For the Peg Solitaire game, existing computers can easily compute the moves required to obtain the solution board with one peg in a short time by applying the DFS algorithm. In order to shorten the solution time, advantages of parallel processing has been used in this paper. The problems that occur during locking and unlocking while accessing shared resources and processing sibling nodes before child nodes are solved by introducing List of Queues data structure and shorter execution times has been obtained compared to non-parallel DFS solution. English version of the Peg Solitaire game has been used in the experiments
List of Queues Parallel Depth-First Search Game Programming Peg Solitaire
Solo Test oyununda tablada tek taşın kaldığı duruma ulaşmak için takip edilmesi gereken hamleler, DFS algoritmasıyla günümüz bilgisayarlarında kısa sürede bulunabilmektedir. Bu sürenin kısaltılması amacıyla bu makalede paralel işlemenin avantajları kullanılmaya çalışılmıştır. Paralel DFS algoritmalarında karşılaşılan, ortak kaynaklara erişimde kullanılan kilitlerin kapatılıp açılması ve bir düğümün çocuklarının işlenmeden kardeşlerinin işlenmesi durumlarında ortaya çıkan problemler, Kuyruk Listesi adı verilen veri yapısının kullanımı ile aşılmaya çalışılmıştır ve paralel olmayan DFS çözümüne oranla daha kısa sürelerde çözüme ulaşılmıştır. Deneylerde Solo Test oyununun İngiliz versiyonu kullanılmıştır
Kuyruk Listesi Paralel Önce-Derine Arama Oyun Programlama Solo Test
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 15 Sayı: 1 |