Bu çalışmanın amacı, yiyecek ve içecek
yöneticilerinin boş zaman etkinliklerine katılım engelleri, boş zaman
tutumlarını ve bu değişkenlerin boyutlarının önem derecelerini ve arasındaki ilişkileri
incelemektir. Bu doğrultuda, öncelikle detaylı alanyazın taraması yapılarak, alanyazında
daha önceden güvenilirliği ve geçerliliği kanıtlanmış iki farklı ölçeğin kullanıldığı
bir anket derlenmiş ve araştırma verileri toplanmıştır. Elde edilen veriler
parametrik olmayan farklılık ve ilişki analizleriyle değerlendirilmiştir. Demografik
gruplar arasında saptanan farklılıklar ve ilişkiler ve boş zaman etkinliklerine
katılım engelleriyle boş zaman tutumları boyutları arasındaki ilişkiler ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, belirlenen farklılıklar ve
ilişkilerle ilgili değerlendirmeler yapılmış ve araştırmacılarla uygulayıcılara
önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to examine the significance and
relationship between leisure attitudes and participation obstacles in leisure
of food and beverage managers. In this regard, after performing a detailed
literature review, data were collected through a compiled survey with two
different scales which has proven reliability and validation in previous
research. The differences and relationships were analyzed by non-parametric
analysis with obtained data. Differences and relationships between demographic
groups and relationships between leisure attitudes and obstacles of
participation in leisure were tried to reveal. In conclusion, assessments were
made by the identified differences and relationships and recommendations have
been made for researchers and practitioners.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |