4): 255-262. Pekin, F. (2011). Çözüm: Kültür Turizmi. (Birinci baskı), İstanbul: İletişim Yayınları. Sotiriadis, D. (2014). Management and operational ıssues of animation services in resort and all-inclusive hotels: evidence from Greece. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5 (20): 692. TC. Kültür ve Turizm Bakanlığı, www.kultur.gov.tr (Erişim Tarihi: 20.06.2018) T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, http://aregem.kulturturizm.gov.tr/TR,50837/somut-olmayan-kulturel-mirasin-korunmasi-sozlesmesi-hak-.html, (Erişim Tarihi: 25.06.2018) Tsankov, N.; Deliverska, E. & Ivanov, S. (2015). Achievement motivation as a determining factor for sports quality and animation activities with children. Research in Kinesiology, 5 (1), 105-110. Urry, J. (1999). Mekânları Tüketmek. (R. G. Öğdül, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

ANİMASYON HİZMETLERİ KAPSAMINDA TÜRK GECELERİNİN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 34 - 44, 25.07.2018

Öz

Türk Turizminde tüketime dayalı kısır bir süreç söz
konusudur. Özellikle kültür unsurlarının turizmde yer almaması Türk turizmini
özgün bir noktadan klişeleşmiş bir alana sürüklemektedir. Buradan hareketle
Otel işletmelerinde yer alan ve animasyon hizmetlerinin büyük bir parçasını
oluşturan Türk gecesi etkinliklerinin içerik bakımından incelenmesi ve kritize
edilmesi bu çalışmanın temel motivasyonudur. Çalışma temel olarak Türk
gecelerinde yapılan etkinliklerin Türk kültürüne uyumu ve Türk gecelerinin Somut
Olmayan Kültürel Miras Ulusal Envanteri unsurlarıyla içerik bakımından
geliştirilmesine ilişkin tartışmayı ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada
ikincil veri kaynaklarından yararlanılmış ve derleme niteliğinde tartışma ve
değerlendirme bölümüyle sonuçlandırılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre Türk
Gecelerinin içerik bakımından kısıtlı ve kültürü tam anlamıyla yansıtmayan
nitelikte olduğu görülmüştür. Bu nedenle çalışmada Somut Olmayan Kültürel Miras
Ulusal Envanterinde yer alan unsurların Türk gecelerinde doğru biçimde
canlandırılması (eğitimli personel, doğru ekipman kullanımı) ve turistlerin
deneyimine sunulmasının turizm ürününü pozitif biçimde destekleyici ve özgün
niteliğe dönüştürecek biçimde etkisi olacağı önerilmiştir.

Kaynakça

  • Akgöz, E. (2003). Turizm işletmelerindeki Türk gecelerinin Türk kültürünü tanıtmaya katkıları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Akgül, O. (2003). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Kültür Turizmi, Aphrodisias-Geyre Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Arınç, P. C. (2002). Selçuk’ta Kültür Turizmi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ayvacı, H. & Gülcan, B. (2017). türkiye’de turizm animasyonlarında somut olmayan kültürel miras (Soküm) ulusal unsurlarına bakış. Journal of Recreation and Tourism Research, 4 (Special Issue 1): 207-223. Costa, G., Glinia, E., Goudas, M. & Antoniou, P. (2004). Recreational Services in Resort Hotels: Customer Satisfaction Aspects. Journal of Sport Tourism, 9(2): 117‐126. Demir, M. & Demir, Ş. (2015): Otel animasyon hizmetlerinin yöneticiler ve turistlerin bakış açısıyla değerlendirilmesi, http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ijsser (Erişim: Tarihi: 05.05.2018). Koçak, N. (2001). Konaklama işletmelerinde animasyonun önemi ve animasyon personeline yönelik bir araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16 (1): 61-79. Kozak, N. (2008). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık. Kurt, S. (2009). Türk halk kültürü ürünlerinin turizmde kullanımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Mukulic, J. & Prebezac, D. (2011). Evaluating hotel animation programs at Mediterranean sun-and-sea resorts: An impact-asymmetry analysis. Tourism Management, 32 (3): 688-696. Özünel, Ö. E. (2011). Kültür turizminde" yöresel" ve" otantik" olanı sorgulamak ve tüketilmiş mekânları yeniden üretmek üzerine. Electronic Turkish Studies, 6 (4): 255-262. Pekin, F. (2011). Çözüm: Kültür Turizmi. (Birinci baskı), İstanbul: İletişim Yayınları. Sotiriadis, D. (2014). Management and operational ıssues of animation services in resort and all-inclusive hotels: evidence from Greece. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5 (20): 692. TC. Kültür ve Turizm Bakanlığı, www.kultur.gov.tr (Erişim Tarihi: 20.06.2018) T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, http://aregem.kulturturizm.gov.tr/TR,50837/somut-olmayan-kulturel-mirasin-korunmasi-sozlesmesi-hak-.html, (Erişim Tarihi: 25.06.2018) Tsankov, N.; Deliverska, E. & Ivanov, S. (2015). Achievement motivation as a determining factor for sports quality and animation activities with children. Research in Kinesiology, 5 (1), 105-110. Urry, J. (1999). Mekânları Tüketmek. (R. G. Öğdül, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Taki Can Metin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2018
Kabul Tarihi 16 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Metin, T. C. (2018). ANİMASYON HİZMETLERİ KAPSAMINDA TÜRK GECELERİNİN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 1(1), 34-44.
22039