Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Characteristics Related To Learning As Predictors Of Student Success Level In Violin Lesson In Music Teacher Education Institutions

Yıl 2018, , 121 - 142, 01.08.2018
https://doi.org/10.30964/auebfd.438172

Öz










In this study, it was aimed to determine the learning
characteristics of the students, taking violin course in music teacher
education institutions, which predict their success levels in violin
lessons.The study was conducted with 521 undergraduates who attend violin
lessons at 18 different music teacher education institutions. Study data were
collected by using the "Individual Instrument Performance Anxiety
Scale", "Motivated  Strategies
for Learning Questionnaire", "Learning Modality Inventory",
"Learning Approach Inventory" and the "Attitude Scale towards
Violin Lesson" developed by researcher and "Personal Information
Questionnaire". Data analysis was carried out with multiple regression
analysis. Results revealed that certain characteristics as students' attitudes
towards the violin lesson, the age of beginning to play the violin, the
professions they plan to perform after graduation, their anxiety level about
the individual instrument performance exam, and violin practising time spent
daily, respectively, are significant predictors of success in violin lesson.
However, the other variables of the study were found not to have a significant
relation with success level in violin lesson. As a result, it was suggested
that instructors should consider these facts and plan and perform their classes
without ignoring the variables affecting success.

Kaynakça

  • Akbıyık, C. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydıner Uygun, M. (2013). Piyano dersindeki öğrenme yaklaşımları düzeyleri ile akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies. 6(2), 1087- 1110. http://www.jasstudies.com/Makaleler/1180813348_59Ayd%C4%B1nerUygunMehtap_S-1087-1110.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Bilen, O. O. (2007). Öz-düzenleyerek piyano çalışmanın sınav performansına etkisi. Doktora tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Özkahveci, Ö., ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 207-239.
  • http://www.kuyeb.com/pdf/tr/de70726c1042202cc1beeb4916c24e50ozturk.PDF adresinden erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Canıdemir, A. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve başarı amaç yönelimlerinin akademik başarı ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çağlayan, H. S. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme biçemleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çalışkan, T. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitiminde güdülenme düzeyleri ve başarı durumları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çoraklı, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarıları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dalkıran, E., Baltacı, H.Ş., Karataş, Z., ve Nacakçı, Z. (2014). Bireysel çalgı performans sınavı kaygı ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik güvenirlik çalışması. International Journal of Assessment Tools in Education, 1(1), 13-25. http://abs.mehmetakif.edu.tr/upload/0426_676_yayinDosya.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Dalkıran, E. ve Şaktanlı, S. C. (2009). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin başarılarına etki eden değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 71-76.
  • http://efd.mehmetakif.edu.tr/arsiv/haziran2009/pdf/090715.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Doğan, M. ve Çilden, Ş. (2017). Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, The Journal of Academic Social Science (Asos Journal), 5(57), 362-375. http://www.asosjournal.com/Makaleler/2130284090_12970%20Merih%20DO%C4%9EAN.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ece, A. S. ve Sazak, N. (Nisan, 2006). Özel yetenek sınavlarında ÖSS ve AOÖB puanlarının yerleştirme puanları içerisindeki yeri ve adayların ÖSS puanları ile akademik ortalamaları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (AİBÜ örneği). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu’nda Sunulmuş Bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Denizli. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/pamukkale/Ece-Sazak.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ekinci, N. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğretme- öğrenme süreci değişkenleri ile ilişkileri. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erdinç, B. (2011). Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde keman eğitimindeki başarıyı etkileyen faktörlerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ergün, A. (2006). Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nı kazanan öğrencilerin mezun oldukları lise türüne göre, giriş sınavı puanları ile müzik teorisi ve bireysel çalgı derslerindeki başarı puanlarının karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme (3. Baskı). Ankara: Pegem. http://pegem.net/dosyalar/dokuman/23022012131839%C4%B0nternet%20%C3%B6rnek.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (Third Edition). Sage. http://www.soc.univ.kiev.ua/sites/default/files/library/elopen/andy-field-discovering-statistics-using-spss-third-edition-20091.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Gergin, Z. (2010). Bireysel çalgı 1 dersine ilişkin öğrenci tutumlarının ve başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • Gün, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano derslerindeki başarı durumları ve başarılarını etkileyen faktörler. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Gürşen Otacıoğlu, S. (2009a). Müzik öğretmeni adaylarının benlik saygısı düzeyleri ile akademik ve çalgı başarılarının karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 141-150. http://www.zgefdergi.com/Makaleler/658500386_13_11_Otacioglu.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Gürşen Otacıoğlu, S. (2009b). Müzik öğretmeni adaylarının duygusal zeka ile akademik ve çalgı başarı düzeyleri arasındaki ilişki. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 85-96. http://web.firat.edu.tr/sosyalbil/dergi/arsiv/cilt19/sayi1/085-096.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Hallam, S. (1998). The predictors of achievement and droupout in ınstrumental tuition. Psychology of Music, 26, 116-132. http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0305735698262002 adresinden erişilmiştir.
  • Hallam, S. (2001). The development of expertise in young musicians: strategy use, knowledge acquisition and individual diversity. Music Education Research, 3(1), 7-23. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14613800020029914 adresinden erişilmiştir.
  • Hüseynova, L. (2014). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin keman çalma performanslarını etkileyen bazı değişkenler. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 393-406. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/buefad/article/view/1082000073/1082000087 adresinden erişilmiştir.
  • İflazoğlu Saban, A. ve Tümkaya, S. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri ile sosyo-demografik özellikler ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi. 9(1), 1-22. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/egeefd/article/viewFile/5000004001/5000004517 adresinden erişilmiştir.
  • Jorgensen, H. (2002). Instrumental performance expertise and amount of practice among instrumental students in a conservatoire. Music Education Research, 4(1),105-119. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14613800220119804?journalCode=cmue20 adresinden erişilmiştir.
  • Karabulut, G. (2009). Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı 1. ve 3. sınıf öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kılıç, I. (2003). Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kılıç, I. (Nisan, 2006). AGSL öğrencilerinin piyano derslerindeki başarı durumlarının değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu’nda Sunulmuş Bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Denizli. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/pamukkale/I-Kilic.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Lammers, W. (2006). Factors affecting performance proficiency: A case study ınvolving intermediate piano students (Yüksek Lisans Tezi). http://rd.library.brocku.ca/bitstream/handle/10464/2793/Brock_Lammers_Will_2006.pdf?sequence=1&isAllowed=y adresinden erişilmiştir.
  • McPherson, G. E. (2005). From child to musician: Skill development during the beginning stages of learning an instrument. Psychology of Music, 33(1), 5-35. http://conservatoriosegovia.centros.educa.jcyl.es/sitio/upload/From_child_to_musician.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Miles J. ve Shevlin M. (2001). Applying regression and correlation: A guide for students and researchers. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Myers, R. H. (1990). Classical and modern regression application (2nd Edition). CA: Duxbury.
  • Nacakçı, Z. ve Dalkıran, E. (2011). Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin bireysel çalgı sınavına yönelik kaygıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 3(5), 46-56. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/makusobed/article/view/1098000409/1098000277 adresinden erişilmiştir.
  • Nalbantoğlu, E. (2007). Yaylı çalgılar öğrencilerinin performansını etkileyen bazı faktörler ve ölçme değerlendirme yöntemleri üzerine bir araştırma. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Nielsen, S. G. (2008). Achievement goals, learning strategies and instrumental performance. Music Education Research, 10(2), 235-247. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/14613800802079106?needAccess=true adresinden erişilmiştir.
  • Özdemir, M. (2009). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda öğrenim gören gitar öğrencilerinin bireysel çalgı alan dersleri ve genel akademik başarı durumlarının belirlenen değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Özmenteş, S. (2007). Çalgı çalışma sürecinde özdüzenlemeli öğrenme ile duyuşsal özellikler ve performans düzeyi ilişkileri. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 320-331. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/35._sabahat_ozmentes.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Piji Küçük, D. (2010). Müzik öğretmeni adaylarının sınav kaygısı, benlik saygısı ve çalgı başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 37-50. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/15499 adresinden erişilmiştir.
  • Piji Küçük, D. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının müzik yeteneğine ilişkin özyeterlik algıları özel yetenek sınavı başarıları ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34, 171-181. http://www.fppc.com.tr/download/article-file/1915 adresinden erişilmiştir.
  • Pintrich, P. R., Smith, D. A. F., Garcia, T. ve McKeachie, W. J. (1991). A manual for the use of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). Ann Arbor, MI, National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED338122.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Pitts, S., Davidson, J. ve Mcpherson, G. (2000). Developing effective practise strategies: Case studies of three young instrumentalists. Music Education Research, 2(1), 45-56. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/14613800050004422?needAccess=true adresinden erişilmiştir.
  • Rohwer D. ve Polk, J. (2006). Practice Behaviors of eighth-grade instrumental musicians. Journal of Research in Music Education, 54(4), 350-362. http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/002242940605400407 adresinden erişilmiştir.
  • Rostvall, A. L. ve West, T. (2003). Analysis of Interaction and Learning in Instrumental Teaching. Music Education Research, 5(3), 213-226. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1461380032000126319?needAccess=true adresinden erişilmiştir.
  • Spencer, K. (2003, September). Approaches to learning and contemporary accounting education. Paper Presented at the Education in Changing Environment Conference Proceedings, Salfrod University. https://scholar.google.com.tr/scholar?q=Approaches+to+Learning+and+Contemporary+Accounting+Education&hl=tr&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwjr2PeazrPSAhWjDZoKHReeAMcQgQMIHDAA adresinden erişilmiştir.
  • Süral, S. (2008). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile fen ve teknoloji öğretimi dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Şahin, H. ve Çakar, E. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 9(3), 519-540. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/256206 adresinden erişilmiştir.
  • Şimşek, N. (2002). BİG 16 öğrenme biçemleri envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi. 1(1), 33-47. http://www.ebuline.com/pdfs/1Sayi/1-3.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (4. Basım). Ankara: Nobel.
  • Topoğlu, O. ve Ünal Öney, E. (2013). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 1301-1312. http://docplayer.biz.tr/23665649-Egitim-fakultesi-guzel-sanatlar-egitimi bolumu-ogrencilerinin-elestirel-dusunme-egilimlerinin-cesitli-degiskenlerle-iliskisinin-incelenmesi-ozet.html adresinden erişilmiştir.
  • Weinstein, C. E. ve Mayer, R. E. (1983). The teaching of learning stratgies. Innovation Abstracts, 5(32). http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED237180.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Weinstein, C. E., Ridley, D. S., Dahl, T. ve Weber, E. S. (1989). Helping students develop strategies for effective learning. Educational Leadership, 17-19. http://ascd.com/ASCD/pdf/journals/ed_lead/el_198812_weinstein.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Williamon, A. ve Valentine, E. (2000). Quantity and quality of musical practice as predictors of performance quality. British Journal of Psychology, 91, 353-376. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1348/000712600161871/pdf adresinden erişilmiştir.
  • Yüksel, G. (2013). Flüt öğretiminde psikolojik tip kuramına dayalı öğrenme stili odaklı öğretim uygulamalarının öğrenci başarısı düzeyine etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlardaki Öğrencilerin Keman Dersindeki Başarı Düzeylerini Yordayan Öğrenmeye İlişkin Özellikler

Yıl 2018, , 121 - 142, 01.08.2018
https://doi.org/10.30964/auebfd.438172

Öz





Bu araştırmada Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren
kurumlarda keman dersi alan öğrencilerin, keman derslerindeki başarılarını
yordayan (tahmin eden) öğrenmeye ilişkin özelliklerin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma korelasyonel bir araştırmadır. Çalışma 18
üniversiteden 521 lisans öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Gerekli verilerin toplanmasında
alanyazında bulunan “Bireysel Çalgı Performans Sınavı Kaygısı Ölçeği”,
“Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği”, “Öğrenme Biçemleri Envanteri”,
“Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği”, araştırmacı tarafından geliştirilen “Keman
Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Anketi” kullanılmıştır. Yapılan
çoklu regresyon analizi sonucunda keman dersi başarısını yordayan özelliklerin
sırasıyla öğrencilerin keman dersine yönelik tutumlarının, keman çalmaya
başlama yaşlarının, mezun olduktan sonra yapmayı planladıkları mesleklerin,
bireysel çalgı performans sınavı kaygılarının, günlük keman çalışma sürelerinin
olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın diğer değişkenleri ile keman dersindeki
başarı arasında anlamlı bir ilişki saptanamamıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda,
öğretim elemanlarının bu etmenlere dikkat etmeleri, dersleri, başarıyı
etkileyen değişkenleri göz ardı etmeden planlamaları ve gerçekleştirmeleri
önerilmiştir.



Kaynakça

  • Akbıyık, C. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydıner Uygun, M. (2013). Piyano dersindeki öğrenme yaklaşımları düzeyleri ile akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies. 6(2), 1087- 1110. http://www.jasstudies.com/Makaleler/1180813348_59Ayd%C4%B1nerUygunMehtap_S-1087-1110.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Bilen, O. O. (2007). Öz-düzenleyerek piyano çalışmanın sınav performansına etkisi. Doktora tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Özkahveci, Ö., ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 207-239.
  • http://www.kuyeb.com/pdf/tr/de70726c1042202cc1beeb4916c24e50ozturk.PDF adresinden erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Canıdemir, A. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve başarı amaç yönelimlerinin akademik başarı ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çağlayan, H. S. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme biçemleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çalışkan, T. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitiminde güdülenme düzeyleri ve başarı durumları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çoraklı, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarıları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dalkıran, E., Baltacı, H.Ş., Karataş, Z., ve Nacakçı, Z. (2014). Bireysel çalgı performans sınavı kaygı ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik güvenirlik çalışması. International Journal of Assessment Tools in Education, 1(1), 13-25. http://abs.mehmetakif.edu.tr/upload/0426_676_yayinDosya.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Dalkıran, E. ve Şaktanlı, S. C. (2009). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin başarılarına etki eden değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 71-76.
  • http://efd.mehmetakif.edu.tr/arsiv/haziran2009/pdf/090715.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Doğan, M. ve Çilden, Ş. (2017). Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, The Journal of Academic Social Science (Asos Journal), 5(57), 362-375. http://www.asosjournal.com/Makaleler/2130284090_12970%20Merih%20DO%C4%9EAN.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ece, A. S. ve Sazak, N. (Nisan, 2006). Özel yetenek sınavlarında ÖSS ve AOÖB puanlarının yerleştirme puanları içerisindeki yeri ve adayların ÖSS puanları ile akademik ortalamaları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (AİBÜ örneği). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu’nda Sunulmuş Bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Denizli. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/pamukkale/Ece-Sazak.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ekinci, N. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğretme- öğrenme süreci değişkenleri ile ilişkileri. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erdinç, B. (2011). Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde keman eğitimindeki başarıyı etkileyen faktörlerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ergün, A. (2006). Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nı kazanan öğrencilerin mezun oldukları lise türüne göre, giriş sınavı puanları ile müzik teorisi ve bireysel çalgı derslerindeki başarı puanlarının karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme (3. Baskı). Ankara: Pegem. http://pegem.net/dosyalar/dokuman/23022012131839%C4%B0nternet%20%C3%B6rnek.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (Third Edition). Sage. http://www.soc.univ.kiev.ua/sites/default/files/library/elopen/andy-field-discovering-statistics-using-spss-third-edition-20091.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Gergin, Z. (2010). Bireysel çalgı 1 dersine ilişkin öğrenci tutumlarının ve başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • Gün, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano derslerindeki başarı durumları ve başarılarını etkileyen faktörler. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Gürşen Otacıoğlu, S. (2009a). Müzik öğretmeni adaylarının benlik saygısı düzeyleri ile akademik ve çalgı başarılarının karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 141-150. http://www.zgefdergi.com/Makaleler/658500386_13_11_Otacioglu.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Gürşen Otacıoğlu, S. (2009b). Müzik öğretmeni adaylarının duygusal zeka ile akademik ve çalgı başarı düzeyleri arasındaki ilişki. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 85-96. http://web.firat.edu.tr/sosyalbil/dergi/arsiv/cilt19/sayi1/085-096.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Hallam, S. (1998). The predictors of achievement and droupout in ınstrumental tuition. Psychology of Music, 26, 116-132. http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0305735698262002 adresinden erişilmiştir.
  • Hallam, S. (2001). The development of expertise in young musicians: strategy use, knowledge acquisition and individual diversity. Music Education Research, 3(1), 7-23. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14613800020029914 adresinden erişilmiştir.
  • Hüseynova, L. (2014). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin keman çalma performanslarını etkileyen bazı değişkenler. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 393-406. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/buefad/article/view/1082000073/1082000087 adresinden erişilmiştir.
  • İflazoğlu Saban, A. ve Tümkaya, S. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri ile sosyo-demografik özellikler ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi. 9(1), 1-22. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/egeefd/article/viewFile/5000004001/5000004517 adresinden erişilmiştir.
  • Jorgensen, H. (2002). Instrumental performance expertise and amount of practice among instrumental students in a conservatoire. Music Education Research, 4(1),105-119. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14613800220119804?journalCode=cmue20 adresinden erişilmiştir.
  • Karabulut, G. (2009). Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı 1. ve 3. sınıf öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kılıç, I. (2003). Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kılıç, I. (Nisan, 2006). AGSL öğrencilerinin piyano derslerindeki başarı durumlarının değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu’nda Sunulmuş Bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Denizli. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/pamukkale/I-Kilic.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Lammers, W. (2006). Factors affecting performance proficiency: A case study ınvolving intermediate piano students (Yüksek Lisans Tezi). http://rd.library.brocku.ca/bitstream/handle/10464/2793/Brock_Lammers_Will_2006.pdf?sequence=1&isAllowed=y adresinden erişilmiştir.
  • McPherson, G. E. (2005). From child to musician: Skill development during the beginning stages of learning an instrument. Psychology of Music, 33(1), 5-35. http://conservatoriosegovia.centros.educa.jcyl.es/sitio/upload/From_child_to_musician.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Miles J. ve Shevlin M. (2001). Applying regression and correlation: A guide for students and researchers. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Myers, R. H. (1990). Classical and modern regression application (2nd Edition). CA: Duxbury.
  • Nacakçı, Z. ve Dalkıran, E. (2011). Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin bireysel çalgı sınavına yönelik kaygıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 3(5), 46-56. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/makusobed/article/view/1098000409/1098000277 adresinden erişilmiştir.
  • Nalbantoğlu, E. (2007). Yaylı çalgılar öğrencilerinin performansını etkileyen bazı faktörler ve ölçme değerlendirme yöntemleri üzerine bir araştırma. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Nielsen, S. G. (2008). Achievement goals, learning strategies and instrumental performance. Music Education Research, 10(2), 235-247. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/14613800802079106?needAccess=true adresinden erişilmiştir.
  • Özdemir, M. (2009). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda öğrenim gören gitar öğrencilerinin bireysel çalgı alan dersleri ve genel akademik başarı durumlarının belirlenen değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Özmenteş, S. (2007). Çalgı çalışma sürecinde özdüzenlemeli öğrenme ile duyuşsal özellikler ve performans düzeyi ilişkileri. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 320-331. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/35._sabahat_ozmentes.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Piji Küçük, D. (2010). Müzik öğretmeni adaylarının sınav kaygısı, benlik saygısı ve çalgı başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 37-50. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/15499 adresinden erişilmiştir.
  • Piji Küçük, D. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının müzik yeteneğine ilişkin özyeterlik algıları özel yetenek sınavı başarıları ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34, 171-181. http://www.fppc.com.tr/download/article-file/1915 adresinden erişilmiştir.
  • Pintrich, P. R., Smith, D. A. F., Garcia, T. ve McKeachie, W. J. (1991). A manual for the use of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). Ann Arbor, MI, National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED338122.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Pitts, S., Davidson, J. ve Mcpherson, G. (2000). Developing effective practise strategies: Case studies of three young instrumentalists. Music Education Research, 2(1), 45-56. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/14613800050004422?needAccess=true adresinden erişilmiştir.
  • Rohwer D. ve Polk, J. (2006). Practice Behaviors of eighth-grade instrumental musicians. Journal of Research in Music Education, 54(4), 350-362. http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/002242940605400407 adresinden erişilmiştir.
  • Rostvall, A. L. ve West, T. (2003). Analysis of Interaction and Learning in Instrumental Teaching. Music Education Research, 5(3), 213-226. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1461380032000126319?needAccess=true adresinden erişilmiştir.
  • Spencer, K. (2003, September). Approaches to learning and contemporary accounting education. Paper Presented at the Education in Changing Environment Conference Proceedings, Salfrod University. https://scholar.google.com.tr/scholar?q=Approaches+to+Learning+and+Contemporary+Accounting+Education&hl=tr&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwjr2PeazrPSAhWjDZoKHReeAMcQgQMIHDAA adresinden erişilmiştir.
  • Süral, S. (2008). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile fen ve teknoloji öğretimi dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Şahin, H. ve Çakar, E. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 9(3), 519-540. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/256206 adresinden erişilmiştir.
  • Şimşek, N. (2002). BİG 16 öğrenme biçemleri envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi. 1(1), 33-47. http://www.ebuline.com/pdfs/1Sayi/1-3.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (4. Basım). Ankara: Nobel.
  • Topoğlu, O. ve Ünal Öney, E. (2013). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 1301-1312. http://docplayer.biz.tr/23665649-Egitim-fakultesi-guzel-sanatlar-egitimi bolumu-ogrencilerinin-elestirel-dusunme-egilimlerinin-cesitli-degiskenlerle-iliskisinin-incelenmesi-ozet.html adresinden erişilmiştir.
  • Weinstein, C. E. ve Mayer, R. E. (1983). The teaching of learning stratgies. Innovation Abstracts, 5(32). http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED237180.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Weinstein, C. E., Ridley, D. S., Dahl, T. ve Weber, E. S. (1989). Helping students develop strategies for effective learning. Educational Leadership, 17-19. http://ascd.com/ASCD/pdf/journals/ed_lead/el_198812_weinstein.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Williamon, A. ve Valentine, E. (2000). Quantity and quality of musical practice as predictors of performance quality. British Journal of Psychology, 91, 353-376. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1348/000712600161871/pdf adresinden erişilmiştir.
  • Yüksel, G. (2013). Flüt öğretiminde psikolojik tip kuramına dayalı öğrenme stili odaklı öğretim uygulamalarının öğrenci başarısı düzeyine etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merih Doğan Bu kişi benim 0000-0001-7455-5613

Şeyda Çilden 0000-0002-9441-0769

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Doğan, M., & Çilden, Ş. (2018). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlardaki Öğrencilerin Keman Dersindeki Başarı Düzeylerini Yordayan Öğrenmeye İlişkin Özellikler. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(2), 121-142. https://doi.org/10.30964/auebfd.438172
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.